(sant
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Jag har en väldigt nära perfekt förstärkare nu. LM3886 med NAD3020-filtret. Den låter tillräckligt bra dvs. saknar de trisseproblem jag fullständigt hatar typ transientkvaddad diskant. Den har ordentligt mer än tilllräcklig hög uteffekt, 2x50W. Och, den är nästan gratis. 200-300 spänn eftersom det mesta i den är återvunnet elände. Kan fan inte bli mycket bättre i mina öron och mitt sinne.
Harryup skrev:Flint skrev:Jag har en väldigt nära perfekt förstärkare nu. LM3886 med NAD3020-filtret. Den låter tillräckligt bra dvs. saknar de trisseproblem jag fullständigt hatar typ transientkvaddad diskant. Den har ordentligt mer än tilllräcklig hög uteffekt, 2x50W. Och, den är nästan gratis. 200-300 spänn eftersom det mesta i den är återvunnet elände. Kan fan inte bli mycket bättre i mina öron och mitt sinne.
Seså. sluta med tramset nu och åter till något trevligt som glöder.
mvh/Harryup
En distbox värd namnet är uppbyggd med halvledare. Som Ibanez Tube Screamer.
verdad skrev:Flint skrev:En distbox värd namnet är uppbyggd med halvledare. Som Ibanez Tube Screamer.
En gång i tiden ägde jag bl.a. en Boss SD-1 (Super Overdrive Pedal)
med en varm härlig distkänsla som hos en rörförstärkare, den var rätt trevlig.
Dock tycker jag att MXR från tiden före stenåldernvar en fantastisk distpedal. Misstänker att den står sig rätt bra fortfarande även om den är ifrån ifrån 1979
:):):):):
MXR tycker jag är en distpedal värd namnet.![]()
resolution skrev:Sviktar minnet? Delcitat taget från tidigare inlägg av dig, "Jag har en väldigt nära perfekt förstärkare nu...".
Nå?
resolution skrev:Första meningen är väl att betrakta som ett påstående. Kan ju misstolkas. Det vore bättre om du var tydligare med hur du uttrycker dig. Tycker i varje fall jag.
Flint skrev:Gomorron alla hajfidiggare. Har alla sovit gott? Idag verkar det bli en perfekt dag för diskutioner om den perfekte förstärkaren. Solen skiner och inspirationen inspirerar och jag har just slagit igång min prefekte förstärkare och ska just dricka en första kopp av mitt perfekta kaffe.
Flint skrev:Ja, det är ett vettigt utgångsläge för i alla fall den rent tekniska biten. Men jag skulle nog hellre vilja byta ut "perfekt" mot "optimerad". Då blir det lättare att uppnå målet mot ett någorlunda definierat krav/behov.
PerStromgren skrev:Flint skrev:Ja, det är ett vettigt utgångsläge för i alla fall den rent tekniska biten. Men jag skulle nog hellre vilja byta ut "perfekt" mot "optimerad". Då blir det lättare att uppnå målet mot ett någorlunda definierat krav/behov.
OK, kan du inte börja snickra på en optimerad kravspes, då?
Flint skrev:Ljudet steget presterar ska inte innehålla något jag retar mig på.
Flint skrev:Haha. Dålig säljare. Han skulle förstås ha sagt. "OK, då sätter vi igång och lyssnar. Det enda sättet att avgöra hur det låter". Det skulle i alla fall jag ha sagt som svar på en så tydlig indikation. Men jag skulle aldrig säga som kund att "Det ska du veta som säljare".
aisopos skrev:Flint skrev:Ljudet steget presterar ska inte innehålla något jag retar mig på.
Det implementerar väl också musikvalet.
Med fel skiva så skulle i alla fall jag reta mig på allt ljud som kommer från steget.
Flint skrev:Ett vanligt svar när jag frågade vilken musik kunden ville höra var "Klassisk musik". Då frågade jag "Lyssnar du mycket på klassisk musik?". Förvånansvärt ofta blev då svaret "Nej, men då hör man ju hur det verkligen låter" varvid min reaktion blev "jo, det är nog sant men är det inte bättre att vi spelar något som mer är din vanliga musik". Det brukade funka alla tiders.
Flint skrev:IngOehman skrev:Flint skrev:Jag har en väldigt nära perfekt förstärkare nu. LM3886 med NAD3020-filtret. Den låter tillräckligt bra dvs. saknar de trisseproblem jag fullständigt hatar typ transientkvaddad diskant. Den har ordentligt mer än tilllräcklig hög uteffekt, 2x50W. Och, den är nästan gratis. 200-300 spänn eftersom det mesta i den är återvunnet elände. Kan fan inte bli mycket bättre i mina öron och mitt sinne.
Grattis till att du har hittat ditt sound! Och nästan gratis också.
Grattis att du har hittat ditt sound också, om än kanske inte lika nästan gratis.
resolution skrev:I vilket avseende kan du hävda att di har en närmast perfekt förstärkare. Viljen testmetod ligger till grund för det påståendet?
Flint skrev:resolution
Vem frågar du?
resolution skrev:Jag har endast sett en som uttryckt sig så. Känns det inte vid?
Flint skrev:Nej. Jag hänger inte med. Prata i klartext.
resolution skrev:Sviktar minnet? Delcitat taget från tidigare inlägg av dig, "Jag har en väldigt nära perfekt förstärkare nu...".
Nå?
Flint skrev:Jaha, du menar den texten. Skriv det då. Jo det stämmer. Den är näst intill perfekt av de anledningar jag nämner i det inlägget. Som jag ser det och det räcker åt mig.
Flint skrev:resolution skrev:Första meningen är väl att betrakta som ett påstående. Kan ju misstolkas. Det vore bättre om du var tydligare med hur du uttrycker dig. Tycker i varje fall jag.
Står det i den meningen att mitt påstående utgår från ditt perspektiv på perfekt?
PerStromgren skrev:Annars är väl Peters spes bra:
Vut=k*Vin för alla frekvenser < 1MHz och Vin<10V; k ställbar mellan 10E-3 och 10E2, eller nå't.
Flint skrev:Ja, det är ett vettigt utgångsläge för i alla fall den rent tekniska biten. Men jag skulle nog hellre vilja byta ut "perfekt" mot "optimerad". Då blir det lättare att uppnå målet mot ett någorlunda definierat krav/behov.
Flint skrev:Mitt pesonliga krav är klart sedan länge och det är kort. Ljudet steget presterar ska inte innehålla något jag retar mig på. Rent tekniskt verkar man kunna uppfylla det kravet på flera olika sätt så detaljerna behöver inte bli spikade.
Användare som besöker denna kategori: sammel och 25 gäster