Moderator: Redaktörer
rhenrics skrev:Du har ju förklarat på vilka punkter hans invändningar är felaktiga.
mats skrev:Men han kriteserade inte dina högtalar Ingvar. Han är fortfarande väldigt impad av dom utan det var kringutrustningen .Han menar att dina högtalare hade blommat ut ännu mer med bättre kringutrustning.
Lägg ner nu och lär dig en läxa av det hela: Bjud inte in någon som inte i förväg är "övertygad"....problem löst
Blue skrev:Ni som kritiserar Hififorum, kanske är det läge att se om ert eget hus? Hififorum har den fördelen (vilket egentligen borde vara en självklarhet) att folk där får tycka och säga vad dom vill (så länge det inte går över i personangrepp givetvis). Så är det tydligen inte här längre? Vad är det som har hänt?
Blue skrev:2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS.
Blue skrev:Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om [...] Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi.
Blue skrev:Om den här tråden vill jag sammanfattningsvis säga: Herregud!
Jag brukade hänga här förrut, men när nästan alla diskussioner (förutom dom som handlade om "kablar - gör dom någon skillnad eller ej?") snöade in på Ino-högtalare, 208or och andra av LTS rekommederade produkter så lessnade jag och "bytte" till Hififorum.
Ni som kritiserar Hififorum, kanske är det läge att se om ert eget hus? Hififorum har den fördelen (vilket egentligen borde vara en självklarhet) att folk där får tycka och säga vad dom vill (så länge det inte går över i personangrepp givetvis). Så är det tydligen inte här längre? Vad är det som har hänt?
När jag läser genom den här tråden upptäcker jag: 1. Att Öhman uppenbarligen varken tolererar eller klarar av att hantera kritik gällande sina högtalare. (Värt att notera i sammanhanget är också att Mayro tydligt har påpekat att detta handlade om hans egna, subjektiva åsikter). 2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS. 3. Att majoriteten av deltagarna på faktiskt.se (i alla fall dom som uttalar sig i denna tråd) tycker att Öhmans ord är lag och att ingen har rätt att kritisera hans produkter.
Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om den av ledningen styrda och omskötta anslagstavlan på valfri lokalavdelningen av Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi. Men det senare är kanske inte längre vad ni vill att faktiskt.se ska vara?
PS. Blir spännande att se om det blir censur på detta inlägg!
E skrev:Blue skrev:2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS.
Å, så larvigt! Har du en bättre idé om vad återgivning är eller? Kan
det möjligen vara så att det finns mängder med kloka människor
som hajat att Öhman säger en massa kloka saker? Eller som hajat
rent intuitivt redan innan de ens hittat hit att HiFi handlar om
ofärgad återgivning?Blue skrev:Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om [...] Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi.
Vilka aspekter av HiFi snackar du om? Är det rimligt att diskutera
huruvida HiFi handlar om originaltrogen återgivning eller om något
färgat ljudideal, tycker du? Vad vill du diskutera som du inte får
diskutera här?
För övrigt kanske du borde läsa lite "riktiga" ämnen här också
innan du bildar dig en uppfattning om vad som diskuteras på
Faktiskt.se, faktiskt!
/E*
Angående diskutera om saker o ting VID besöket.... Jo det hade jag gjort om.. Och jag säger OM jag inte lovat att INTE göra detta inför besöket. Även Johan Lindroos var informerad i detta. samt att jag sa vid besöket hos IÖ att jag lovat att inte gå in i debatter "idag"..Detta sa jag redan INNAN vi kom in i källaren. Jag sa det vid matbordet då vi före åt en bit mat. Detta är tydligt "bortglömt" överallt. Samt ej något man vill kännas vid IDAG.
Jag skulle kunna OM jag ville RADA upp saker o ting angående saker som säga här och på faktiskt Men jag har aldrig haft målet att göra något ont eller ens skapa bråk osv. Men tror ändå man såsom "tyckare" bör ha allt framför sig innan man köper rena lögner som numera sprids runt såsom sanningar...DVS att jag fegt INTE sa nåt vid besöket osv. MAN var fullt medveten om mitt löfte om att ej diskutera tekniska saker osv.. Detta togs upp vid en snudd startad diskution vid matbordet.
ALLA som skriver saker måste minnas SIN begränsning och inse NI inte var där. Samt därvid INTE kan VETA vad som sagts och INTE sagts...
ALLA som KÄNNER mig VET att jag inte skulle backat EN enda sekund för att rakt ut säga saker o ting.. TYVÄRR har jag INTE detta finkänsliga sinne. Vilket även DETTA står svart på vitt i tråden.. Jag berättade att ULF höll på att slänga ut mig...
JohanB fick komentaren att "han borde titta upp o höra gamla infinity".. Per G jeppson fick hela bygget torpederat. Detta efter han BAD mig svara ärligt.. Andra som var där trodde nog jag var totalt skruvad i huvudet osv osv...Då kände vi knappt varann... Så detta att säga är en verkligt ofin sida som jag har..
Så att tro JAG skulle INTE våga säga min åsikt är rent larv.. Men däremot så håller jag LÖFTEN om jag ger sådana..
Iö upplystes direkt vid besöket på resturangen om att JAG inte kommer debatera eller ge mig in i diskutioner .. Detsamma var redan Johan Lindroos upplyst om INNAN vi ens åkte till IÖ.
Om saker SKA diskuteras så bör man ha info om allt vilket dom flesta INTE har... Att jag tvingas skriva ut detta här grämer mig mycket mycket eftersom jag INTE vill "vinna" nån larvig strid o saker o ting.. Men då det NUMERA tenderar till mer raka personliga saker MOT mig såsom person. Menar via hänvisande till faktiskt.se samt efterföljande debatter här.. TRIST
Men bedömm själva saken här.. Ocg ta en REJÄL funderare om Vem o VAD som är rätt eller fel..
En total lögn har jag här avslöjat... Tyvärr nödvändigt. MÅSTE jag verkligen ta upp MERA för öppen ridå?
Läs detta inlägg jag skrev och försök bemästra er allihopa nu.. Jag skriver sååå jäkla tydligt att JAG skriver MINA tankar.. ATT INGEN behöver gå på mina ord. samt att ALLA får såga mig såsom dipolskadad osv.. Att man måste få ha SIN åsikt o säga den fritt...
Om någon annan gör repotage om xxx och säger han älskar dom över hela alltet. och att han finner ljudbilden FÖR bred.. Ja då är det HANS åsikt vilken jag inte skulle drömma om att utrycka mig mot..
Däremot kanske jag sa att jag vet hur han får ner ljudbilden något så den blir som HAN vill...OM jag vet hur man gör iofs.. självklart...
Blue skrev:Jag hoppas att det inte ser lika illa ut i alla andra trådar här, som någon var inne på. För jag minns att det förr i tiden kunde vara riktigt trevligt här!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster