PekkaJohansson skrev:Det är roligt att ta del av engagemanget, men får jag i all vänlighet be herrarna att kontakta mig eller annan företrädare för LTS innan ni går vidare? Jag vill påminna om upphovsrätten och att tidningen inte får spridas utan vårt godkännande. Det vore i linje med detta också vänligt om lennartj ville ta bort artikeln som han har lagt upp - och gärna också lägga eventuella planer på mer systematisk artikelspridning på hyllan.
LTS bedriver sin verksamhet med knappa medel. Medlemsavgifterna och tidningsförsäljningen står strängt taget för alla våra intäkter. I föreningen har det genom åren förts en diskussion om huruvida vissa äldre artiklar eller hela tidningar ska göras tillgängliga via hemsidan. Det finns argument både för och emot. Jag och andra aktiva tar gärna emot önskemål och förslag från omgivningen.
För att underlätta beställning av äldre tidningar kommer information om innehåll i gamla tidningar och tillgänglighet att uppdateras under sommaren.
Med vänlig hälsning
Pekka
IngOehman skrev:lennartj skrev:Varågod:
http://user.faktiskt.io/lennartj/Dual_CS5000_LTS-mod.pdf
Vänta inte för länge med att hämta filen.
Om någon rättslig innehavare har synpunkter på att jag tillhandahåller artikeln plockar jag givetvis bort den.
PS. Jag har ungefär hälftan av alla MoLt som kommit ut från nr 1/60 till 2/70 och "tror" att jag har samtliga MoLTsedan nr 4/70 till nu, men det är inte lätt att veta, i synnerhet inte mellan 1983 och 1985 då numreringen var synnerligen förvill-/förvirrande.
I mån av tid och ork kan jag vara behjälplig med att scanna enstaka artiklar.
Jag tänkte först begränsa mig till material från förra årtusendet och hantera frågorna via PM.
Nu ser jag att http://www.lts.a.se/lts/kontakt
inte längre har någon lista över vilka nummer som finns kvar att beställa så tar jag inga sådana hänsyn förrän "han sum haur hann um 'et" lägger upp en förteckning.
Artikeln ifråga har jag skrivit, och därmed äger jag också
rättigheterna till den.
Och det är helt okej att du tillgängliggör den på detta vis.
Vh, iö
Intressant företeelse. Vem äger egentligen upphovsrättigheterna? Vem bestämmer över artikeln? Vem har copyright? Kan det vara skilda juridiska personer? Om inte, så ljuger uppenbarligen en av dessa herrar, eller?
Uppenbarligen finns det vissa smärre små obetydliga diversifieringar i tänket som gör att Pekka och IngOehman ser diametralt motsatt på vem som har rättigheterna till artikeln.