Vovven skrev:akny skrev:RogerGustavsson skrev:
3. Dagens heminredningsideal är tyvärr motsatsen till vad som behövs för bättre återgivning. Det är ett ämmne som skulle kunna diskuteras. Tror att man skulle bredda det hela med några seminarier om ljudåtergivning i hemmamiljö. Något som utställarna skulle kunna följa upp. Långt viktigare för återgivningen än några dyra kablar och liknande.
Här slår Roger huvudet på spiken (eller mjukfoten)
Ett eller flera seminarium som belyser vad som enkelt går att åstadkomma i ett hem för "vanliga Svensson" respektiva "nördar".
Jag skulle absolut anmäla mig till dessa.
Jag för redan nu en diskussion med en utställare av akusikreglering om just detta. Anläggningen erbjuder två rum med usel akustik som vi ej använt tidigare. Tanken är att vi akusikreglerar det ena rummet och låter det andra vara oreglerat. I båda rummen kommer två identiska musikanläggningar att spela. Då kan ju besökare på plats uppleva skillnaden.
Generalen
Detta vore ju riktigt intressant!
Ännu mer intressant med 3 rum. Det ena obehandlat. Det andra behandlat enligt svanås koncept och det tredje enligt "öppet fönster"-principen.
Inte så stor chans att realisera, det förstår jag, men intressant vore det!
Då skulle man därefter ha mycket lättare att se vilken akustikregleringsmetod som skulle passa just mig.