Ino pi60s Vs. i32z

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-17 09:11

Bra att du är här Mayro.

Håller verkligen med Postpunk - läs vad som tidigare skrivits och bemöt kritiken istället för att skriva nya lååååååååååååånga inlägg som INTE svarar på det folk inte gillar eller förstår med din originaltext.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-17 09:17

Mayro - kan du vara så vänlig att läsa om din egen text och utgå från premissen att det inte är något fel på elektroniken och sedan tala om ifall du fortfararande tycker din text är lika snäll?

Många av oss som läser här har ju nämligen uppfattningen att just den elektroniken är ungefär det bästa som finns att få tag på oavsett prisklass.

Om det inte är Pioneeren som du tror, vad betyder det du säger då t.ex.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2005-08-17 09:28

Nattlorden skrev:Mayro - kan du vara så vänlig att läsa om din egen text och utgå från premissen att det inte är något fel på elektroniken och sedan tala om ifall du fortfararande tycker din text är lika snäll?

Många av oss som läser här har ju nämligen uppfattningen att just den elektroniken är ungefär det bästa som finns att få tag på oavsett prisklass.

Elektroniken kanske är den bästa för de personerna som du pratar om men kanske inte för Mayro.

Har du funderat på att det kan ha med personliga preferenser att göra? Mayro kanske vill ha elektronik som ger en annan upplevelse än den som fås av den använda elektroniken, vad är det som är så konstigt med det?

Han skriver ju vidare att han gärna skulle vilja höra högtalarna i en mer hemtam miljö. Kan det inte vara så att det största problemet egentligen är rummet? Ett dämpat rum ger ju en helt annan känsla än ett mera "normalt" vardagsrum som många oftast lyssnar i.

/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-08-17 09:30

Föredömligt nyanserat inlägg, Gromit! :D
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-08-17 10:09

:oops:

Bra inlägg av Gromit förresten.
Senast redigerad av Hetsporren 2005-08-17 16:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 10:24

postpunk skrev:Jag ser att du Mayro nogsamt undviker att svara på de inlägg som gjorts tidigare i tråden, varför? Istället ställer du frågor som "var har jag skrivit att det inte lät bra?" Hela tråden är full av åsikter om vad du har skrivit, det är bara för dig att bemöta. Vad menade du med snacket om att "IÖs bioljud inte ens uppnådde fotknölarna på JohanBs system"? Det uttalandet HAR du gjort, och det spelar INGEN roll i vilket sammanhang. Det kan bara tolkas på ett sätt. Sluta slingra dig nu.

bemöter detta EN gång. OCH endast EN gång. finner du samt andra INTE svar ni är nöjda med så ber jag er alvarligt talat att helt lämna frågan. För då förstår ni o jag i alla fall inte varann...

Här kommer mitt svar. Och läs noga nu...

Jag har varken skäl eller anledning att bemöta en enda av er här för mina texters ev brister enligt er. JAG har skrivit med MIN förmåga att skriva, Och alla som numera vet HUR och så jag skriver VET jag har skrivit en superbedömmning om dessa högtalaren förmåga i dom SYSTEM jag hört.

Så vill ni ha "FÖRKLARINGAR" samt insikt om HUR ni bör finna svaren.. Börja med att läsa texterna med utgångsläget jag personligen gillade ino audio...

Har nu skrivit detta tiotalet ggr tror jag på olika ställen... Detsamma är gjort angående att jag vill ha HELA inlägget med copy. Samt exakt fråga om saker där NI anser JAG skriver fel eller för er oförståerligt...

Svårare är det inte.. Era egna urdrag med omtolkande kan jag ju inte besvara eftersom jag inte någonsin skrivit med den tolkningen som ni ber MIG besvara er på..

Därvid faller MIN chans att hjälpa er förstå texterna...
Slut på riktat svar...

För er alla. LÄR er nu då vi går igenom mina texter här HUR jag skriver. Så "lär" ni "känna" mig via text här samt överallt.... Så se detta som en skoldag för er.. Och detta eftersom jag omöjligt PGA mitt lilla handikap inte KAN tilfredställa er alla.. :) Men jag skall däremot lägga en dag på detta nu här. Och hoppas ni har efter denna dag insett att ni också kan förstå andemeningar som dom MENAS o inget annat...

Men ni har ju överdjäkliga kunskaper o förmågor. Så min rätt i samanhanget ödmjuka önskan att NI anpassar er till mina för er rätt enkla nivåer tycker jag måsta bli enklaste sak i världen...
:)

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2005-08-17 10:25

Nattlorden skrev:Många av oss som läser här har ju nämligen uppfattningen att just den elektroniken är ungefär det bästa som finns att få tag på oavsett prisklass.

Skulle Denon 2105 var bland det bästa som går att få tag på oavsett prisklass? 8)

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-17 10:37

Kära Mayro.

Diverse stavfel pga slarv, dyslexi eller annan anledning är irrelevant.
Det är innehållet som vi ifrågasätter.

Alltså - en sak i taget.

Mayro skrev:
"IÖ har en bra bit att vandra med sitt bioljud för att uppnå fotknölarna på JohanB´s bioljud kan jag bara säga"

Förklara gärna vad som var den gigantiska skillnaden.
Och det vore intressant att veta vilka prylar Johan har - om dom är så pass mkt bättre än Öhmans anläggning vill jag gärna köpa en likadan.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 10:48

Ljudkrav skrev:Kära Mayro.

Diverse stavfel pga slarv, dyslexi eller annan anledning är irrelevant.
Det är innehållet som vi ifrågasätter.

det är JUST därför jag ber er nogasamt ta ut exakt den text som ni induvidellt inte förstår VAD och HUR jag menar så ska jag förklara detta för er..

Men eftersom ni är så kunniga så vet ni som jag att man inte kan lösa problem med att debatera problemet.. Man måsta lösa ORSAKEN till problemet..

Så därför vill jag FÖRE ev småsaker ska diskuteras få er att först utpeka VAR jag bedömmt Ino Audio såsom högtalare som får KRITIK..

Så enkelt så enkelt.

Jag är inte här för att leka ordlekar. Jag är här för att en gång för alla sätta stopp för detta som händer här. Och med moderatorernas goda minne har fått pågå..

DET är skälet rakt av.. Så gör endast det jag ber ER om så ska JAG svara allt ni önskar av mig. Men DENNA gång på SAKLIG grund och med MINA ords andemening och inte omskrivningar o tolkningar...

Så nu har även detta tjatats om flertalet ggr.. Nu tas inte detta upp igen. Så ev flera inlägg om samma sak kommer få stå obesvarat hädanefter...

Men gerregud. Det har debaterats allt möjligt här.. SÅÅ svårt ska väl inte en copy o enkel fråga vara så det ska ta DAGAR att få börja reda ut saker o ting här på faktiskt.se...

Så svårt är det väl inte.. 8O

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-08-17 10:48

Men Mayro,

Igår skrev du dels:
Då det kommer till hemmabio så tror jag INTE jag kommer ta upp detta.
Och det bero dels på brister i erfarenhet om HUR bra sådan kan låta. Jag kan enbart säga att det hemmabioljud jag hörde hos Johan B är totalt helt ohotat alla kategorier.. Där var o är nivåskillnaden mellan ALLT jag upplevt så stor så tyvärr varken kan eller vill jag ens säga nåt...

Det är väl ok, du har inte lyssnat på så många hembiosystem så du inte har tillräcklig erfarenhet av dem. Inget konstigt med det.

Men alldeles under skrev du:
IÖ har en bra bit att vandra med sitt bioljud för att uppnå fotknölarna på JohanB´s bioljud kan jag bara säga...

Jag tolkar detta som en totalsågning av IÖs hembiosystem. Jag kan inte tolka det på ett annat sätt oavsett din erfarenhet.

Hur ska det tolkas? Är det en totalsågning eller är det inte riktigt lika bra som JohanBs system?

(Jag tog mig friheten att inte citera hela det långa inlägget då det är för långt och gör tråden oöverskådlig, hoppas du ursäktar)
- Militant slacker

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-08-17 11:02

!!
Jag tycker mayro och iö behöver talas vid på telefon, det torde lösa
problemen man får när man skriver via internetforum, det är ju
bara tidsödslande osv.. och man kan missförstå varandra, plus
att så många andra är inblandade och "tycker" om allt möjligt.

Efter man pratat på telefon, kan man ju lägga ut vad man kommit
överens om, på både hififorum.nu och faktiskt.se så alla andra
kan få klarhet i allt detta !
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 11:12

DEN delen kan jag besvara enkelt.

Om man läser så står det klart o tydligt att jag inte har erfarenhet av hemmabio. därvid kan jag inte besvara mer än med JohanB´s system för hemmabio som jämförelse...

Och då är faktumet att MIN upplevelse med Johans B´s system han spelade så är inte Iö´s uppvisade system mer än till just fotknölarna.

Enklare än så kan det inte bli...

Tror jag sedan skrev efter detta om man läst att jag även skriver att Iö säkert kan sätta ihop större grejor så jag fick därefter säga att Johan B´s system ej når mer än till Iö´s systems fotknölar...

Hoppas detta besvarar frågan...

Sedan KAN man använda andras sätt att formulera sig. Men JAG skriver som JAG tänker med MINA ord osv. Inte andras ord osv.. Så ordval är saker som självklart alla kan välja själva. Jag har beskrivit den otroliga skillnaden exak som den är o var enbart. Inget annat...

Till en annan fråga ovan...

Man efterfrågar VAD johanB spelar med. Detta står även det någonstans. Men jag kan repetera så slipper ni o jag leta.

Frontare var Talon Firebird högtalare.(35000us dollar)
Center en fet canton (tror jag)
Bakkanaler stora JBL
Sub en bitig Canton
Frontarna drivna med ice 500 eller 1000 w eller nåt bas.Ear rör 100 w toppar.monoblock.
bakkanaler via en stor hemmabiostärkare som jag inte vet namnet på...

Ett relativt kompetent system tror jag ni alla inser...

Iö spelade med sina Pi60 osv. inga subbar(tror jag) samt sina små sidosystem via endas en enda stärkare för 4800kr till allt...Denon..

Vad vill ni jag ska berätta. Skillnaden var o är rätt stor tror jag ni alla ser..... Därmed är ord som fotknölar rent befogade i samanhanget...

Men ni hade kanske finnit mer diplomatiska ord. Men jag ÄR inte ni. Mina ord är dom JAG berättar med och inte era...

Så ska väl detta vara uppklarat hoppas jag. Jag har ENDAST skrivit om dom SYSTEM som jag fått för mig visade. Inte vad som KAN sättas ihop. Men detta trodde jag ni alla insåg.. Det står ju på flertalet platser att jag enbart hört färdiga SYSTEM.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-17 11:13

Mayro skrev:
"Den gruppen som inget skrivit förstår man ju rätt klart har ansett denna tråd rätt förnedrande. Och via att INTE delta har man på ett bra sätt visat att man inte gillar saker som denna tråd fått inneha ostört...."

Jag har inte deltagit i debatten. Jag anser inte att tråden är förnedrande för någon part*. Jag tycker att din recension på HF är usel, särskilt som du säger att du gillar INO produkter. I så fall har du totalt misslyckats att förmedla detta. Dvs förmedla så att läsaren känner det.

Nej, jag tycker inte att INO's högtalare är bäst. Jag tycker att mina högtalare är bättre än både piP och Pi60 (har inte hört PI60s). Men jag är jävig för mina högtalare är mina bebisar.
D
*det enda som kan vara förnedrande för någon är vad denne själv har skrivit. Om någon annan har gjort övertramp så är det förnedrande för honom
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 11:39

NNord skrev: !!
Jag tycker mayro och iö behöver talas vid på telefon, det torde lösa
problemen man får när man skriver via internetforum, det är ju
bara tidsödslande osv.. och man kan missförstå varandra, plus
att så många andra är inblandade och "tycker" om allt möjligt.

Efter man pratat på telefon, kan man ju lägga ut vad man kommit
överens om, på både hififorum.nu och faktiskt.se så alla andra
kan få klarhet i allt detta !

tyvärr ej möjligt. OM Iö inte hade gått på så hårt så skulle detta skett redan för länge sedan..

Men då denna tråd innehåller så mycket skit så vill jag absolut först få fram EXAKT vad som föranlett att folk rent säger kränkande saker.

Om man hållt sig till enbart att säga jag bör lyssna igen osv.. Eller om man INTE omtolkat o vridit betydelserna till helt annat än menat eller andemeningsmässigt menat. Då hade saker sett rätt anorlunda ut.'

Men NN. Jag har beskylts för det ena efter det andra. Sådant kan man inte städa undan enbart lite bekvämt o sedan säga. "jag o xx har fixat" osv...

Jag skiter fullständigt i allt detta i PRINSIP. Men OM Iö samt andra ska ha tillbaks trovärdigheten så bör man städa rätt ordentligt här en gång för alla...

DÄRFÖR vill jag just ha HELA inläggen med exakta frågor där man INTE förstår... Så man sedan svarar på FAKTA o inte omtvinnade konstiga TOLKNINGAR. När sådant är löst kan man ta telefonen o reda upp saker o ting. OM man ens har intresse. Annars kan man ju enbart skippa det självklart...

Jag ålade o kröp osv enligt folk här då JAG bad öppet om ursäkt tidigare...Jag tolkar det inte så. Jag tolkar saken så att JAG insåg jag ANVÄNT Iö såsom "slagträ" mot MINA debatanter på felaktigt sätt. Samt att JAG då självklart skall som en MAN bör ta MIN del av detta felaktiga beteende och be öppet om ursäkt. Detta gjordes inte för att JAG tog på mig ANDRAS fel. Utan för jag tog på mig MINA fel.

Ansvar kallas sådant. Och här ingår personligt ansvar som en grundpelare i vår uppfostran av våra barn. och därvid ingår detta beteende även i MITT sätt att agera. Det gäller på forum eller direkt i livet då man ses.

Jag har så många ggr i livet slagit in mina åsikter i folk. Numera tar jag MITT ansvar o låter andra få sköta SINA ansvarstaganden själva.

Om dom sedan är tillräkligt "stora" i sinnet så dom kan göra detta är inte min sak att avgöra. Men att JAG nu efter allt detta skulle ta deras ansvar o sitta i en slags teluppgörelse anser jag rent larvigt...

MINS en sak..
JAG HAR INTE UTRYCKT ETT ENDA ONT ORD.. INTE SKRIVIT EN ENDA ELAK REAKTION.

Så ta detta med som utgångsläge här. Skillnad hade varit om även jag slängt mig mig saker o ting mot person eller personer...

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2005-08-17 11:41

Håller helt med dimitri. Att man inte deltagit i debatten betyder inte nödvändigtvis det som du (mayro) skriver och definitivt inte i mitt fall. Själv har jag hittills inte deltagit eftersom jag inte tycker jag har något att tillföra.

Edit: Mayro, i ditt senaste inlägg så skriver du "Men OM Iö samt andra ska ha tillbaks trovärdigheten". En förutsättning för det är ju att man på något sätt förlorat den vilken jag åtminnstone inte sett något spår av i denna diskussion vad gäller IÖ.
Senast redigerad av UrSv 2005-08-17 11:45, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-17 11:44

Ino pi60s Vs. i32z = nu med över 20.000 visningar :D

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 11:46

UrSv skrev:Håller helt med dimitri. Att man inte deltagit i debatten betyder inte nödvändigtvis det som du (mayro) skriver och definitivt inte i mitt fall. Själv har jag hittills inte deltagit eftersom jag inte tycker jag har något att tillföra.

nja. Att ni NU kom in tyder ju på att ni INTE tillhör direkt skaran med god smak att inte delta i skit som händer...

Så välkommen in i gänget här på tråden.. Innan era inlägg var just NI inte inräknade.. Numera är ni det grabbar.. Så textem om att en del har GOD smak osv gäller ju inte er.

så välkommna in...

Användarvisningsbild
postpunk

Inläggav postpunk » 2005-08-17 11:51

Skiten som har hänt, det är du Mayro. Men nu inser man ju att du är lite crazy :lol:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 11:51

jaja.. när denna dag är slut är MITT deltagande i denna tråd slut... Men om man räknar takten på inlägg med låg kvalitet o skräp som inkommit tidigare så torde det redan inkommit mer än ETT enda inlägg med en saklig rak fråga med hänvisande osv...

Detta är rent förvånande... Kom igen nu. MED sakliga frågor baserat på inläggscopy med HELA inläggen bifogade. samt exakt klargörande VAD man inte förstår. eller VAD man vill ha mer klargjort...

Jag kommer besvara alla sådana frågor korekt.. Och glöm INTE. Läst text med possetiva ögon. för så ÄR andemeningen. ALLA andra tolkningar ÄR era egna. Och därvid omöjliga för MIG att besvara...

MVH
Tobbe

Ps/ inlägg av dimitris stil osv kommer ej besvaras alls from nu så ni vet.. Enbart seriösa frågor där man har MÅLET att reda ut detta en gång för alla../ds

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 11:56

postpunk skrev:Skiten som har hänt, det är du Mayro. Men nu inser man ju att du är lite crazy :lol:

vi tar o kopierar ditt seriösa inlägg här så kanske moderatorer börjar göra sitt jobb för en gång skull här på denna tråden.. Dom har varit rätt osynliga.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-08-17 12:00

Mayro skrev:
UrSv skrev:Håller helt med dimitri. Att man inte deltagit i debatten betyder inte nödvändigtvis det som du (mayro) skriver och definitivt inte i mitt fall. Själv har jag hittills inte deltagit eftersom jag inte tycker jag har något att tillföra.

nja. Att ni NU kom in tyder ju på att ni INTE tillhör direkt skaran med god smak att inte delta i skit som händer...

Så välkommen in i gänget här på tråden.. Innan era inlägg var just NI inte inräknade.. Numera är ni det grabbar.. Så textem om att en del har GOD smak osv gäller ju inte er.

så välkommna in...

Jahaja, du sitter här och brännmärker alla som vågar sig i tråden? Vad vet du om vår goda smak? Ditt sätt att resonera når ju inte ens till fotknölarna på de andra debattörerna här. Och dom är inte särskilt bra dom heller :-)

Nu är det förstås mina ord, och jag är inte alls elak på något sätt. Du måste helt enkelt förstå vad jag menar, för det är så här jag berättar om saker och ting. Och nu tänker jag inte säga mer om detta.

/ B

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-08-17 12:00

Mayro skrev:DEN delen kan jag besvara enkelt.

Om man läser så står det klart o tydligt att jag inte har erfarenhet av hemmabio. därvid kan jag inte besvara mer än med JohanB´s system för hemmabio som jämförelse...

Och då är faktumet att MIN upplevelse med Johans B´s system han spelade så är inte Iö´s uppvisade system mer än till just fotknölarna.

Tror jag sedan skrev efter detta om man läst att jag även skriver att Iö säkert kan sätta ihop större grejor så jag fick därefter säga att Johan B´s system ej når mer än till Iö´s systems fotknölar...

Japp, det besvarade frågan. Min tolkning var tydligen den rätta.

Hade jag bjudit in dig att uppleva mitt hembiosystem utan att diskutera dess kvaliteter på plats för att senare läsa en totalsågning av det på ett forum hade jag nog oxå blivit ganska stött.

MINS en sak..

Om du säger så. Jag håller dock inte med.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 12:04

Jax skrev:
Mayro skrev:DEN delen kan jag besvara enkelt.

Japp, det besvarade frågan. Min tolkning var tydligen den rätta.

Hade jag bjudit in dig att uppleva mitt hembiosystem utan att diskutera dess kvaliteter på plats för att senare läsa en totalsågning av det på ett forum hade jag nog oxå blivit ganska stött.

MINS en sak..

Om du säger så. Jag håller dock inte med.

Vad roligt att EN sak då fixats ut... DVS att mina ord tas som en SÅGNING..

Då kan vi redan ut just detta missförstånd på bra sätt... Sätter in detta så du VET det kommer en lite mer förklarande text.. På så sätt slipper flera fylla i om man säger så...

Ska fixa en text i ämnet som troligen löser DETTA feltolkande eller felförståelse direkt..

edit.
Ps denna tråd innehåller lite för mycket "humor" redan. Så detta kan vi skippa kanske nu...Ds..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2005-08-17 12:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-17 12:04

Mayro skrev:
"Och då är faktumet att MIN upplevelse med Johans B´s system han spelade så är inte Iö´s uppvisade system mer än till just fotknölarna.
Enklare än så kan det inte bli... "

Men det är fortfarande ingen förklaring på vad som var bättre, Mayro.
Jag menar t ex: var det rakare frekvensgång, lägre distorsion etc.
VAD är det som är så mkt bättre?
Jag försöker inte jävlas med dig, jag vill verkligen veta.
Jag har lyssnat på många system i många studios och hemmabios och hittills aldrig hört något så bra som Inos. Just därför vill jag veta mer om denna anläggnings som var så kollosalt mkt bättre.

Postpunk har ju skön humor och humor bör väl inte censureras?
:D

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2005-08-17 12:07

Anledningen till att jag inte har skrivit mer än ett inlägg i denna tråden beror på att den i många avseenden är ett riktigt lågvattenmärke, tråden ger mig absolut ingenting och kommer troligtvis inte att göra det heller. 8)

Jag har redogjort för min ståndpunkt gällande högtalare från F:a Ino Audio och nöjer mig med det. :P
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
bosco

Inläggav bosco » 2005-08-17 12:17

Mayro, jag tror att det många hänger upp sig på är att du framställer subjektiva åsikter på ett sätt som gör sken av att det är den absoluta sanningen. Jag tror inte att du har för avsikt att göra det men det är ändå så det har blivit.

T.ex. om skillnaderna mellan JohanB's och IÖ's system:
Mayro skrev:Jag har beskrivit den otroliga skillnaden exak som den är o var enbart. Inget annat...

Om du istället hade skrivit att du tycker JohanB's system är mycket bättre så hade ingen reagerat eftersom det då framgår att det är din subjektiva åsikt, inte bara så det är och var.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 12:44

Angående fotknölar osv ifråga om HEMMABIOLJUD.

Jag har skrivit att jag bedömmer såsom valt uppvisat system. Att Iö möjligen underskattade dom upplevelser man tidigare har med sig får nog anses rätt klart.

Men detta kunde rent av blivit tvärt om.. beroende på OM jag inte en gång hört ett så totalt överlägset system..

Och jag kan då endast besvara den frågan som tidigare inkom om bioljudet på detta sättet...

samt med det senare inkommande inlägg där jag skriver att Iö säkert som amen skulle kunna sätta ihop sina saker så det omvända skulle stå. DVS att johanB´s system inte når till fotknölarna...

Som JAG nu iofs utläser problemen, så är det INTE just att jag anser Iö´s bioljud mindre "upplevelse" som gör er sura. Utan ordet FOTKNÖLARNA...

Om detta kan jag säga följande. Ja det ordet kunde sagts på annat sätt. Självklart. Men frågan är om inte ett STORT antal ord i ALLAS bedömmanden eller beskrivanden kunde sägar med andras ord alltid...

jag använder MINA ord för saker o ting. och undrar man något. Eller missförstår. ja då får alltid en som frågar en förklaring. Eller OM det visar sig jag sagt så jag ser det verkligen blir fel brukar även ett "sorry" samt klarläggande inkomma..inte svårare än att fråga om vädret ens...

Men ifrågan gäller ändå det jag sagt.
Det UPPLEVDA systemet når inte till fotknölarna på johan`b´s ljudupplevelse...

Jag talar endast om upplevelse. så börja inte tala frekvensgång osv.. Sådan är ej ens relevant. samt självklart inget JAG kan bedömma ifrån att höra hemmabio som jag är totalt oerfaren av förutom EN enda upplevelse...

Fast jag undrar vad som sagts OM jag hade sagt följande i stället. Vilket skulle vara min enda egenupplevda info om hemmabioljud....

"Iö´s system presterade enormt bra. Men jag fann inga större skillnader i UPPLEVELSE mot mitt tidigare Prosonpaket...IOFS Prosons största högtalare med största suben.. samt jvc största dåvarande biostärkare.. via en maratz för 14 lapp dvd...."

För skulle jag utvekla detta ämne så är detta mina i stort sett ända referenser.. Och som UPPLEVELSE så var nivån samma ungefär....

Däremot så igen OMPONERADE det som ÄNDÅ kom ut ifråga om ljud.. Iö spelade inte ens med sina basar inkopplade.. DET var imponerande. Och detta påtalades flertalet ggr vid besöket...

Hur sedan frekvenser osv ser ut vet jag NOLL o ingenting om just...Men UPPLEVELSEN som hemmabio handlar om kan man ju alltid återge..

Så man KAN vrida ALLT om man vill. Men jag vrider inget alls. Utan säger exakt vad jag tycker...

Och detta kan som här bli att jag inte tycker saker är imponerande. Och hemmabiodelen ÄR imponerande för sin nivå o vald elektronik...

Men att sedan sätta in det i andra jämförelser som man efterfrågade besvarades. Detta svar är det ni tagit ut o nu ser som enorm KRITIK..

Det är enbart MIN upplevelse jag berättade om. Och jag valde johanB´s sytem före att skriva jag anser det var ungefär som mitt proson tidigare ägt..

För jag LYSSNAR inte på hemmabio. Jag UPPLEVER hemmabio.
Och ansvaret för vad man VILL visa mig ligger på den som visar...

kort sagt så är jag faktiskt inte ens intreserad av hemmabio...Men skoj att uppleva ibland...
Så att bli MIN hjälte med en hemmabio är lätt. Sätt dit hög volym som inte distar osv.. sätt dit massa bas o slam.. O ni har en superbedömmning omgående rakt av.. Enklare än så kan det inte bli då en totalt oerfaren får höra just bioljud...

Avslut.
Tyvärr så var inte alla med. Så varenda ord som sagts finns en historia bakom. Menar inte enbart hos Iö nu. Utan överallt.. Ibland så skriver jag med ANNAT i bakhuvudet. som jag inte tänker på att NI självklart inte sedan förstår meningen med...

Dra inte igång massa trådar med snack.. Utan fråga i stället.. Så gör man konsekvent numera på hf.nu. Och resultaten har i stort sätt tagit bort alla onödiga bråk... samt skapat en god stämmning i stora hela.. ett forum kan alltid tendera att gå fel.. Men detta ber jag ER om så kommer ni snart förstå MIG bättre och därigenom även slippa reta er i onödan.. JAG tar INTE illa upp för någon frågar. ELLER påpekar att det KAN missförstås...

Om man påpekar med ens viljan att förstå.. Inte som denna tråden med andra ord där ALL kraft har lagts på att omtolka...

Men hemmabio.. kan vi lägga detta till avslut nu tro?

jag står för att JAG är aldeles för oerfaren. och att jag enbart kan ge jämförelse med ett enda system.... Iö kunde säkert visa ett av SINA uppsättningar så allt annat åkte av UNDER fotknölarna OM han vill o ville...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 12:52

bosco skrev:Mayro, jag tror att det många hänger upp sig på är att du framställer subjektiva åsikter på ett sätt som gör sken av att det är den absoluta sanningen. Jag tror inte att du har för avsikt att göra det men det är ändå så det har blivit.

T.ex. om skillnaderna mellan JohanB's och IÖ's system:
Mayro skrev:Jag har beskrivit den otroliga skillnaden exak som den är o var enbart. Inget annat...

Om du istället hade skrivit att du tycker JohanB's system är mycket bättre så hade ingen reagerat eftersom det då framgår att det är din subjektiva åsikt, inte bara så det är och var.

ledsen...jag kan enbar skriva som jag skriver.. Inte som du eller andra önskar... OM det är SÅ svårt att förstå andemeningen., Ja då undrar jag över den stoprm med pm.. mail.. tel jag fått över att man undrar om jag VERKLIGEN tycker ino audio va SÅ bra.....

Så det mycket stora flertalet inser andemeningen tror jag.. Sedan att jag INTE kan om jag så ville skriva så jag får 100 % av läsarna helt glada med alla ordval. Ja så är det...

Men mitt råd är då att den som INTE finner nöje.. Eller inte förstår.. Frågar.. ELLER helt enkelt inte ens bryr sig..

Alla gillar inte allas sätt.. Och här på faktiskt är JAG en minoritet med mitt sätt att utrycka mig o vara i skrift...

Men detta kommer förbli så bosco... Det är ni som måste OM intresse finns anpassa era önskemål till det JAG kan ge.. tyvärr...
Men OM man har seriöst intresse så skulle jag inte skämas för att möta upp. Om man säger så..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-17 12:56

men tyvärr tycks den debatt jag efterfrågat utebli. En rak fråga kom.. Och ordet som tydligen är hela problemet är att jag anses med fotknölar såga ino burkarna...

Detta är nu utrett.. Så vad mera finns...

kom igen nu. Jag lägger enbart denna dag på detta ämne..

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-08-17 13:04

mayro, va tyckte du om mitt inlägg då, det där med att vara hemmablind, samt eftersträva olika ljudideal !

:D
NN

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi