Flint skrev:Skulle inte IngOehman och Mayro kunna sköta den här meningslösa diskussionen via PM så kunde vi andra öppet diskutera mer konstruktiva saker som exempelvis HiFi.
Eller är det nyfikenhet på bråket och slagsmålen som ger tittarsiffror. Det kanske är så forumdeltagarna trivs bäst. Som såpapublik?
dimitri skrev:Nej det kan de inte. IÖ är inte på HF (ofrivilligt)
Mayro är inte här (frivilligt)
Ganska bekvämt, eller hur?
D
1. Jag välkomnar en dialog med Mayro, antingen här öppen, eller via PM eller allra helst per telefon (med förhoppningen att det är svårare att missförstå varandra den vägen). Men som Dimintri skriver så är jag inte välkommen på hifi-forum.
Här på faktiskt (där ALLA är välkomna, och åsiktsdiktatur helt lyser med sin frånvaro = man får tycka vad man vil utan att bli utslängd) vill inte Mayro kommentera något tydligen.

Jag har inte hans telefonnummer (och vet heller inte om han skulle blir sur om jag ringde). Jag tror han har mitt telefonnummer dock, och kan därför säga att han är hjärtligt välkommen att ringa!
Ring mig gärna Tobbe! Jag tror inget ont om dig, men din tystnad förvånar mig väldigt.
2. Det är riktigt att Mayro lite i förbifarten sade att han inte "tänker ge sig in i några tekniska diskussioner". Men...
För det första tycker jag detta är något helt annat än att "inte berätta ärligt vad man upplever" (vilket ju är
nödvändigt om jag skulle kunna spela andra relevanta exempel).
För det andra klargjorde jag att jag GÄRNA diskuterar vad helst de önskar, och att hela poängen med en sådan här träff ju är att vi är ärliga mot varandra och pratar igenom saker. Om jag minns rätt möttes detta uttalande med ett leende bara.
Jag tolkade det som att det gick fram att jag verkligen
inte vill ha en massa hemlighetsmakerier och falskhet. Inte kan väl ett leende betyda "det kan du ju tro..."?
Hursomhelst - om du Tobbe verkligen tror på det du skrev så måste du komma hit igen (och denna gång vara ärlig och säga vad du tycker!).
Fast dessförinnan är det väl min tur att hälsa på dig? Som jag skrev tidigare - båda Johan och jag är lediga, när kommer vi ned? (Och jag kommer att säga precis vad jag tycker till dig Tobbe, men inte hänga ut dig på något forum!

)
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).