Ino pi60s Vs. i32z

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-08-08 00:29

Men han kriteserade inte dina högtalar Ingvar. Han är fortfarande väldigt impad av dom utan det var kringutrustningen .Han menar att dina högtalare hade blommat ut ännu mer med bättre kringutrustning. :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-08 02:41

Läs vad han skrev istället!

Det spelar ingen roll att han skriver att han är imponerad om han samtidigt uttrycker att det finns "katastrofala" fel och formulerar ihop "inte ens till fotknölarna"-sågningar. Jag har adrig i hela mitt liv sett lika vidriga sågningar i någon recension.

Läs även min restaurangliknelse så kanske du förstår vad jag menar Mats. Skulle du vara intresserad av att äta på den restaurangen?

I övrigt talar hans tystnad för sig själv. Hade han velat ta tillbaka skotten han sköt mig i ryggen med (eller förklarat varför det kan vara positivt att kalla något för "katastrof" och "under fotknölarna"), så hade han nog gjort det för länge sedan.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2005-08-08 03:07

Vet inte om man ska våga ge sig in i detta, men det är svårt att
låta bli.

rhenrics skrev:Du har ju förklarat på vilka punkter hans invändningar är felaktiga.

Inte för dem som läser Mayros ord. Bara här på Faktiskt.

Mayro är som du säger inte någon George Lucas, men hans ord
kanske betyder mycket ändå för folk, ska vi säga dem med andra
ljudideal och/eller mindre HiFi-upplysta? Känner inte alls till hans
ställning, men nog verkar det som att han försöker att informera
andra om hur olika högtalare presterar, samt att de lyssnar på
honom?

Då är det ju väsentligt att han funderar över de "nyansskillnader"
som kan finnas mellan olika uttryck, samt att han är tydlig med när
han pratar om jämförelser med andra (kraftigt färgade?) högtalare
respektive jämförelser med verkligheten, och lika tydlig med när
han pratar om hur vissa inspelningar låter respektive hur själva
högtalarna
presterar.

Kan mycket väl förstå Ingvars reaktion, och känner med honom, i
synnerhet när hans påpekanden inte går fram som annat än
"skitsnack" till Mayro, delvis pga att Ingvar inte får bemöta kritiken
i samma forum (verkligen konstigt forumstyre för övrigt - är du
verkligen avstängd på livstid därifrån, Ingvar?).

Svårt att tänka sig också hur man skulle se på Mayros långa
berättelse om den var det första man läst/hört om Ino-högtalare.
Menar att det är ganska enkelt att vifta bort som subjektivt
pladder från en som ännu inte riktigt greppat
återgivningsbegreppet, bara för att man själv råkar ha blivit
upplyst om det.

mats skrev:Men han kriteserade inte dina högtalar Ingvar. Han är fortfarande väldigt impad av dom utan det var kringutrustningen .Han menar att dina högtalare hade blommat ut ännu mer med bättre kringutrustning. :D

Sanningen är nog att Mayro inte riktigt vet vad det är han
kritiserar... inspelningen, elektroniken, högtalarna, eller det faktum
att hans ljudideal inte stämmer med ett återgivningsideal?

De som kan ta Mayros uttalanden med en nypa salt, inklusive de
som hört högtalarna i en bra lokal själva, bryr sig kanske inte så
mycket, men de andra? Vad får de för uppfattning? Och hur känns
det för Ingvar?

Kan dock förstå även Mayro vad gäller hans språkliga brister (men
sådana har vi alla, Mayro!), samt att han känner sig lite
ouppskattad när det var ett så fint initiativ han tog (eller om det
var Lindroos som tog första steget, det kan ju kvitta), men Mayro
måste helt enkelt komma till insikt med vilka ord han har använt
och hur de kan uppfattas.

Har dock svårt att förstå dem som styr HiFi-forum... men är på sätt
och vis nöjd med att bara behöva gå till Faktiskt.se för att läsa
Ingvars lärorika inlägg. :)

Hoppas att vetskapen om att de allra flesta av oss tar Mayros
"recension" med en stor nypa salt gör Ingvar lite gladare.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2005-08-08 08:08

Jag har inte velet gjort något inlägg, men kan faktiskt inte hålla mig.....

Ingvar du beter dig som en grinig 2-åring :!: Det är väl bara att inse att alla inte har dina ljudideal ( ja jag vet vad du tycker om ordet ljudideal ).

Lägg ner nu och lär dig en läxa av det hela: Bjud inte in någon som inte i förväg är "övertygad"....problem löst 8)

// Ha en bra dag

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-08 08:31

Jonas, du har väl inte glömt Rydbergs ich IÖ's heta debatt. VIll minnas att IÖ var borta flera månader från forumet pga det. Ändå så fick R besöka denna berömda källare (vilket jag ännu har). Du vet väl vilka högtalare han har...
Så det lär inte bli så att bara de överygade bjuds in. Däremot kanske inga 2-åringar skall bjudas, jag skulle iaf tänka mig för innan (om jag var IÖ)
D
P.S. Jo, jag kommer ihåg att du kallade mig Lillingvar en gång, jag har har däremot aldrig kallat dig Lillnånting.
Ha du också en bra dag
Dimitri
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-08-08 08:42

Sanoj skrev:
Lägg ner nu och lär dig en läxa av det hela: Bjud inte in någon som inte i förväg är "övertygad"....problem löst

Men hur kul är det? Att bara umgås med folk som delar en åsikt, ideal o s v. Snacka om brist på stimulans.
Alla som läst Mayro vet väl att hans språk hamnar i överdrifter. Kolla bara när han ber IÖ om ursäkt. Ursäkten ( som i sig är välbehövlig ) blir till ett krälande i stoftet. Detta på grund av hans sätt att utrycka sig.
Jag tror inte att avsikten med besöket var att " slakta " högtalarna utan att han var uppriktigt nyfiken.
Sen kan jag för mitt liv inte begripa att han inte framför någon åsikt/kritik till IÖ på plats. Han har ju själv påtalat vikten om en dialog mellan olika uppfattningar och jag har aldrig förr uppfattat honom som feg. :?
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-08 11:49

Om den här tråden vill jag sammanfattningsvis säga: Herregud!

Jag brukade hänga här förrut, men när nästan alla diskussioner (förutom dom som handlade om "kablar - gör dom någon skillnad eller ej?") snöade in på Ino-högtalare, 208or och andra av LTS rekommederade produkter så lessnade jag och "bytte" till Hififorum.

Ni som kritiserar Hififorum, kanske är det läge att se om ert eget hus? Hififorum har den fördelen (vilket egentligen borde vara en självklarhet) att folk där får tycka och säga vad dom vill (så länge det inte går över i personangrepp givetvis). Så är det tydligen inte här längre? Vad är det som har hänt?

När jag läser genom den här tråden upptäcker jag: 1. Att Öhman uppenbarligen varken tolererar eller klarar av att hantera kritik gällande sina högtalare. (Värt att notera i sammanhanget är också att Mayro tydligt har påpekat att detta handlade om hans egna, subjektiva åsikter). 2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS. 3. Att majoriteten av deltagarna på faktiskt.se (i alla fall dom som uttalar sig i denna tråd) tycker att Öhmans ord är lag och att ingen har rätt att kritisera hans produkter.

Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om den av ledningen styrda och omskötta anslagstavlan på valfri lokalavdelningen av Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi. Men det senare är kanske inte längre vad ni vill att faktiskt.se ska vara?

PS. Blir spännande att se om det blir censur på detta inlägg!

:?:

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-08 11:56

En snabbis bara:
"PS. Blir spännande att se om det blir censur på detta inlägg! "
Känner du till ngt inlägg som har censurerats på detta forum? (frånsett rena personangrepp med invektiv och namn)
Det gör inte jag. Och du vet nog mycket väl att det inte blir ngn cesur.
vh
D

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-08-08 11:59

Blue skrev:Ni som kritiserar Hififorum, kanske är det läge att se om ert eget hus? Hififorum har den fördelen (vilket egentligen borde vara en självklarhet) att folk där får tycka och säga vad dom vill (så länge det inte går över i personangrepp givetvis). Så är det tydligen inte här längre? Vad är det som har hänt?

Hmmm, nackdelen med hififorum som gjorde att jag slutade där var precis att man inte fick säga vad man ville. Sa man ett knyst om att det är möjligt att uppleva och inbilla sig saker som inte finns blev det ramaskri direkt från moderatorerna. Fast det klart, passar åsikterna som man får prata om med ens egna så kanske hififorum är bra.
"Problemet" med detta forum är väl att det är ganska många som tycker ungefär likadant och att det då upplevs som om det vore styrt om man kommer in med andra åsikter (men med den viktiga skillnaden att moderatorerna inte styr vad man får tycka, så jag tror inte det är nån risk att ditt inlägg censureras).

edit: fast dessa diskussioner om forumen är ju ganska larviga, man håller väl till där man trivs bäst helt enkelt! :)

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2005-08-08 12:04

Blue skrev:2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS.

Å, så larvigt! Har du en bättre idé om vad återgivning är eller? Kan
det möjligen vara så att det finns mängder med kloka människor
som hajat att Öhman säger en massa kloka saker? Eller som hajat
rent intuitivt redan innan de ens hittat hit att HiFi handlar om
ofärgad återgivning?

Blue skrev:Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om [...] Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi.

Vilka aspekter av HiFi snackar du om? Är det rimligt att diskutera
huruvida HiFi handlar om originaltrogen återgivning eller om något
färgat ljudideal, tycker du? Vad vill du diskutera som du inte får
diskutera här?

För övrigt kanske du borde läsa lite "riktiga" ämnen här också
innan du bildar dig en uppfattning om vad som diskuteras på
Faktiskt.se, faktiskt!

/E*

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2005-08-08 12:23

Kan det möjligen vara så att det finns mängder med kloka människor som hajat att Öhman säger en massa kloka saker?

Menar du att de skulle vara klokare än någon annan :?:

// Jonas

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2005-08-08 12:31

Ingalunda, men kloka är de nog.

Det är att de antyds vara dumma bara för att de tycker ungefär lika
(alltså verkar ha samma "ljudideal", dvs inget alls) som är otrevligt.

Mvh E*

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-08 12:33

Blue skrev:Om den här tråden vill jag sammanfattningsvis säga: Herregud!

Jag brukade hänga här förrut, men när nästan alla diskussioner (förutom dom som handlade om "kablar - gör dom någon skillnad eller ej?") snöade in på Ino-högtalare, 208or och andra av LTS rekommederade produkter så lessnade jag och "bytte" till Hififorum.

Ni som kritiserar Hififorum, kanske är det läge att se om ert eget hus? Hififorum har den fördelen (vilket egentligen borde vara en självklarhet) att folk där får tycka och säga vad dom vill (så länge det inte går över i personangrepp givetvis). Så är det tydligen inte här längre? Vad är det som har hänt?

När jag läser genom den här tråden upptäcker jag: 1. Att Öhman uppenbarligen varken tolererar eller klarar av att hantera kritik gällande sina högtalare. (Värt att notera i sammanhanget är också att Mayro tydligt har påpekat att detta handlade om hans egna, subjektiva åsikter). 2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS. 3. Att majoriteten av deltagarna på faktiskt.se (i alla fall dom som uttalar sig i denna tråd) tycker att Öhmans ord är lag och att ingen har rätt att kritisera hans produkter.

Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om den av ledningen styrda och omskötta anslagstavlan på valfri lokalavdelningen av Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi. Men det senare är kanske inte längre vad ni vill att faktiskt.se ska vara?

PS. Blir spännande att se om det blir censur på detta inlägg!

:?:

Ord och inga visor 8)

Du har enligt min mening såväl rätt som fel.

Fel när du säger att Faktiskt.se är censurerad och att folk inte får säga vad dom vill. Jag tycker nog att detta forum är mycket högt i tak och tillåter det allra mesta. Ja, förutom politik och religion samt grova personangrepp. Så om du hoppas på att ditt inlägg kommer cencureras blir du nog besviken :-)

Du har lite rätt i att många diskussioner på något sätt gärna "urartar" och centreras kring NAD208, Pip´ar osv. Men surfa runt lite bland trådarna och du kommer märka att det trots allt surras om ett rätt blandat urval av grejor.

Du har en poäng när det gäller Herr Öhman, ibland har han svårt att ta kritik vare sig den är berättigad eller inte. Men IÖ är inte lika med Faktiskt.se, lika lite som någon annan enskild person är det (bortsett från de som driver forumet förstås). Att IÖ är enormt duktig på vissa områden sätter förstås sin prägel på många diskussioner, det är svårt att hålla emot i en diskussion när man själv (på goda grunder) tror något och IÖ kan backa upp sin åsikt med fakta. Och jag kan hålla med om att det lite för ofta är IÖ som har tolkningsföreträde. Man kan tycka vad man vill om en apparat men låter den färgat i en F/E-lyssning så avfärdas den direkt och är ute ur resonemanget. Med vad är det som säger att just F/E-lyssning är det ultimata sättet att värdera utrustning? Personligen är jag inte alls övertygad.

Å andra sidan är IÖ som sagt mycket kunnig, är ofta en frisk fläkt i diskussionerna och platsar lika bra som de flesta andra här. Hellre "lite röj i kojan" än ett gäng tysta möss som sitter och nickar åt varandra :-D
Det var ganska kul när Mayro var här och skrev trots att jag inte alls höll med i sak. När det blev för långt och tröttsamt var det bara att bläddra vidare :)

Allt som allt, Blue, i stort håller jag inte med dig. Sorry.

/ B

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2005-08-08 12:48

Ingalunda, men kloka är de nog.

Varför då :?:
Vad grundar du det på :?:

// Jonas

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-08 12:52

E skrev:
Blue skrev:2. Att Öhman sätter agendan för vilket synsätt som är "det rätta" på det här forumet. "Korrekt återgivning"... according to LTS.

Å, så larvigt! Har du en bättre idé om vad återgivning är eller? Kan
det möjligen vara så att det finns mängder med kloka människor
som hajat att Öhman säger en massa kloka saker? Eller som hajat
rent intuitivt redan innan de ens hittat hit att HiFi handlar om
ofärgad återgivning?

Blue skrev:Av den här tråden att dömma tycker jag att faktiskt.se idag mer påminner om [...] Pingstkyrkan än en fri, öppen och demokratiskt webbplats för diskussioner gällande olika aspekter av hifi.

Vilka aspekter av HiFi snackar du om? Är det rimligt att diskutera
huruvida HiFi handlar om originaltrogen återgivning eller om något
färgat ljudideal, tycker du? Vad vill du diskutera som du inte får
diskutera här?

För övrigt kanske du borde läsa lite "riktiga" ämnen här också
innan du bildar dig en uppfattning om vad som diskuteras på
Faktiskt.se, faktiskt!

/E*

Fast det är just detta man kan diskutera. "Färgat ljudideal" låter så negativt. Det är ju inte alls säkert att man vill ha en anläggning som med ett teknokratiskt synsätt kan betecknas som "en tråd med förstärkning". Den diskussionen har förts på flera ställen tidigare och jag tänker inte börja om igen i denna tråden. Det är inget fel i tanken med en transparant anläggning, men om en konstruktion optimerad för att mäta "rätt" samtidigt hindrar "musiken" att komma igenom, ja då har man ju inte uppnått det man åstundade. (obs, gör ingen diskussion av detta, jag bara förtydligar min ståndpunkt)

Det är alltså på denna punkt som jag ger "Blue" lite rätt, eftersom vissa personers tolkning av naturtrogen återgivning på något sätt anses vara det riktiga och vi andra ska tiga i församlingen.

Men någon censur är det inte alls frågan om och här är Blue rejält ute och cyklar :-)

/ B

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-08-08 12:55

Sanoj skrev:
Kan det möjligen vara så att det finns mängder med kloka människor som hajat att Öhman säger en massa kloka saker?

Menar du att de skulle vara klokare än någon annan :?:

// Jonas

Är alla människor exakt lika kloka?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2005-08-08 12:57

Instämmer med Bill50x. För mig är begreppen tranparent och ofärgat bara lösa fraser som vilka andra som helst som beskriver ljudupplevelse. Andra tomma ord är luftigt, tight, detaljerat osv.
Jag anser att transparentbegreppet är en onödig tumregel som bara ställer till det i debatten.
Men det hindrar mig inte från att förstå IÖ:s reaktion. Han vill kunna bemöta kritiken eftersom han tror på sin princip vad gäller musikåtergivning.

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-08-08 14:33

Om en högtalare återger ljudet som det var tänkt när det spelades in så är det väl bara bra? (= transparent som jag förstått?)

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Pelle

Inläggav Pelle » 2005-08-08 14:34

Det är de facto så, för alla dem som träffat Mayro att han i grunden är en mycket direkt och uppriktig person som inte en sekund tvekar att säga precis vad han tycker till vemsomhelst. Han är inte den som omlindar vid möte eller kritiserar bakom ryggen. Att han medvetet skulle dölja sin åsikt enligt en dolkstötstmetod är långt ifrån hur hitills handlat eller rättare sagt en "icke Mayro" personifierad.

Detta postades av Mayro på hififorum och förklarar en hel del:

Angående diskutera om saker o ting VID besöket.... Jo det hade jag gjort om.. Och jag säger OM jag inte lovat att INTE göra detta inför besöket. Även Johan Lindroos var informerad i detta. samt att jag sa vid besöket hos IÖ att jag lovat att inte gå in i debatter "idag"..Detta sa jag redan INNAN vi kom in i källaren. Jag sa det vid matbordet då vi före åt en bit mat. Detta är tydligt "bortglömt" överallt. Samt ej något man vill kännas vid IDAG.

Jag skulle kunna OM jag ville RADA upp saker o ting angående saker som säga här och på faktiskt Men jag har aldrig haft målet att göra något ont eller ens skapa bråk osv. Men tror ändå man såsom "tyckare" bör ha allt framför sig innan man köper rena lögner som numera sprids runt såsom sanningar...DVS att jag fegt INTE sa nåt vid besöket osv. MAN var fullt medveten om mitt löfte om att ej diskutera tekniska saker osv.. Detta togs upp vid en snudd startad diskution vid matbordet.

ALLA som skriver saker måste minnas SIN begränsning och inse NI inte var där. Samt därvid INTE kan VETA vad som sagts och INTE sagts...

ALLA som KÄNNER mig VET att jag inte skulle backat EN enda sekund för att rakt ut säga saker o ting.. TYVÄRR har jag INTE detta finkänsliga sinne. Vilket även DETTA står svart på vitt i tråden.. Jag berättade att ULF höll på att slänga ut mig...

JohanB fick komentaren att "han borde titta upp o höra gamla infinity".. Per G jeppson fick hela bygget torpederat. Detta efter han BAD mig svara ärligt.. Andra som var där trodde nog jag var totalt skruvad i huvudet osv osv...Då kände vi knappt varann... Så detta att säga är en verkligt ofin sida som jag har..

Så att tro JAG skulle INTE våga säga min åsikt är rent larv.. Men däremot så håller jag LÖFTEN om jag ger sådana..

Iö upplystes direkt vid besöket på resturangen om att JAG inte kommer debatera eller ge mig in i diskutioner .. Detsamma var redan Johan Lindroos upplyst om INNAN vi ens åkte till IÖ.

Om saker SKA diskuteras så bör man ha info om allt vilket dom flesta INTE har... Att jag tvingas skriva ut detta här grämer mig mycket mycket eftersom jag INTE vill "vinna" nån larvig strid o saker o ting.. Men då det NUMERA tenderar till mer raka personliga saker MOT mig såsom person. Menar via hänvisande till faktiskt.se samt efterföljande debatter här.. TRIST

Men bedömm själva saken här.. Ocg ta en REJÄL funderare om Vem o VAD som är rätt eller fel..

En total lögn har jag här avslöjat... Tyvärr nödvändigt. MÅSTE jag verkligen ta upp MERA för öppen ridå?

Läs detta inlägg jag skrev och försök bemästra er allihopa nu.. Jag skriver sååå jäkla tydligt att JAG skriver MINA tankar.. ATT INGEN behöver gå på mina ord. samt att ALLA får såga mig såsom dipolskadad osv.. Att man måste få ha SIN åsikt o säga den fritt...

Om någon annan gör repotage om xxx och säger han älskar dom över hela alltet. och att han finner ljudbilden FÖR bred.. Ja då är det HANS åsikt vilken jag inte skulle drömma om att utrycka mig mot..

Däremot kanske jag sa att jag vet hur han får ner ljudbilden något så den blir som HAN vill...OM jag vet hur man gör iofs.. självklart...

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-08 16:08

Diskussionen kring "korrekt återgivning" - vad det är, om det överhuvudtaget existerar, och om detta allena är det enda rimliga målet med hifi - det är ett kapitel för sig. Och det var inte denna diskussion jag främst ämnade sätta igång (än en gång) med mitt inlägg.

En del av svaren på mitt inlägg var väl ungefär vad jag väntade mig: "Vaddå, så du vill ha ett FÄRGAT ljud, det är ju inte hifi" (fast med andra ord då). Man har hört det förrr. Samtidigt glädjer det mig att det trots allt fortfarande verkar finnas dom här som inte är helt instängda i LTS-garderoben utan faktiskt verkar ha ögonen öppna för vad som händer där utanför, i den så onda, pengastyrda och framförallt "subjektiva" hifivärlden...

Angående Öhmans reaktion på Mayros synpunkter på högtalarna: Vad gör andra tillverkare av hifiprodukter om deras produkter får lite kritik i en tidning? Kräver dom att få skriva en lång artikel i tidningen där dom får förklara att "nej det stämmer inte att vår produkt låter sådär som dom sa i recensionen" och "dumma, elaka dig som skriver sådana saker om mina produkter"? Knappast va! Trots att det förmodligen många gånger kan vara så att just det recensenten kritiserar är det som tillverkaren tycker att dom har lyckats allra bäst med. Istället fortsätter dom gladeligen skicka in nya produkter för bedömning. På vinst och förlust.

Visst, ett hififorum och en hifitidning är lite olika saker. Men i just denna sak kan jag inte se någon anledning att spelreglerna skulle behöva förändras så radikalt. Vad är det som gör att man på faktiskt.se inte kan få skriva vad man tycker utan att få Öhman och hela LTS-Sverige mot sig i en aggressivt laddad stenkastning?

Någon form av svar på dessa frågor från Öhman själv vore verkligen intressant!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2005-08-08 16:14

I den amerikanska tidningen Stereophile frå alla tillverkare kommentera artiklarna. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-08-08 16:21

Än sen. I HiFi-blaskorna får alla produkter bra betyg. Aningen "bland dom bästa i sin prisklass" eller "fynd". Oavsett om det är en distbox för 2 mille eller en nätkabbel man kan köpa en likvärdig för några 10or. Det är ju SÅÅÅÅÅ seriöst...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-08-08 16:23

Blue, spelar du i något band? spelar du något instrument överhuvudtaget? Bara undrar.

Det är ju nog sant det du skriver om andra tillverkare som skickar in saker för testning.

Jag är inte med i LTS om det var mig du menade som tyckte att du nog gillade "färgat" ljud. Jag lutar mig mot den prisvärda teorin för att den verkar rimlig tills vidare. (och i mina öron alldeles utmärkt)

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-08 16:36

Blue:
"Någon form av svar på dessa frågor från Öhman själv vore verkligen intressant!"
Du kan inte kräva ett svar från Öhman himself, speciellt inte när du påskinnar att Öhman och LTS bestämmer över forumet*.
1: Om han verkligen bestämde allt här, så är du inte i en position att kräva någonting.
2: Eftersom han inte är det så är dina omdömen om förumet inte mkt värda.
Du, ja, just du har fått skriva vad du velat, alltid. Du har sas åtnjutit den tillåtande atmosfären här. För mig är det helt oförståeligt att du talar om censur. HAr du något exempel?
Hur många stenar har du fått i skallen. Har Mayro fått några?
Var lite varsam med brösttoner. De slår alltid tillbaka.
mvh
D
*och när han och andra har förklarat vari det sårande- fast jag skulle säga det aggressiva - bestod. Apropå forfattarens förmenta välvilja osv så kan jag bara upprepa ett gammalt talesätt
"Med såna vänner behövs inga fiender"

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2005-08-08 16:58

Skulle inte IngOehman och Mayro kunna sköta den här meningslösa diskussionen via PM så kunde vi andra öppet diskutera mer konstruktiva saker som exempelvis HiFi.

Eller är det nyfikenhet på bråket och slagsmålen som ger tittarsiffror. Det kanske är så forumdeltagarna trivs bäst. Som såpapublik?

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-08 17:03

Nej det kan de inte. IÖ är inte på HF (ofrivilligt)
Mayro är inte här (frivilligt)
Ganska bekvämt, eller hur?
D

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-08 17:10

Max Headroom: Fel. Lite beroende på vilka tidningar man läser så händer det ganska ofta att produkter får kritik i relativt stor omfattning. Kolla t.ex. Hifi Choice.

Dimitri: Eh... givetvis kan jag inte "kräva" något svar från Öhman. Det har jag på intet sätt heller påstått. Jag skriver bara att jag tycker det vore intressant att få se honom svara på detta. Det är inte att "kräva", eller hur? Sedan när det gäller detta med "censur". Det var något jag skrev lite med glimten i ögat. Jag talar ju inte om censur i ordets striktaste bemärkelse som du kanske förstår (införs DET på faktiskt så skulle i princip sajten kunna hamna i rättsliga problem), utan om det inskränkta och ensidiga samtalsklimat som jag tycker präglar den här tråden.

Jag hoppas att det inte ser lika illa ut i alla andra trådar här, som någon var inne på. För jag minns att det förr i tiden kunde vara riktigt trevligt här!

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-08 17:19

Blue
Jag ser MINST 2 sidor i denna tråd. Alltså är samtalsklimatet minst tvåsidigt. Inte illa, va?

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-08-08 17:39

ART skrev:Sant EA, det är precis vad jag menar.
Då är jag med igen! :D
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-08 17:47

Blue skrev:Jag hoppas att det inte ser lika illa ut i alla andra trådar här, som någon var inne på. För jag minns att det förr i tiden kunde vara riktigt trevligt här!

Det ÄR trevligt här. Här kan du tex få tips om goda whiskysorter 8)

Och vi är alla sååå trevliga och snälla, eller hur - alla :?:

/ B

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi