Sweetspot 2012

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-04-24 21:39

Vet inte vilken mässa ni har vart på, men vart var hiend sakerna, vart hölls kablarna i framkant??
Vilka rum fanns det akustikfix?
Lite skum och fyra stycken golden horn var allt jag kunde se, vill man gnälla så hittar man alltid något.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2012-04-24 21:46

NiklasF skrev:Vet inte vilken mässa ni har vart på, men vart var hiend sakerna, vart hölls kablarna i framkant??
Lite skum och fyra stycken golden horn var allt jag kunde se, vill man gnälla så hittar man alltid något.

Kablar är tydligen ett ämne många går igång på :wink: . Själv är jag ingen kabelskeptiker (jo lite kanske) men just det här med exklusiva lådor i exotiska träslag till kablarna som enbart höjer priset med sissådär 30 papp drar ett löjets skimmer över hela branschen.
Senast redigerad av Panelguy 2012-04-24 21:48, redigerad totalt 1 gång.
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-04-24 21:47

NiklasF skrev:Vet inte vilken mässa ni har vart på, men vart var hiend sakerna, vart hölls kablarna i framkant??

Jag såg en skivspelare för en kvarts miljon. Antar att det var meningen att den skulle kvala in som high-end. Den finska högtalartillverkaren i huset längst ut i översta raden körde med Jormakabel och ägnade mycket tid åt att beskriva hur viktig just den var, även om den kabel de använde för dagen var lite overkill. Vad Linns system kostade vet jag inte, men en maxad LP-12 kostar väl några spänn bara den. De hade emellertid noll akustikfix, fast de önskar nog att de hade haft det.

Edit: Hifi Consult körde på Embla och ett Bladelius slutsteg (förstås) och feta kablar till allt utom USB-kabeln som såg högst ordinär ut. Vet inte om det räknas som high-end i din värld, men i min gör det det. Alltså Bladelius. Kablarna ger jag inget för.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-04-24 22:09

Visst var det high end på många håll. Ändå hann jag inte med alla rummen. Det fanns mängder med högtalare i prisklassen över 70000 kr. Engelholm's tror jag de hade sänkt från 470000 ner till under 300000 kr. På ett ställe nämndes de fantastiska högtalarkablarna som bara kostade 20000 kr för 2x2 m. De var minst lika bra som några som kostade 200000 kr.... Skivspelare med feta prislappar fanns det också. Någon dansk modell på rea, 295000 kr eller något. Tror det endast var själva verket. Jag tycker prislappen är en dålig mätare av återgivningskvalitén.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-04-24 22:10

Men hallå, går ni på en mässa för att få se/lyssna/titta på sådant ni hittar på Elgiganten ?
Jag vill se något över medel, annars kan man ju likväl stanna hemma.

Väldigt lite "dyr" prylar tycker iaf jag, det mesta skulle ju faktiskt även en vanlig dödlig kunna skrapa ihop till om man nu skulle vilja.

Mässans bästa ljud låg på 80K komplett, det har många här inne passerat med råge.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-04-24 22:17

NiklasF skrev:Men hallå, går ni på en mässa för att få se/lyssna/titta på sådant ni hittar på Elgiganten ?
Jag vill se något över medel, annars kan man ju likväl stanna hemma.

Väldigt lite "dyr" prylar tycker iaf jag, det mesta skulle ju faktiskt även en vanlig dödlig kunna skrapa ihop till om man nu skulle vilja.

Mässans bästa ljud låg på 80K komplett, det har många här inne passerat med råge.

Det låter bättre där jag sitter just nu, än hos någon av utställarna. Oavsett pris. Och pryttlarna kring mig nu har kostat mig en bråkdel av vad Jormakablaget kostade. Hade jag satsat på såna så hade jag suttit här med 2x2 meter kabel och inget mer. Det hade i varje fall inte låtit illa *s*

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-04-24 22:38

Har ingen aning om vad de säljer för audioprylar hos Elgiganten. Jag tror det är svårt att motivera för folk i gemen att en bit koppartråd kostar som en bil. Det verkar som många köper anläggningar för att stoltsera med och det ska synas att det är dyrt. Nu är fabrikaten vi behandlar här knappast kända hos allmänheten. Där är det Bose, BeO och liknande som står för finare anläggningar. Vi lyssnar på musik hemmavid. Det gör vi aldrig för imponera på någon. Sätter bara igång anläggningen om någon besökare uttrycklogen begär det. Aldrig musik för utfyllnad i bakgrunden. Verkar som många förväntar sig att det ska spelas på öronbedövande ljudnivå, när t vill provlyssna. Är inte det handlar om, lika lite som hur många Watt anläggningen har. Det är svårt att diskutera ljudåtergivning med folk utanför våra kretsar. I samband med Sweetspot har det frågats en del och jag säger vad jag tycker om dyrfivansinnet, det går till överdrift på endel håll. Själv lägger jag hellre pengar på annat än bara hårdvaran. Går t.ex. gärna och ofta och lyssnar på levande musik eller så köper jag några skivor och avnjuter hemma.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2012-04-24 23:09

Jag och brorsan garvade åt boaormarna på golvet i vart och vartannat rum. :D
Dom flesta faktiskt. Jag kan inte annat än att hålla med om att det bara blir larvigt när det ligger såna kablar på golvet.
Speciellt dom som har en klump på flera kilon mitt på kabeln...

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-04-24 23:22

bakerman22 skrev:Jag och brorsan garvade åt boaormarna på golvet i vart och vartannat rum. :D
Dom flesta faktiskt. Jag kan inte annat än att hålla med om att det bara blir larvigt när det ligger såna kablar på golvet.

Då föredrar jag (och modellen Alexandra) en äkta boa... Bild

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2012-04-25 00:00

Bill50x skrev:
Morello skrev:
Bill50x skrev:
Morello skrev:Jösses vilket onyanserat PAJAS-inlägg! :x

Hur menar du då?

Jag menar att det var ett satans raljerande där alla utställare drogs över en kam trots att hela spektrat från ormolja till seriös hifi fanns att åse.

Ahhh, då förstår jag. Du kände dig träffad ;-)

/ B

Nej, jag var där i egenskap av besökare för att dricka pilsner. :wink:
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2012-04-25 00:25

Å den träffade rätt . . . ? :P
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2012-04-25 05:49

hifikg skrev:
phon skrev:
RogerGustavsson skrev:Hur ser man slutartiderna för bilderna? Det blir mycket vidvinkel vid en sådan här tillställning, enklare med långa slutartider då.

Kolla på bildens metadata.

Bild

Fyra på morgonen? Inte illa!

Se till vänster så syns dagsljuset ganska väl för vid 4 är det fortfarande mörkt

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2012-04-25 08:18

hifikg skrev:
bakerman22 skrev:Jag och brorsan garvade åt boaormarna på golvet i vart och vartannat rum. :D

Då föredrar jag (och modellen Alexandra) en äkta boa... Bild

Jag föredrar nog modellen Alexandra. :D

Användarvisningsbild
grafpro

Inläggav grafpro » 2012-04-25 10:39

Hustrun tvingar mig ibland följa med på ridsportmässor. Där finns ett intressant inslag som saknas på highend-mässor (forutom kvinnor och hästar): uppvisningar. Jag ska diskutera med sweetspotgeneralen inför nästa år om inte mässan kunde förnyas på det sättet.

Alltså, i mitten av mässområdet finns en paddoc där utrustningarna demonstreras på livs levande hästar. I Göteborg nyligen visade exempelvis en kvinna som säljer böcker och video om hästdressyr hur hon på tjugo minuter med en häst hon aldrig träffat förr kunde få den att ge henne full uppmärksamhet, stå stilla, gå framåt och bakåt och gå fram till en pall och stanna där. Det är inga lätta saker kan jag intyga. Hennes produkter sålde som smör.

Utställarna på Sweetspot får inte den möjligheten och därför ifrågasätts deras produkter. Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. Enkelt, kul och säljande.

Det mesta kan bevisas på det sättet och därmed slipper utställarna möta hånflin från skeptiska besökare. Effektstarka förstärkare mot en T-amp, plywoodlådor mot likadana i MDF, tonarm för hundratusen mot en gammal Lenco-arm, rörförstärkare för tvåhundratusen mot ett hembygge ur Radiobyggboken, signalkabel med pilar som spelas rättvänd och bakåfram etc. De riktigt modiga utställarna kunde rent av bevisa sin egen produkts skillnad mot konkurrentens och den fria marknadsekonomin skulle verka fullt ut.

Faktiskt konstigt att inte utställarna sedan länge krävt denna möjlighet.
Drev HiFi-butik med Sonabprodukter, byggde studio- och orkesterelektronik och gav ut vinylinspelningar i ett tidigare liv. Gillar modern konstmusik. Är sannolikt tondöv.

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2012-04-25 10:42

hifikg skrev:
brumel skrev:SA Ranger är en mycket bra högtalare. Primare I 32 löjligt prisvärd. Kan inte vara mycket för 20 papp som slår den!
Synd att Linn lät dåligt. Vad lirade dom på för högtalare månne?

Du kanske känner igen prylarna?

Bild

Elektroniken var inte Linns allra bästa enligt utställaren. Men den var säkert inte helt gratis :-)

Akurate 242 är en mycket bra högtalare (förutom att den kanske inte går så djupt i basen) liksom elektroniken Akurate DSi och vad som ser ut som två slutsteg.

Däremot ser rummet ganska mycket för stort och kalt ut.
Linn föredrar alltid nära väggplacering och ingen toe in vilket ger en annorlunda presentation. Men uppenbarligen funkade det inte i detta rum. Elektroniken hade kanske behövt ett annat rum för dåligt låter den sannerligen inte.

Jag var inte på mässan så jag vet inte vilka SA högtalare och vilka Primare förstärkare som kombinerades men just kombinationen I32 (namnintrång på Ino-högtalare?) och Ranger funkar kanon.

:)
Let forever be

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-04-25 11:07

brumel skrev:Elektroniken hade kanske behövt ett annat rum för dåligt låter den sannerligen inte.

Är elektroniken rumsberoende eller känslig för akustisk återkoppling?

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-04-25 11:07

grafpro skrev:Faktiskt konstigt att inte utställarna sedan länge krävt denna möjlighet.

Varför skulle dom vilja det? Det är ju bara ett forum för att göra bort sig.

Det finns alltid en förklaring för att det låter dåligt grafpro, det trodde jag du lärt dig vid det här tillfället. ;-)

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
FeralCat

Inläggav FeralCat » 2012-04-25 11:18

hifikg skrev:Bild

Var köper jag en sådan fin rosa luddmatta? Jag kan inte tänka mig att det är en speciell extradyr hifi-matta.
plopp

Användarvisningsbild
Vovven

Inläggav Vovven » 2012-04-25 11:22

grafpro skrev:... Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. ....

Bäste Grafpro,

Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte främst av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.
Jag ser därmed fram till mer postiva inlägg utan gnäll och spydigheter.

Hälsningar

Generalen
Senast redigerad av Vovven 2012-04-25 11:53, redigerad totalt 2 gånger.
IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av events inom hemunderhållning

https://www.sweetspotevents.se/

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2012-04-25 11:30

Vovven skrev:
grafpro skrev:... Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. ....

Bäste Grafpro,

Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte av framförallt av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka för flera tusen när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.

Hälsningar

Generalen

+1
Fd kabelforskare & professor på KTH
Konsult åt andra
Innehar ej F-skattsedel

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-04-25 11:33

Vovven skrev:
grafpro skrev:Bäste Grafpro,

Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte av framförallt av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka för flera tusen när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.

Hälsningar

Generalen

+10!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-04-25 11:50

Vovven - instämmer till fullo!

/ B

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-04-25 12:06

...och så får sig forumet en släng av sleven också.

grafpro raljerade kanske å det grövsta, men det kan väl få stå för honom då.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-04-25 12:42

Vovven skrev:

Bäste Grafpro,

Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte främst av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.

Hälsningar

Generalen

Ah, Le Generalissimo. Trevligt. Då kan jag börja med att tacka för ett trevlig arrangemang. Att låta utställarna husera i egna rum på det vis som gjordes tycker jag fungerade bra. Om de sedan inte lyckas optimera ljudet så är det knappast mässarrangörens fel. Jag kommer gärna tillbaka fler gånger. Särskilt mycket uppskattade jag skivhallen, där jag hittade de saker som verkligen gjorde skillnad för ljudet hemma hos mig. Ny musik alltså.

Vad gäller Grafpros ideer tycker jag det är synd att avfärda dem rakt av. Även om man inte hinner, kan eller vill genomföra alla sakerna samma år så kanske man kan göra någon del av dem nästa år och något annat nästa osv. Att se leverantörer av dyrkablar skilja dem från lampsladdar skulle sannerligen vara en upplevelse. Den leverantör som lyckas kan dessutom flaxa över till USA och kvittera ut en miljon dollar. Någon form av Best in Show pris kan man väl också tänka sig, så den leverantör som satsar och lyckas får lite erkänsla. Alla hänger väl inte i olika forum. Att utveckla konceptet "hifimässa" är inte omöjligt och vem vet, det kanske skulle kunna locka nya grupper av besökare och utställare.

Och visst är det okej att sälja och köpa kablar som utsmyckning, men då ska man stå för att det är det man säljer. Annars vore det som att den som kränger snygga fälgar till bilen hävdar att de ger dig större chans att överleva en kollision och på det viset lura folk att köpa dem av fel orsak. Jag köpte nyligen en oerhört vacker kabel, förpackad i en förpackning som skulle fungera bra för vilket exklusivt guldsmycke som helst, ser ut som en tiotusenkronors kabel, minst. Pris 200 spänn. Kommer aldrig att använda kabeln, men den ser snygg ut där den ligger och säljaren påstod inte att den skulle vara bättre än något annat heller. Bara snyggare.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-04-25 12:45

Vovven skrev:Jag ser därmed fram till mer postiva inlägg utan gnäll och spydigheter.

Hej Generalen!

Du skulle ju ringa igår kväll. Jag var kanske inte inne just då? Du ville ha lite synpunkter på mässan, det kan du väl få...

Hoppas du inte tycker det blir för mycket gnäll.

1. Rummen på mässan är inte riktigt passande för kvalificerad återgvining. En del är för stora men de flesta för små. Detta är ju ett dilemma för nästan alla ljudmässor. Var hittar man betalbara lämpliga lokaler? Mera vanliga rumsformat, typ vardagsrum på ca 4x6 m, så att folk känner igen sig.

2. Vad resp. utställare har för sig är upp till dem. Vill de kränga dyrfi får de göra det men det håller också borta en del av "vanligt folk" och det får inte minst ett löjes skimmer över oss audiofiler... Vill folk ha förgylda säkringar och kablar som skulle kunna förse en stadsdel med ström, låt dem få det men låt det inte gå ut över annat.

3. Dagens heminredningsideal är tyvärr motsatsen till vad som behövs för bättre återgivning. Det är ett ämmne som skulle kunna diskuteras. Tror att man skulle bredda det hela med några seminarier om ljudåtergivning i hemmamiljö. Något som utställarna skulle kunna följa upp. Långt viktigare för återgivningen än några dyra kablar och liknande.

4. Nu visas det mycket udda fabrikat i allmänhetens ögon. Är de mera vanliga varumärkena ointresserade av att ställa ut?

5. Jönköping ligger bra till geografiskt. Det är rimligt nära till flera större orter och det underlättar samåkning.

6. I anslutning till mässan kanske det finns folk i Jönköpingstrakten som är villiga att demonstrera hemmavid för en mindre krets?

7. Mässor är trots allt rätt mycket av en social grej, att träffa likasinnade för samtal och så. Det efterlyses ofta en samling för oss audiofiler i anslutning till mässan. Det kanske kunde ske lite planering för det också? Fast det blir möjligen lite väl stort och stimmigt. Brukar vara svårt med samtal i större sällskap.

8. Någon koppling till levande musik vore trevligt. Det är trots allt det som de flesta vill försöka återskapa därhemma. Ett par olika typer av musik, framförda i därför passande lokaler och helst med så lite PA som möjligt. Gärna med möjlighet att göra enkla inspelningar. Har man ingen utrustning kan man väl få kopior andras ansträngningar. Det är väldigt lärorikt att få en koppling mellan musikutövandet och reproduktion av det. Kanske någon lokal studio som vill haka på?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-04-25 13:02

Vovven skrev:Generalen

Bäste General,

Mycket av gnället här rör sig troligen mest om hatkärlek. Förra årets diskussionstråd blev 7 sidor lång. Denna är uppe i 11 sidor and counting. Jag tror det är en avspegling av det ökade intresset för din mässa.

För egen del så tyckte jag det var ett väldigt bra arrangemang. Jag växlade mellan Larsen och Holographic Audio mest hela tiden.

Det man skulle önska till nästa år är en differentiering i priset för inträde mellan söndag och lördag så att fler själar hade synts till på söndagen.

Lite bättre väder så att utställarna hade vågat ha dörrarna öppna vore trevligt. Så det blir extra tydligt var det finns utställare. Och generellt sett lite bättre skyltning. Vissa verkade missa HC helt exempelvis.

Men på det hela taget var det en positiv upplevelse. :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2012-04-25 13:08

hifikg skrev:Att se leverantörer av dyrkablar skilja dem från lampsladdar skulle sannerligen vara en upplevelse. Den leverantör som lyckas kan dessutom flaxa över till USA och kvittera ut en miljon dollar.

Nja, det är nog inte så enkelt. Först och främst måste du jobba i mediabranschen för att överhuvudtaget vara intressant för Randi. Sen får det inte finnas några "lådor" på kablarna. Osv. Du vet, man kan alltid diktera en uppsättning regler för att omöjliggöra att en sådan utmaning skall komma till stånd. Men det finns ju alltid folk som sväljer saker utan att kolla upp fakta...
Konsult åt andra
Innehar ej F-skattsedel

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-04-25 13:14

Låda på kabeln är ingen kabel, inget konstigt med det. Att kabel+filter kan skilja sig markant från ren kabel är väl inget konstigt ens för vår vän Chiquita?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2012-04-25 13:21

RogerGustavsson skrev:
brumel skrev:Elektroniken hade kanske behövt ett annat rum för dåligt låter den sannerligen inte.

Är elektroniken rumsberoende eller känslig för akustisk återkoppling?

Nej men även om jag har darTZeel eller Nagra kopplat till Magico Q5 så kommer det att låta skit i en skolsal. :?
Senast redigerad av brumel 2012-04-25 13:23, redigerad totalt 1 gång.
Let forever be

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2012-04-25 13:23

Nattlorden skrev:Låda på kabeln är ingen kabel, inget konstigt med det. Att kabel+filter kan skilja sig markant från ren kabel är väl inget konstigt ens för vår vän Chiquita?

Det beror sig väl på vad som finns i lådan? :?

Sen kan jag ju tillägga att det inte är lampsladd som Randi kräver att man jämför med.
Konsult åt andra
Innehar ej F-skattsedel

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi