mx skrev:E skrev:Tillåter han att du scannar in det och visar oss?
Mvh E*
Kan lägga upp om han godkänner.
Vad då godkänner ?
Fjanterier enligt mig ! Jag blir så trött...
Mvh/Janne
Moderator: Redaktörer
mx skrev:E skrev:Tillåter han att du scannar in det och visar oss?
Mvh E*
jannemannen skrev:mx skrev:E skrev:Tillåter han att du scannar in det och visar oss?
Mvh E*
Vad då godkänner ?
Mvh/Janne
jannemannen skrev:Kanske något i stil med detta ?
Blåa högtalare.
Röd TV.
Grön soffa.
Grått soffbord. (den svarta pricken är ett glas öl)
Jag vet att jag är fantastiskt duktig på Paint. Så detta behöver ni inte kommentera !
Mvh/Janne
jannemannen skrev:Högtalarna längst med den högra väggen !
Eller den nedre väggen, men då blir det knasigt med utsikten..![]()
Jag har ett liknande rum, och jag har ställt högtalarna längst med den nedre väggen. Fungerar utmärkt, förutom att det skymmer "utsikten" en smula...
Mvh/Janne
Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
Jag rekommenderar ingen att lyssna på det här rådet.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
Fast jag tycker det verkar som många inte verkligen har testat detta. Jag kan iaf inte förstå varför det skulle bli så dåligt om plattorna täcker hela taket. Det kanske inte är helt optimalt, men i studiosarna på mitt jobb är det precis så, dock inte hela taket, oftast nåt med reflekterarande yta i bakre takdelen av rummen. Självklart har nån tänkt till i övrigt, men det känns inte konstigt (ljudmässigt) med kala trägolv och absorberande tak.MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
mx skrev:jannemannen skrev:mx skrev:E skrev:Tillåter han att du scannar in det och visar oss?
Mvh E*
Vad då godkänner ?
Mvh/Janne
Du lägger gärna ut privat post på internet?
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
Är det bättre att diffusera i taket?
_Fredrik_ skrev:Fast jag tycker det verkar som många inte verkligen har testat detta. Jag kan iaf inte förstå varför det skulle bli så dåligt om plattorna täcker hela taket. Det kanske inte är helt optimalt, men i studiosarna på mitt jobb är det precis så, dock inte hela taket, oftast nåt med reflekterarande yta i bakre takdelen av rummen. Självklart har nån tänkt till i övrigt, men det känns inte konstigt (ljudmässigt) med kala trägolv och absorberande tak.MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
RogerGustavsson skrev:Richard skrev:Vita tunna akustikplattor, 6 st. ( beijer) smältlimmade i taket med litet mellanrum gör susen om det blir för mycket odämpad akustik, ger hög waf och är lika bra som en heltäckningsmatta.
Vad är det för plattor? Dämpning i taket ger ett annat resultat än dämpning av golvet. Jag föredrar att ha golvet klätt, inte minst är det mysigare med mattor på golvet, mera ombonat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster