?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-01-24 00:07

Hm.. vad är det vi inte förstått? :(
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-01-24 00:12

Tjaffs. Ola gillar inte tjaffs.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
slammer87th

Inläggav slammer87th » 2012-07-24 15:00

Efter att ha haft förmånen att få lyssna på Olas fantastiska linjekällor så gör sig onekligen ett mer än lindrigt ha-begär påminnt :D

Om jag förstått det rätt så är dessa bestyckade med Vifa BC25SC-55/04 respektive TB W3-560ES.

Om jag nu skulle komma på stolleprovet att försöka klona Olas linjaler så verkar det som att Tangbands fullrange inte längre finns tillgängliga... i vart fall kan inte jag hitta dom på nätet! Är TB W3-532SQF en tänkbar "ersättare" eller vad skulle en erfaren linjebyggare satsa på för element i dagsläget?

532SQF verkar ha samma formfaktor och därmed medge lika tät montering som 560ES, men form och del av beteckningen är kanske också den enda likheten men i övrigt för detta ändamål ett kanske helt "värdelöst" element...

Nyväckt nyfikenhet på linjekällor har givetvis genererat en del inläsning av både "faktiska trådar" och från nätet i övrigt, men det skulle vara kul att höra lite mer om och av erfarenhet, kunskap och idéer som finns samlat här på faktiskt! Hade t.ex. Ola och Nadifierad gjort exakt likadant idag om det hade varit nystart på dom projekten med med nuvarande kunskap och erfarenhet?

Den som lever får se.... 8)

/slammer

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2012-07-24 17:36

Hade jag haft råd så skulle jag gärna testat riktigt stora band element, som jämförelse :) . Men jag är väldigt nöjd med mina "Ola68-concept" :D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-07-24 20:07

Tre-fyra korta banddiskanter skulle man helt klart kunna tänka sig till toppregistret, nackdelen är ju vad projekten springer upp i för summor då...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

XtremeRevolution

Re: ?

Inläggav XtremeRevolution » 2016-03-01 06:28

Hello,

My name is Andrei. I found this thread through google, in search of the TB W3-560ES. I purchased 8 of these speakers many years ago for a project I was working on, and I would very much like to find a spare. Unfortunately, these are no longer produced speakers, and they were only sold for a short period. I joined here to ask, do you have any left over? If so, I would be more than happy to pay you to send me one or two, as that is all I need. Please let me know.

In case you are not fluent in English, I used Google Translate to write this in Swedish as well:
I fall är du inte flytande engelska , jag använde Google Translate för att skriva detta på svenska också:

Hallå,

Mitt namn är Andrei . Jag tyckte att det här tråden genom google , på jakt efter TB W3-560ES . Jag köpte åtta av dessa högtalare många år sedan för ett projekt jag arbetar med, och jag skulle gärna vilja att hitta en ledig . Tyvärr är dessa inte längre produceras högtalare , och de säljs endast under en kort period . Jag gick här för att fråga , har du någon kvar ? I så fall skulle jag vara mer än glad att betala dig för att skicka mig ett eller två , eftersom det är allt jag behöver . Snälla låt mig veta. Snälla låt mig veta. Jag befinner mig i USA .

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2016-03-01 09:33

Welcome to Faktiskt.se

Henrik

PS sorry I have no speakers for sale

XtremeRevolution

Inläggav XtremeRevolution » 2016-03-01 16:58

Thank you. I was hoping Naqref may have one or two. It's a "long shot," but there's no harm in trying.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2016-03-01 17:36

I'm sorry to say that Naq passed away a couple of years ago.

Ola is possibly your best shot but I have not seen him around here lately. Maybe you could try to send him a PM.

Good luck and welcome to Faktiskt!

XtremeRevolution

Inläggav XtremeRevolution » 2016-03-01 21:29

Piotr skrev:I'm sorry to say that Naq passed away a couple of years ago.

Ola is possibly your best shot but I have not seen him around here lately. Maybe you could try to send him a PM.

Good luck and welcome to Faktiskt!

So sad to hear that. It pains me when I hear of enthusiasts passing away. It is a great loss to the community. My condolences to everyone here.

I've sent Ola a PM. Thank you for that suggestion, and thank you again for the warm welcome.

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2016-03-05 18:23

found this today... sorry to say I only got those in my speakers... even if they are many ... i need them all cant help you
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Föregående

Återgå till DIY-forum