Efter att ha haft förmånen att få lyssna på Olas fantastiska linjekällor så gör sig onekligen ett mer än lindrigt ha-begär påminnt
Om jag förstått det rätt så är dessa bestyckade med Vifa BC25SC-55/04 respektive TB W3-560ES.
Om jag nu skulle komma på stolleprovet att försöka klona Olas linjaler så verkar det som att Tangbands fullrange inte längre finns tillgängliga... i vart fall kan inte jag hitta dom på nätet! Är TB W3-532SQF en tänkbar "ersättare" eller vad skulle en erfaren linjebyggare satsa på för element i dagsläget?
532SQF verkar ha samma formfaktor och därmed medge lika tät montering som 560ES, men form och del av beteckningen är kanske också den enda likheten men i övrigt för detta ändamål ett kanske helt "värdelöst" element...
Nyväckt nyfikenhet på linjekällor har givetvis genererat en del inläsning av både "faktiska trådar" och från nätet i övrigt, men det skulle vara kul att höra lite mer om och av erfarenhet, kunskap och idéer som finns samlat här på faktiskt! Hade t.ex. Ola och Nadifierad gjort exakt likadant idag om det hade varit nystart på dom projekten med med nuvarande kunskap och erfarenhet?
Den som lever får se....
/slammer