Jansson skrev:
Hej Cody!
Tack för konkreta råd och rekommendation.
Jag uppskattar ett tydligt och klart ställningstagande.
Angående Rega.
Jag har varit på fyra butiksdemos.
Två av dem säljer Rega dvs 50% , men ingen har tagit med Rega-spelare i ekvationen.
Vad detta beror på kan jag inte svara på utan jag har förutsättningslöst låtit handlaren välja ut de som denne anser att jag ska lyssna på.
Om jag har gjort min läxa ordentligt så finns det nog bara en butik kvar som säljer Rega i Stockholm. Det är Ljudmakarn.
Jag kommer aldrig att handla något som helst av dem, så Ljudmakarn går bort.
Min föresats i detta projekt är som jag tidigare skrivit, att när jag valt finns ingen ånger, tveksamhet, uppgraderingstankar eller förändringstankar. Inga tweaks eller oro om det är masterbandet jag lyssnar på eller ej. Ej heller irritation över innerspårsdistortion, skivsvaj eller dynamiskt svaj.
(Fyll gärna på)
Det ska bara vara klappat och klart.
Hej Jansson Bananson!
Tack för att vi får vara med på din spännande resa mot skivspelarnas Graal. Vi får hoppas att du inte som Parsifal blir en eremit på kuppen.
Och visst är det konstigt att alla rekommenderar den skivspelare de själva har

Jag köpte min på ljudmakarn. De var snälla. Jag behövde bara säga att jag endast hade 15 000 kr att spendera så slutade de att försöka sälja annat.
Jag tycker att du ska lyssna på rega. Med en bättre rega är alla tankar på tweakande över. Det finns inget att tweaka eller ställa in eller irritera sig på, om man gillar den från början. Och om det är så att även de bättre regorna har egenljud för sig, så är det ju något du redan har vant dig vid och tycker om.
Kan det vara så att regorna är så lätta att frakta och beställa på postorder att marginalerna för handlarna inte är de bästa?