matskribenten mat-ro skrev:...maten är verkligen imponerande bra, och upplägget var över förväntan! jag blev glatt överaskad, inte minst över att personalen var trevlig, och här måste jag säga att jag måste ge upp den förutfattade mening jag haft tidigare. Tallrikarna var varma, och att äkta silverbestick erbjöds var verkligen en överraskning. Jag få nog se över min egen besticklåda där hemma.

Och detta inser jag redan under den lilla förrätten!
Rent balansmässigt var förrätten bra balanserad, inte för mycket salt och inte för lite. Det går tydligen att nå samma resultat med olika metoder. De lär ju använda recept på restaurangen, och uppenbart får man ge sig - det fungerar tydligen bra det också. Jag har varit kritiskt tidigare, men nu måste jag erkänna att det kan fungera det också. Kanske lika bra som att köra på känn, som jag gör?
Det finns smolk i bägaren också dock, som tillexempel att köttet som serveras till huvudrätt smakar kloak, det gäller för övrit förrätten också. I synnerhet kycklingen är en katastrof. Inte ens för priset är det anständigt, och en billig restauring är det ju. Ur just denna enda synvinkel alltså.
Jag tror dock att orsaken är att kocken använder för billiga knivar och slevar i köket, jag skyller inte på matlagningskonsten. Skulle vara kul att prova restaurangen med bättre utensilier i köksdomänen.
Totalt sätt mycket imponerande restaurang dock. Pratar hela tiden om husmanskost nu. De överträffade verkligen mina förväntningar. Att smaken skulle vara så balanserad hade jag aldrig trott. Proportionerna mellan olika saker på talalriken var dessutom perfekt i mängd alltså.
Även delar av det franska köket kan de erbjuda, men då det gäller denna gastronomiska riktning så tror jag INTE jag kommer ta upp detta.
Restaurangen har en bra bit att vandra med sin franska kokkonst för att uppnå ens fotknölarna på le chat's franska mat kan jag bara säga...
Jag har verkligen lagt ner allt JAg kan här för att förklara mig NOGA. Därvid är texten låååång som fasiken. Förlåt mig detta. Men jag anser verkligen mig tvungen att noga förklara mig i varje detalj efter den förmåga jag har. Och jag har gjort mitt absolut bästa här.
Och vid min gud grabbar. Jag har verkligen gjort mitt allt för att föra fram sakerna på rättvist men ändå korrekt sätt.och ljuger inte eller lindar in heller.
Hoppas ni förstår detta nu.
Enligt MIN bedömmning så fick denna restaurang OSEDVANLIGT fin kritik i sin prisgrupp. Och jag menar OSEDVANLIGT fin kritik verkligen