Ino pi60s Vs. i32z

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 19:18

Bill50x skrev:
1) Även om jag satt långt bak i salongen (=budgetplatser) så var bredden på ljudbilden mycket smalare än det visuella. Det var stor skillnad på vad jag såg och vad jag hörde!

2) Klangen var ganska dov och hade jag hört exakt samma klangbild på en ljuddemonstration hade jag troligen tyckt ljudet vara lite tillbakadraget och saknat lyster.

Dessa två "tillkortakommanden" är precis det som Ulf kritiserar hos INO-systemen!

För den som orkar tänka längre än till frekvensgång och F/E-lyssningar finns här en hel del att fundera över. Kan det vara så att vi är så "förstörda" av all högtalarlyssning, så vana vid närmikade multikanalinspelningar att vi faktiskt tappat kontakten med verkligheten?

/ B

Menar du att inspelningen, som avlyssnades hos IÖ var mickat från bakre delen av en konsertsal, vid budgetplatserna? Det är väl klart att om man lyssnar på en sångerska och en gitarrist, t ex, så vill man ha dem mitt framför sig med direktljud, inte avklingade dova toner 30 m bort, oavsett om det är konsert eller inspelning. Idealt alltså. De bästa platserna brukar ju vara dyrast, men med tanke på vad skivorna, förlåt fonogrammen, kostar idag tycker man väl att producenterna kan bjussa på det :wink:

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2005-08-16 19:41

Bill50x skrev:

För den som orkar tänka längre än till frekvensgång och F/E-lyssningar finns här en hel del att fundera över. Kan det vara så att vi är så "förstörda" av all högtalarlyssning, så vana vid närmikade multikanalinspelningar att vi faktiskt tappat kontakten med verkligheten?

Detta är den verkliga kärnfrågan tycker jag, värt att diskutera!

MVH Björn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-16 19:41

rhenrics skrev:
Bill50x skrev:
1) Även om jag satt långt bak i salongen (=budgetplatser) så var bredden på ljudbilden mycket smalare än det visuella. Det var stor skillnad på vad jag såg och vad jag hörde!

2) Klangen var ganska dov och hade jag hört exakt samma klangbild på en ljuddemonstration hade jag troligen tyckt ljudet vara lite tillbakadraget och saknat lyster.

Dessa två "tillkortakommanden" är precis det som Ulf kritiserar hos INO-systemen!

/ B

Menar du att inspelningen, som avlyssnades hos IÖ var mickat från bakre delen av en konsertsal, vid budgetplatserna? Det är väl klart att om man lyssnar på en sångerska och en gitarrist, t ex, så vill man ha dem mitt framför sig med direktljud, inte avklingade dova toner 30 m bort, oavsett om det är konsert eller inspelning. Idealt alltså. De bästa platserna brukar ju vara dyrast, men med tanke på vad skivorna, förlåt fonogrammen, kostar idag tycker man väl att producenterna kan bjussa på det :wink:

Nejdå, det menar jag inte alls. Jag ville bara stämma till eftertanke om vad man tror är ett realistiskt ljud och hur det kanske låter i verkligheten. Nästan alltid när jag lyssnar på akustisk musik live slås jag av hur återhållen diskanten låter och hur oansträngt allt är. En gång för mycket länge sedan lade jag ner många sköna timmar på att montera en pickup rätt. Det var en Grado, som förutom bra montering, krävde en viss elektrisk anpassning. Jag lödde motstånd, jag slipade ovansidan för att få rätt avspelningsvinkel, jag limmade fast spolar och tog bort ytterhöljet - till slut fick jag det att låta som jag ville. Utom på en klassisk skiva med bland annat en kör inspelad i en kyrka. Ett lätt metalliskt skimmer kom jag aldrig ifrån. Någon vecka senare bevistade jag en julkonsert i en närbelägen kyrka (bodde vid denna tid i Göteborg) och döm om min förvåning när exakt samma metalliska skimmer fanns även där!

Några nerslag i verkligheten är definitivt att rekommendera när man jobbar med att skapa det perfekta ljudet :D

/ B

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-08-16 19:54

screen skrev:Detta är den verkliga kärnfrågan tycker jag, värt att diskutera!

Håller med, det vore intressant. Kanske läge för en ny tråd om det?

Användarvisningsbild
PEGE

Inläggav PEGE » 2005-08-16 20:14

Ditt inlägg är lite hetskt, i mina ögon. Hoppas jag tar fel, PEGE?

Nej EA, du har inte fel, men stämningen gentemot Mayro är tyvärr
ännu värre, direkta person påhopp, och en allmänn nedvärdering av
honom som person.

Omdömmet hos en del av de som gör inlägg i den här tråden är direkt
mindre närvarande, det är lätt att gömma sig bakom ett nick och
skriva en massa skit som de inte vågart stå för IRL. Men att gömma
sig och vara stor i korken på ett forum klarar de :evil:

Men tillbaka till verkligheten, läs ULF´s recension, han sågar ju på
duktigt, inte bara elektroniken, utan även högtalarna:

Jag uplevde oxå samma fenomen som Mayro ang den lite hoptryckta ljudbilden. Vokalisten var mitt i focus - och hade inte 2 m bred käft som i många andra system- men det var som om hela musiken trycktes ihop i mitten. Orkestern satt så att säga i knät på vokalisten. Ljudbilden var dock ine punkformad utan hade stor utbredning i höjdled men inte i bredd. Märkligt o svårförklart fenomen.
Jag upplevde lite av samma fenomen i Johans stora anläggning. Ksnske är det en ljudbild som man medvetet eftersträvar.

Men nu kan jag vara lite kritisk oxå. Jag menar att till det yppersta välljudet fattas det lite kvalité om än inte kvantitet. Ljudet har en lite instängd dov karaktär. Som exempel tycker Johan att mitt system är- med hans ord- "krispigare"och han menade det som kritik (tror jag). Jag skulle dock vilja använda ordet i positvt bemärkelse och mena att mitt system ÄR krispigare dvs lite mer lyster och "luftighet" i toppen. Vidare saknas i INOsystemen - både hos Johan o hos ing. Ö. - lite av nyanser i mellanregistet och basen. Nils Lofgrens gitarrtoner på "Acoustic Live" klingar inte ut ordentligt och saknar lite "kropp". Kari Bremnes röst på "Svarta Björn" (köp den!)blir väl snäll. De mäktiga bastonerna blir lite entoniga och "sjunger" inte ut i lägsta oktaven. Jag tycker att dipolbasens transparans är oöverträffad men kan oxå förstå varför man vill ha lådbasens "hästspark".

Är ULF´s ord mindre värda, bemöt gärna hans omdömme, fast han inte är inne och skriver på det här forumet, vilket Mayro inte heller
gör, så det är samma förutsättningar.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:17

Nattlorden skrev:Maskopi och maskopi... det räcker ju att de pratat med varandra efteråt så blir det lätt att man när man skriver i efterhand blandar ihop sina egna åsikter med någon annans... Det är ju mycket lättare ett minnas en konversation än ett ljudintyck.

Recensioner skall helst skrivas på plats i stunden... ju längre tid som får gå efter detsu sämre. Det går ju knappt att gå ur en butik och köra bil en kvart till nästa butik och tro att man kan göra en jämförelse.
(Det går det ju ändån inte pga lokal och kringutrustning, men folk tycks ofta tro det...)

Det där är ju rent nys. Varför skulle det inte gå att komma ihåg vilka tankar man hade när lyssnade på ett system? Dessa tankar kan man ju formulera för sig själv i huvudet och skriva ner sedan. Man behöver inte nödvändigtvis skriva ner dem på plats, om det inte är så att man har extremt dåligt minne förstås.

I en amerikansk jury får juryn också prata och resonera med varandra när de ska ta ställning till om den åtalade är skyldig eller ej. Enligt din teori är detta helt vanskligt alltså eftersom det av nödvändighet leder till en åsiktskonformitet, p g a att folk blandar ihop sina egna intryck och åsikter med andras? Tror du på det själv?

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-08-16 20:25

rhenrics skrev:
Nattlorden skrev:Maskopi och maskopi... det räcker ju att de pratat med varandra efteråt så blir det lätt att man när man skriver i efterhand blandar ihop sina egna åsikter med någon annans... Det är ju mycket lättare ett minnas en konversation än ett ljudintyck.

Recensioner skall helst skrivas på plats i stunden... ju längre tid som får gå efter detsu sämre. Det går ju knappt att gå ur en butik och köra bil en kvart till nästa butik och tro att man kan göra en jämförelse.
(Det går det ju ändån inte pga lokal och kringutrustning, men folk tycks ofta tro det...)

Det där är ju rent nys. Varför skulle det inte gå att komma ihåg vilka tankar man hade när lyssnade på ett system? Dessa tankar kan man ju formulera för sig själv i huvudet och skriva ner sedan. Man behöver inte nödvändigtvis skriva ner dem på plats, om det inte är så att man har extremt dåligt minne förstås.

I en amerikansk jury får juryn också prata och resonera med varandra när de ska ta ställning till om den åtalade är skyldig eller ej. Enligt din teori är detta helt vanskligt alltså eftersom det av nödvändighet leder till en åsiktskonformitet, p g a att folk blandar ihop sina egna intryck och åsikter med andras? Tror du på det själv?

finns psykiskt svagare personer som lätt påverkas av andras åsikter...där med svarar jag JA! på den frågan

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-08-16 20:28

PEGE; Du verkar tolka den citerade "texten" på ett oerhört positivt sätt, kan jag få numret till din langare?

8O 8O
Läs Mayros inlägg igen, och därefter Ulf´s, ( som EA länkade till).

Samma slutsats, och ett jävla gnällande på Mayro, men inget på
ULF.

Ser ut som ni hittat en "hackkyckling", typiskt för gäng osäkra flock-
varelser som inte kan tänka själv, utan följer ledaren, och raljerar i
kölvattnat för att stiga i graderna. Beklämmande.

Väntar med spänning på era synpunkter angående ULF´s bedömning av INO´s högtalare och den elektronik som användes.

Eller är det ingen som vågar skriva något, innan IÖ har sagt sitt

Huvudet på spiken så att säga PEGE. Man kan inte annat än bli 8O 8O av detta som pågår.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-08-16 20:30

Kan meddela att Mayro har bett att få bli återaktiverad. Detta ska tydligen ha skett redan för någon dag sedan men den admin som har kontaktats har inte gjort det omedelbart. Kan påminna om att alla i admin inte är aktiva hela tiden så om det är viktigt så meddelar man minst två ur admin. Nu är det fixat i a f.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn

Inläggav Thomas_A » 2005-08-16 20:33

PEGE skrev:
Ditt inlägg är lite hetskt, i mina ögon. Hoppas jag tar fel, PEGE?

Nej EA, du har inte fel, men stämningen gentemot Mayro är tyvärr
ännu värre, direkta person påhopp, och en allmänn nedvärdering av
honom som person.

Omdömmet hos en del av de som gör inlägg i den här tråden är direkt
mindre närvarande, det är lätt att gömma sig bakom ett nick och
skriva en massa skit som de inte vågart stå för IRL. Men att gömma
sig och vara stor i korken på ett forum klarar de :evil:

Men tillbaka till verkligheten, läs ULF´s recension, han sågar ju på
duktigt, inte bara elektroniken, utan även högtalarna:

Jag uplevde oxå samma fenomen som Mayro ang den lite hoptryckta ljudbilden. Vokalisten var mitt i focus - och hade inte 2 m bred käft som i många andra system- men det var som om hela musiken trycktes ihop i mitten. Orkestern satt så att säga i knät på vokalisten. Ljudbilden var dock ine punkformad utan hade stor utbredning i höjdled men inte i bredd. Märkligt o svårförklart fenomen.
Jag upplevde lite av samma fenomen i Johans stora anläggning. Ksnske är det en ljudbild som man medvetet eftersträvar.

Men nu kan jag vara lite kritisk oxå. Jag menar att till det yppersta välljudet fattas det lite kvalité om än inte kvantitet. Ljudet har en lite instängd dov karaktär. Som exempel tycker Johan att mitt system är- med hans ord- "krispigare"och han menade det som kritik (tror jag). Jag skulle dock vilja använda ordet i positvt bemärkelse och mena att mitt system ÄR krispigare dvs lite mer lyster och "luftighet" i toppen. Vidare saknas i INOsystemen - både hos Johan o hos ing. Ö. - lite av nyanser i mellanregistet och basen. Nils Lofgrens gitarrtoner på "Acoustic Live" klingar inte ut ordentligt och saknar lite "kropp". Kari Bremnes röst på "Svarta Björn" (köp den!)blir väl snäll. De mäktiga bastonerna blir lite entoniga och "sjunger" inte ut i lägsta oktaven. Jag tycker att dipolbasens transparans är oöverträffad men kan oxå förstå varför man vill ha lådbasens "hästspark".

Är ULF´s ord mindre värda, bemöt gärna hans omdömme, fast han inte är inne och skriver på det här forumet, vilket Mayro inte heller
gör, så det är samma förutsättningar.

Reservation:

"Ksnske är det en ljudbild som man medvetet eftersträvar."

Att inte ha vokalister som är 2 m breda, alltså. Om ljudbilden som sådan så jämför de äpplen och päron, då rummet är betydligt mer dämpat vid avlyssningen. Fenomenet är inte nytt, jag har också gjort experiementet i hemmamiljö.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:33

Haakan_W skrev:
finns psykiskt svagare personer som lätt påverkas av andras åsikter...där med svarar jag JA! på den frågan

Talar du av egen erfarenhet?

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-08-16 20:39

rhenrics skrev:
Haakan_W skrev:

vafasiken din amatör, är texter bara ord för dig? Kan du inte läsa av vad det är för personligheter som skriver texterna, i Håkans fall skulle jag nog säga att det inte e av egen erfarenhet 8)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-08-16 20:41

lazyworm skrev:
rhenrics skrev:
Haakan_W skrev:

vafasiken din amatör, är texter bara ord för dig? Kan du inte läsa av vad det är för personligheter som skriver texterna, i Håkans fall skulle jag nog säga att det inte e av egen erfarenhet 8)

för att förtydliga mig så snackar jag om egna erfarenheter...folk brukar ha en tendens att lyssna på auktoritära personer...dvs jag :wink:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-16 20:43

Jaha... och hur mycket vet du om juryarbete då? Är du medveten om hur pass mycket psykiskt press de jurymedlemmar hamnar i som är av annan uppfattning än majoriteten, för att juryn skall komma med ett enhetligt utslag. Ett enhetligt utslag ÄR ju en åsiktskonformitet, så sköt du dig inte i foten med det inlägget??

Vansinnigt system och vasinning jämförelse. (Tycker jag alltså, övervägande subjektivt)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:45

lazyworm skrev: i Håkans fall skulle jag nog säga att det inte e av egen erfarenhet 8)

Talar du av egen erfarenhet? 8)

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-08-16 20:46

hmmm vad tycker du att jag ska svara? Jag blev lite osäker nu :P

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:48

Nattlorden skrev:

Jaha... och hur mycket vet du om juryarbete då? Är du medveten om hur pass mycket psykiskt press de jurymedlemmar hamnar i som är av annan uppfattning än majoriteten, för att juryn skall komma med ett enhetligt utslag. Ett enhetligt utslag ÄR ju en åsiktskonformitet, så sköt du dig inte i foten med det inlägget??

Vansinnigt system och vasinning jämförelse. (Tycker jag alltså, övervägande subjektivt)

Vad vet du om juryarbete? Sitter du och kollar på Tolv edsvurna män eller? :lol: Åsiktskonformiteten ska inte forceras fram på det sätt du beskriver utan ska bygga på personlig övertygelse.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-08-16 20:49

rhenrics skrev:
Nattlorden skrev:

Vad vet du om juryarbete? Sitter du och kollar på Tolv edsvurna män eller? :lol: Åsiktskonformiteten ska inte forceras fram på det sätt du beskriver utan ska bygga på personlig övertygelse.

å det finns inte olika psykiskt starka personer i en jury? jösses ge dig nu...

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:53

Haakan_W skrev:
rhenrics skrev:
Nattlorden skrev:

å det finns inte olika psykiskt starka personer i en jury? jösses ge dig nu...

Ge dig själv! Jurymedlemmar sållas bort av både åklagare och försvar på ett mycket omfattande och noggrant sätt för att undvika bias.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-16 20:54

rhenrics skrev:Vad vet du om juryarbete? Sitter du och kollar på Tolv edsvurna män eller? :lol: Åsiktskonformiteten ska inte forceras fram på det sätt du beskriver utan ska bygga på personlig övertygelse.

Skall jag behöva sätta mig och räkna hur många vänner jag har i USA som åkt på skitgörat? :evil:

Skall inte... visst. Jag pratade enbart om hur det går till... Teori och praktik stämmer tyvärr sällan.

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-08-16 20:56

Jurydiskussionen kan vi väl ta i en annan tråd.

Eller ett annat forum rentav. Detta börjar bli löjligt.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 20:59

Nattlorden skrev:
rhenrics skrev:Vad vet du om juryarbete? Sitter du och kollar på Tolv edsvurna män eller? :lol: Åsiktskonformiteten ska inte forceras fram på det sätt du beskriver utan ska bygga på personlig övertygelse.

Skall jag behöva sätta mig och räkna hur många vänner jag har i USA som åkt på skitgörat? :evil:

Skall inte... visst. Jag pratade enbart om hur det går till... Teori och praktik stämmer tyvärr sällan.

Men skitsamma då för bövelen! Din förklaring är alltså att Mayro påverkat Ulf tills han till slut trodde att det var hans egna åsikter fast det var Mayros. Detta hade säkert Mayro också räknat ut i förväg att han skulle lyckas med, eller hur? :roll:

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-08-16 21:00

rhenrics...köp en shakti å tagga ner

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 21:10

Hej. Jag har bett om att bli aktiverad igen efter ha läst alla inläggen här...

Därför börjar jag med att notera hur i hela friden sådana personpåhopp som på denna tråden fått pågå ostört :?:
Väldigt väldigt konstigt..... :evil:

Men för er som tror jag är mindre vetande än er så kan jag visa papper på att jag har 5 av 5 möjliga i en jättelik test utförd på karolinska sjukhuset samt huddinga sjukhus. Så slipper vi debatten ifråga om mina ev tilkortakomanden...testen innefattade även datormografik med min hjärna under arbete samt utan osv... Samt en jättelik formulärtest.
ETT enda ställe finns det UNDER medel. Och detta gäller via att LÄSA mig till information... ALLA andra parametrar ligger på högsta nivå....DVS 5 av 5 möjliga.

För man skriver talsvenska så betyder detta inte man är korkad... Jag brukar alltid säja att den som utalar sig i sådana frågor klart mer visar SINA personliga sidor än det säger om mig...

Detta om detta. Och ni behöver inte ens säga nåt. För ni är rena rama skitstövlarna. Och detta gäller er alla som deltagit i personpåhoppen här. Och jag har noll intresse av ens se era inlägg här mera. Hoppas verkligen slippa er...

Och jag BER moderatorer inse dessa ord nu befogade. Men att allt beteende såsom även mitt hädanefter klart kapas direkt..

Även faktiskt.se har väl regler som säger man INTE får ha personpåhopp för sig. I alla fall hoppas jag detta gäller här med...

Nu har jag sagt MITT om era personpåhopp via olika typer av inlägg... Och kommer inte komentera saker mer i detta ämne...och jag pekar inte ut någon speciell. utan riktar mig almänt till er alla som deltagit i detta...

Nu ska jag natta mina barn här.. Sedan skall en del frågor ställas här..

Ni kanska kan börja med att kortfattat så min begränsade kunskap att ta del av text gör jag kan svara .. dvs korta frågor...

I vilken del har jag någonsin sagt att ino Audio är dåliga högtalre...

VAR har detta skrivits. Och kom nu INTE med en massa urdrag där totala samanhanget är borttaget.. utan peka ut exakt i vilket inlägg såsom helhet man får ut detta budskap...

Ja det är NI:. DVS flera som påstår jag ger kritik i ämnet.. Så då kan man kanske påvisa enkelt VAR detta utläses. Och ta nu HELA inlägget så jag KAN ens förtydliga. Inte bara tala om utagna ord ur sina omständigheter...

Trots allt
:) MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-16 21:10

rhenrics skrev:Men skitsamma då för bövelen! Din förklaring är alltså att Mayro påverkat Ulf tills han till slut trodde att det var hans egna åsikter fast det var Mayros. Detta hade säkert Mayro också räknat ut i förväg att han skulle lyckas med, eller hur? :roll:

Vem har sagt det är en förklaring? Det är en möjlighet som många andra. Och varför skulle det vara Mayro som påverkat Ulf, vad får dig att tro att den inte är Ulf som påverkat Mayro, vad är sannolikheten fr det?

Och varför skulle där i någotdera av fallen nödvändigtvis vara ett uppsåt? *nyfiken på varför du tror så*

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 21:19

lägg ner detta bullshit nu. ULF är sedan åratal prenurant på konserthuset o går regelbundet dit för live lyssning.. Ulf har även släpat med undertecknad otaliga ggr för live musik med bra platser. Tror få här vet så väl som ulf hur live låter faktiskt...samt att Få ens går på konserter så ofta som tex ulf...

Så denna delen kan ni alla direkt avsluta. Det är rena larv o inte något ens att fundera på nu efter denna info kommit er tillhanda...

fundera nu på VAR jag säger att Iö bygger dåliga högtalare. Det är detta alla sidor har handlat om.. Så nu ber jag om svar på detta av er... Lägg in HELA inlägget ni anser styrker detta påstående i sin helhet.. Men.. LÄS NOGA FÖRE så ni inte gör bort er själva. För jag kommer INTE sitta o larva mig med att debatera uppebara saker. För jag förmodar det sitter vuxna män vid datorerna. Och inte dom som tidigare satt där med personpåhopp såsom sin agenda.. Gillar ordet faktiskt.. För då det gäller alla personpåhopp tycks det utan tvekan funnits en agenda ju :D

MVH
Tobbe
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2005-08-16 21:23, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-16 21:23

Nattlorden skrev:
rhenrics skrev:Men skitsamma då för bövelen! Din förklaring är alltså att Mayro påverkat Ulf tills han till slut trodde att det var hans egna åsikter fast det var Mayros. Detta hade säkert Mayro också räknat ut i förväg att han skulle lyckas med, eller hur? :roll:

Vem har sagt det är en förklaring? Det är en möjlighet som många andra. Och varför skulle det vara Mayro som påverkat Ulf, vad får dig att tro att den inte är Ulf som påverkat Mayro, vad är sannolikheten fr det?

Och varför skulle där i någotdera av fallen nödvändigtvis vara ett uppsåt? *nyfiken på varför du tror så*

Om det var en planlagd agenda från Mayros sida föll den väl ganska platt om han i slutändan inte ens förmådde delge sina egna åsikter såsom han tänkt?

Du är nyfiken på varför jag tror att det var ett uppsåt? Du är inte nyfiken på varför Öhman tror att det var ett uppsåt? Det är ju just den teorin jag argumenterar emot! Som du kanske minns så skrev jag i inlägget ang Ulfs kommenterarer att hans samstämmighet med Mayro torde skingra alla misstankar om Mayros eventuellt planlagda uppsåt. Har du helt glömt bort det?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-16 21:31

rhenrics skrev:Du är nyfiken på varför jag tror att det var ett uppsåt?

Nej, på varför du enbart hade det som alternativ när du försökte sammanfatta vad du trodde var en förklaring och inte ett teoretiskt möjligt scenario.

Du är inte nyfiken på varför Öhman tror att det var ett uppsåt?

Jag är sällan nyfiken på saker jag är hyffsat säker på att jag förstår.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-16 21:31

Jag lägger in en länk här så den som vill kan läsa allt i tråden för att sedan ge mig den exakta delen man undrar över.. Och då självklart HELA inlägget och inte delar...Återkommer med en tråd till man BÖR läsa mitt inlägg i. Det inlägget skrev EN dag före denna tråd drog igång med alla snurriga påståenden osv.. Återkommer

http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41708

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=7142

Läs nu noga igenom och visa mig var man såsom helhet kan utläsa att jag sågar ino Audio.. Samt var detta står att finna.. Och ta då med trådens helhets mening o inte egna tolkningar enbart...

Visa mig nu så får vi ett slut på detta skit. För tro mig.. Detta var o är det tristaste jag sett eller deltagit i snudd någonsin..

Och detta gäller enkom en dels reaktioner.. Det stora stora gruppen anser detta var en superkritik som rent höjde ino audio till mycket mycket bra grejor.. Dom som EJ har ansett detta är så försvinnande få. Men har hörts desto mer..

Så nu gör vi iordning på detta en gång för alla via att JAG blir visad VAD jag exakt sagt för "fel" samt VAR... I sin helhet..

Och snälla. KORTFATTAT så jag förstår tack. Det torde ju vara det enklaste som finns av dömma av denna tråden att påvisa VAD o VAR...

Men läs noga. För mitt mål är inte att göra ner någon som frågar. Utan endast att få ett slut på rent skit här..

Jag gillar o gillade Ino Audio det är vad JAG sagt. "NI" påstår jag sagt annat...VAR?
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2005-08-16 21:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-08-16 21:36

mayro är tillbaxs! Välkommen!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi