lasselite skrev:Jo! en grej till
Rhenrics: Inget illa ment. För; Slutet gott, allting gott
Ingen fara! Du tyckte ju tydligen frågorna var relevanta ändå!

Moderator: Redaktörer
pac på hf skrev:Det föreligger rena faktafel om HiFiForum i denna tråden.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Är det inte bättre att starta trådar om Ino och I.Ö på ett forum där I.Ö faktiskt får skriva och förklara och/eller försvara sig?
--------------------------------------------------------------------------------
Jag och EPKPENG hade kontakt med Ingvar efter att vi tagit över HiFiForum.nu på hösten 2003. Ingvar var inte intresserad av HiFiForum då och han har inte uttryckt något annat när jag träffat honom senare. Vi hade ett mycket trevligt samtal på Arkenmässan 2004 och senast jag försökte snacka lite med Ingvar var på Stockholmsmässan och då hade han som jag sagt tidigare tyvärr inte tid för mig.
screen skrev:I stället för att hålla på och spela "pingis" mellan forumen, så kanske det vore en idé att slå ihop dom istället?
Eller ligger tycke och smak (som igentligen är olika hos alla) så väldans långt i från varandra?
Klockrent!Max_Headroom skrev:Dom olika forumen håller på med helt olika saker. Ingen god idé att slå ihop dom.
Klockrent igen.Max_Headroom skrev:En bättre lösning vore om hänvisandena kors och tvärs upphörde, då de hitills bara orsakat gnäll och problem. Om man upprörs över nåt på HiFiforum löses det bäst där, utan att läka över bråket hit. Likadant åt andra hållet.
EngelholmAudio skrev:Klockrent igen.Max_Headroom skrev:En bättre lösning vore om hänvisandena kors och tvärs upphörde, då de hitills bara orsakat gnäll och problem. Om man upprörs över nåt på HiFiforum löses det bäst där, utan att läka över bråket hit. Likadant åt andra hållet.
Max_Headroom skrev:screen skrev:I stället för att hålla på och spela "pingis" mellan forumen, så kanske det vore en idé att slå ihop dom istället?
Eller ligger tycke och smak (som igentligen är olika hos alla) så väldans långt i från varandra?
Max säger:
Dom olika forumen håller på med helt olika saker. Ingen god idé att slå ihop dom. En bättre lösning vore om hänvisandena kors och tvärs upphörde, då de hitills bara orsakat gnäll och problem.
Om man upprörs över nåt på HiFiforum löses det bäst där, utan att läka över bråket hit. Likadant åt andra hållet.
Sanoj skrev:Ingvar du beter dig som en grinig 2-åringDet är väl bara att inse att alla inte har dina ljudideal ( ja jag vet vad du tycker om ordet ljudideal ).
// Ha en bra dag
Vill bara lite försiktigt påpeka att jag har fått veta att jag är avstängd på livstid från hifi-forum.
Blue skrev:Tråkigt jobb kanske... men det kunde du kanske kan få hjälp med av någon annan? Tror du inte att det skulle finnas ganska så mycket pengar att tjäna? Ett par Pip borde ju lätt gå att sälja för åtminstone 25-30.000 kr om dom är så bra som ni alla menar... Eller?
Gällande din konflikt med Mayro, kan inte du själv ta och höra av dig till honom och reda ut saker och ting då? (Sedan måste jag hålla med om att det låter bisarrt att du är avstängd på livstid från HF, även om jag inte har en aning om vad det är som ligger bakom detta).
Och hur stor är den marknaden då? Kanske att den är stor på världsbasis men i svedala så handlar det nog om väldigt små volymer.sälja för åtminstone 25-30.000 kr
Alexi skrev:Carlsson är ett bra exempel. En riktigt bra högtalare som fått mycket bra recensioner. Är gjord för att placeras mot bakvägg, liten smidig etc. Borde inte den kunna ta världen med storm. OA-58 tex. som bara kostar 6kkr. Ändå verkar det inte vara någon storsäljare.
Nu blir jag ledsen, Ingvar, precis som du skrev att du blev ledsen av att läsa förtal mot dig (på HF). Din utsago ovan stämmer inte överens med min bild av vad som har hänt.IngOehman skrev:Vill bara lite försiktigt påpeka att jag har fått veta att jag är avstängd på livstid från hifi-forum.
Jag har säkert även sagt att jag inte är så intresserad av att skriva där vid något tillfälle, men jag har aldrig blivit meddelad att jag är välkommen att göra det.
Vh, iö
EngelholmAudio skrev:Nu blir jag ledsen, Ingvar, precis som du skrev att du blev ledsen av att läsa förtal mot dig (på HF). Din utsago ovan stämmer inte överens med min bild av vad som har hänt.IngOehman skrev:Vill bara lite försiktigt påpeka att jag har fått veta att jag är avstängd på livstid från hifi-forum.
Jag har säkert även sagt att jag inte är så intresserad av att skriva där vid något tillfälle, men jag har aldrig blivit meddelad att jag är välkommen att göra det.
Vh, iö
Jag vill påpeka detta här, för visa att där (tydligen) finns (minst) två olika uppfattningar om vad som hänt, sagts, gjorts och skrivits. Självklart tvekar jag inte en sekund på att du har mått dåligt och kännt dig utsatt, om min tanke skulle betyda något för dig.
Jag är uppriktigt trött, precis som säkert du är Ingvar, på allt krig. Därför hoppas jag att ni förstår att jag inte gräver vidare i detta utan vill hellre ta nya tag och att vi ser på varandra enligt dom senste meriterna istället för ältande i "det gamla".
Blue skrev:Öhman: Nej, jag tjänar inte pengar på min hobby, eller någon av mina hobbys. Om man inte räknar skrivande då, som jag är ganska förtjust i och dessutom tjänar pengar på...
Blue skrev:Men all right, jag förstår hur du ser på din verksamhet, du verkar trivas med att göra som du gör. Ändå kan jag inte låta bli att fundera över om det skulle kunna gå att göra "big business" på Ino-högtalarna.
Blue skrev:Okej, tråkigt att det blivit som det blivit med Mayro. Jag är en varm förespråkare av att konflikter är till för att lösas.
IngOehman skrev:Blue skrev:Men all right, jag förstår hur du ser på din verksamhet, du verkar trivas med att göra som du gör. Ändå kan jag inte låta bli att fundera över om det skulle kunna gå att göra "big business" på Ino-högtalarna.
Det går säkert, men vissa saker vill man kanske inte exploatera med syfte att generera egen rikedom? Inte saker man gör för att det är ens passion exempelvis (glöm inte att passioner kan vara plågsamma).
Jag menar, om du frågar någon som arbetar med u-hjälp, om de skulle tycka det vore en bra idé om 30% av de pengar som skall flyttas till välbehövlig plats, används till att höja deras egna löner, skulle du nog få svaret "nej - det är en helt förfelad idé". Syftet är ju att hjälpa andra, inte sig själv.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Conny och 27 gäster