Moderator: Redaktörer
mx skrev:Har ni verkligen alltid jagat låg dist? Är det verkligen sant?
Nattlorden skrev:mx skrev:Har ni verkligen alltid jagat låg dist? Är det verkligen sant?
... men till syvende och sista har alla uppgraderingar jag gjort varit distsänkande om man analyserar det i efterhand.
Ragnwald skrev:Nattlorden skrev:mx skrev:Har ni verkligen alltid jagat låg dist? Är det verkligen sant?
... men till syvende och sista har alla uppgraderingar jag gjort varit distsänkande om man analyserar det i efterhand.
+1
Ja inte katten strävar jag efter att höja disten.
Låg dist får ses enbart som en hygglig startplattform. Sen ska samtliga pusselbitar (inkl rummet) tillsammans harmoniera och kunna ge mig en illusion av verkligheten.
Ragnwald skrev:Pusslingen består ju i att allt fungerar ihop, ingen garanti bara för att de enskilt har visat låg THD på pappret.
eriken skrev:I dagsläget är det viktiga att den ska vara användarvänlig och enkel. Kör via airplay in i en reciever som också får stå för D/A omvandlingen och sedan ut i vanlig 2-kanal stereo. Ljudet är långt ifrån perfekt på något sätt men det räcker ändå då jag enbart lyssnar till musiken och inte funderar över hur det låter.
mx skrev:För mig började det med att jag ville ha mer bas helt enkelt. Så jag byggde
en subwoofer till min existerande urusla ministereo. Med prylar från MDS.
Det var skitkul och jag var jättenöjd.
Sedan blev det ny fronthögtalare, och ny förstärkare. Sedan började jag
hänga i hifibutiker och på forum. Sen gick utför kan man lugnt säga.
Men jag har faktiskt aldrig jagat ett neutralt och distfritt ljud. Jag har snarare
jagat olika typer av upplevelser och förändringar. Ett annorlunda ljud. "Bättre"
ljud. Det var ganska sent det blev ett distfritt och neutralt ljud som var mitt
mål.
Och jag vettefan om det är det nu heller.
mx skrev:Vad lägger du fokus på?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster