rhenrics skrev:IngOehman skrev: Eller är alltihopa ett missförstånd bara? Är det fråga om att formuleringar används som inte speglar vad som menades?
Inte vet jag...
Hej Ingvar!
Hej rhenrics!
Ja det var många citat. Det jag främst tänkte på var det uttalande du skrev precis före ovan citerade citat, nämligen: "Tråden ifråga innehåller några påståenden som är så långt ifrån verkligheten man kan komma, och de är i vissa fall staplade på varandra (interfolierade med vänligheter så att trovärdigheten skall verka större...) och formulerade så att läsaren tror att "så här är det!".
Jag får väl antagligen skylla mig själv som öppnade dörrarna till någon som redan innan (helt utan något underlag) visat tydlig vilja att döma och göra ned mig och det jag håller på med, maskerat till att vilja "hjälpa andra att fatta". Kanske borde jag ha fattat att sådana tendenser går inte att bota på bara några få timmar. "
Har lagt dit fetstil för att tydliggöra min poäng.
Detta var bland det första du skrev, så varför citerade du inte även detta?
Därför att hela tråden handlat om det redan. Det viktiga var att det faktiskt fanns en reservation (en text som klargjorde att jag inte höll det för givet att det inte kunde vara ett missförstånd bara), som vissa tycktes ha missat. Därför citerade jag den.
De texter du citerat vet ju alla om redan. När resonemangen förs som om vissa inte känt till mina reservationer är det väl rätt rimligt att jag citerar dem?
Vi diskuterade uttalandet tidigare och du menade att jag missat att du där bara beskriver hur du tidigare uppfattade Mayro. Jag menar dock att texten mycket väl kan uppfattas som att du fortfarande (redan innan och därmed även efter) tycker så.
Nu blir det många vändningar, men jag hoppas vi är överens om att Mayros fabuleranden på hifi-forum för länge sedan, var påhopp av dignitet. Dessa har han för övrigt på ett mycket rakryggat sätt bett om ursäkt för. Han har skivit en lång ursäkt där han gör klart att han spekulerade utan grund.
När "recensionen" på hifi-forum dyker upp relaterar jag till dessa äldre händelser, och skriver att jag borde ha anat att sådana beteenden inte går över,
och sen reserverar jag mig, genom att skriva att deta kanske bara är ett missförstånd alltihop. Detta skrev jag för att saken skulle kunna bli utredd.
Eftersom denna viktiga reservation tycktes ha missats i din tolkning, så citerade jag den. Ok?
Att din uppfattning om Mayro så att säga först varit negativ (tidigare), sedan blivit reserverat positiv (under hembesöket) för att sedan, efter att han skrivit i HF, bekräftat dina farhågor (sådana tendenser går inte att bota på några timmar) och fått dig att återta din negativa inställning till honom. Så tolkar jag det.
Jo, jag har förstått det, du missade reservationen.
Det var ju just därför jag citerade den. Trots detta vidhåller du nu efter att jag citerat reservationen samma tolkning fortfarande!

Det hela är mycket märkligt.
Du
måste ju ha sett den, eftersom du frågar varför jag citerar den, och sedan citerar du det jag skrev före - och tolkar i bara farten den texten som om inte reservationen hade funnits! Jag förstår mig inte på dig här. Förklara gärna hur du resonerar.
Kanske Mayro också tolkade det så.
Ja, kanske?
När jag misstänkte att så kunde vara fallet, skrev jag en mångfald inlägg där jag klargjorde att jag INTE utgick ifrån att det låg någon illvilja bakom.
(För att det skulle framgå att jag varit tydlig därvidlag citerade jag även dessa inlägg på sidan 12 i tråden.)
Inte heller detta hjälpte. Vad jag än skriver möts det av tystnad. Han vill inte ha en dialog!
Till sist går det bara att dra en slutsats - hans inlägg var faktiskt illvilligt. Han har haft väldigt lång tid på sig att förklara sig, men väljer att inte berätta vad han menat.
För jag antar att den storm som rördes upp inte berodde på de snälla uttalanden du valde att citera ovan. Att påstå något sådant vore väl ändå att förgripa sig å det grövsta på det verkliga händelseförloppet?
Ja, vem har påstått något annat?
Mayros reaktion skedde med största säkerhet inte
på grund av det vänliga jag skrev. Den skedde TROTS det vänliga jag skrev, och trots förtydligande efter förtydligande. Till sist finns ingen annan slutsats att dra än att det uppenbart var så att han faktiskt haft en ond agenda.
Väldigt trist.
Jag önskar så här i efterhand att jag lyssnat på alla dem som varnade mig för honom.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).