Moderator: Redaktörer
sladdbarn skrev:Jag tycker fin-hifi är bedrägeri, vilka fantasisummor saker kostar,
det är inte klokt.
Tycker pris/prestanda är låg på hifi, nä jag inte nöjd med min budget/
diyanläggning även om jag ibland tycker låter hyfsat eller till och med
OK.
Flint skrev:sladdbarn skrev:Jag tycker fin-hifi är bedrägeri, vilka fantasisummor saker kostar, det är inte klokt.
OK.
Men visst vore det kul att äga en massa dyrhifi och glazza med, va. Och en massa dyra bilar och andra statusprylar. Jag ser ingen skillnad där. Dyrpryl som dyrpryl.
Flint skrev:Nattlorden
Ditt mål är kanske inte att imponera och glänsa med statusprylar, eller är det det?
Nattlorden skrev:Flint skrev:Nattlorden
Ditt mål är kanske inte att imponera och glänsa med statusprylar, eller är det det?
Nix, det var därför jag ville påtala att det inte bara är glänseprylar som gör att det kan springa upp i pris. Själv blundar jag när jag lyssnar, så...
Flint skrev:Jag tror att du blundar när du betalar. Cash i näven var det väl. Blir mycket blunda och prassla då.
Flint skrev:Att blindtesta kontokort. Inte fel.
Men har du inga riktiga prylar alls då i din sterio?
Flint skrev:Och allt sladdlöst eller törs du inte berätta om dom där häftiga Jormakablarna á 50.000:- per löpmeter?
Nattlorden skrev:Flint skrev:sladdbarn skrev:Jag tycker fin-hifi är bedrägeri, vilka fantasisummor saker kostar, det är inte klokt.
OK.
Men visst vore det kul att äga en massa dyrhifi och glazza med, va. Och en massa dyra bilar och andra statusprylar. Jag ser ingen skillnad där. Dyrpryl som dyrpryl.
Känns dock inte som om värst många som kikar på min rigg skulle tycka det är så mycket dyrpryl över den, även om det kostat en hel del (fel sida 100k). Dyraste komponenten är ju frontarna som är begagnade halv-DIY baserat på ett kit från en källarfirma...
phloam skrev:Återigen, priset spelar ingen roll när det gäller "kulprylar" - jag tror nattis har haft rätt kul när denne fixat sin anläggning, precis som nån annan har kul med kablar (Jo jag vet, en viss patrik84, bilder förevigt inetsade.....). Vare sig man går igång på bling bling eller nitty gritty så omfattas det av en hobby som går ut på i stort sett samma saker. Ha kul med teknik och musik
zapanasta skrev:1. Ja tycker ni att era stereosystem ger er valuta för pengarna?
2. Har inte lagt ut många kronor utan gått mina egna vägar,...?
3. Hur kan jag veta det då?
Ragnwald skrev:zapanasta skrev:1. Ja tycker ni att era stereosystem ger er valuta för pengarna?
2. Har inte lagt ut många kronor utan gått mina egna vägar,...?
3. Hur kan jag veta det då?
1. Det kan du hoppa och klappa dig på.
2. Det har vi förstått.
3. Om vi vet det, så är det ju som sagt bara att fråga.
Ragnwald skrev:Det bästa du kan göra zapanasta, för att komma vidare genom hifiträsket, är att ta möjligheterna att besöka forumiter för lyssning på varierande system av god kvalitet.
Hela mitt kunnande baseras på att jag lyckats snika mig till lyssning på de allra bästa systemuppsättningar i rätt miljö, samtidigt som jag flitigt besökte operahus, konserthus, rockfestivaler, jazzklubbar, etc etc.
Att enbart sitta hemma och jämföra anläggningar, säger/ger inte ett jota.
zapanasta skrev:Dummare än så är jag inte så jag inte begriper att jag skulle bli överkörd av vissa anläggningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster