Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Mayro - kan du vara så vänlig att läsa om din egen text och utgå från premissen att det inte är något fel på elektroniken och sedan tala om ifall du fortfararande tycker din text är lika snäll?
Många av oss som läser här har ju nämligen uppfattningen att just den elektroniken är ungefär det bästa som finns att få tag på oavsett prisklass.
Om det inte är Pioneeren som du tror, vad betyder det du säger då t.ex.
postpunk skrev:Jag ser att du Mayro nogsamt undviker att svara på de inlägg som gjorts tidigare i tråden, varför? Istället ställer du frågor som "var har jag skrivit att det inte lät bra?" Hela tråden är full av åsikter om vad du har skrivit, det är bara för dig att bemöta. Vad menade du med snacket om att "IÖs bioljud inte ens uppnådde fotknölarna på JohanBs system"? Det uttalandet HAR du gjort, och det spelar INGEN roll i vilket sammanhang. Det kan bara tolkas på ett sätt. Sluta slingra dig nu.
Nattlorden skrev:Många av oss som läser här har ju nämligen uppfattningen att just den elektroniken är ungefär det bästa som finns att få tag på oavsett prisklass.
Om det inte är Pioneeren som du tror, vad betyder det du säger då t.ex.
Ljudkrav skrev:Kära Mayro.
Diverse stavfel pga slarv, dyslexi eller annan anledning är irrelevant.
Det är innehållet som vi ifrågasätter.
Då det kommer till hemmabio så tror jag INTE jag kommer ta upp detta.
Och det bero dels på brister i erfarenhet om HUR bra sådan kan låta. Jag kan enbart säga att det hemmabioljud jag hörde hos Johan B är totalt helt ohotat alla kategorier.. Där var o är nivåskillnaden mellan ALLT jag upplevt så stor så tyvärr varken kan eller vill jag ens säga nåt...
IÖ har en bra bit att vandra med sitt bioljud för att uppnå fotknölarna på JohanB´s bioljud kan jag bara säga...
NNord skrev: !!
Jag tycker mayro och iö behöver talas vid på telefon, det torde lösa
problemen man får när man skriver via internetforum, det är ju
bara tidsödslande osv.. och man kan missförstå varandra, plus
att så många andra är inblandade och "tycker" om allt möjligt.
Efter man pratat på telefon, kan man ju lägga ut vad man kommit
överens om, på både hififorum.nu och faktiskt.se så alla andra
kan få klarhet i allt detta !
UrSv skrev:Håller helt med dimitri. Att man inte deltagit i debatten betyder inte nödvändigtvis det som du (mayro) skriver och definitivt inte i mitt fall. Själv har jag hittills inte deltagit eftersom jag inte tycker jag har något att tillföra.
postpunk skrev:Skiten som har hänt, det är du Mayro. Men nu inser man ju att du är lite crazy
Mayro skrev:UrSv skrev:Håller helt med dimitri. Att man inte deltagit i debatten betyder inte nödvändigtvis det som du (mayro) skriver och definitivt inte i mitt fall. Själv har jag hittills inte deltagit eftersom jag inte tycker jag har något att tillföra.
nja. Att ni NU kom in tyder ju på att ni INTE tillhör direkt skaran med god smak att inte delta i skit som händer...
Så välkommen in i gänget här på tråden.. Innan era inlägg var just NI inte inräknade.. Numera är ni det grabbar.. Så textem om att en del har GOD smak osv gäller ju inte er.
så välkommna in...
Mayro skrev:DEN delen kan jag besvara enkelt.
Om man läser så står det klart o tydligt att jag inte har erfarenhet av hemmabio. därvid kan jag inte besvara mer än med JohanB´s system för hemmabio som jämförelse...
Och då är faktumet att MIN upplevelse med Johans B´s system han spelade så är inte Iö´s uppvisade system mer än till just fotknölarna.
Enklare än så kan det inte bli...
Tror jag sedan skrev efter detta om man läst att jag även skriver att Iö säkert kan sätta ihop större grejor så jag fick därefter säga att Johan B´s system ej når mer än till Iö´s systems fotknölar...
Hoppas detta besvarar frågan...
MINS en sak..
JAG HAR INTE UTRYCKT ETT ENDA ONT ORD.. INTE SKRIVIT EN ENDA ELAK REAKTION.
Jax skrev:Mayro skrev:DEN delen kan jag besvara enkelt.
Om man läser så står det klart o tydligt att jag inte har erfarenhet av hemmabio. därvid kan jag inte besvara mer än med JohanB´s system för hemmabio som jämförelse...
Och då är faktumet att MIN upplevelse med Johans B´s system han spelade så är inte Iö´s uppvisade system mer än till just fotknölarna.
Enklare än så kan det inte bli...
Tror jag sedan skrev efter detta om man läst att jag även skriver att Iö säkert kan sätta ihop större grejor så jag fick därefter säga att Johan B´s system ej når mer än till Iö´s systems fotknölar...
Hoppas detta besvarar frågan...
Japp, det besvarade frågan. Min tolkning var tydligen den rätta.
Hade jag bjudit in dig att uppleva mitt hembiosystem utan att diskutera dess kvaliteter på plats för att senare läsa en totalsågning av det på ett forum hade jag nog oxå blivit ganska stött.MINS en sak..
JAG HAR INTE UTRYCKT ETT ENDA ONT ORD.. INTE SKRIVIT EN ENDA ELAK REAKTION.
Om du säger så. Jag håller dock inte med.
Mayro skrev:Jag har beskrivit den otroliga skillnaden exak som den är o var enbart. Inget annat...
bosco skrev:Mayro, jag tror att det många hänger upp sig på är att du framställer subjektiva åsikter på ett sätt som gör sken av att det är den absoluta sanningen. Jag tror inte att du har för avsikt att göra det men det är ändå så det har blivit.
T.ex. om skillnaderna mellan JohanB's och IÖ's system:Mayro skrev:Jag har beskrivit den otroliga skillnaden exak som den är o var enbart. Inget annat...
Om du istället hade skrivit att du tycker JohanB's system är mycket bättre så hade ingen reagerat eftersom det då framgår att det är din subjektiva åsikt, inte bara så det är och var.
Användare som besöker denna kategori: RMA och 35 gäster