Moderator: Redaktörer
Det dög inte för dig att det var just SD-fötter som efterfrågades?Harryup skrev:Jag tycker att det är lite enkelt att ställa SD- mot spikfötter. Särskilt utan att testa en del andra alternativ. Finns en massa andra olika "hårda" fötter som av någon anledning kan upplevas bättre.
Tycker också bara att det är att testa.
Att SD-foten alltid är bäst är en tumregel bara på detta forum.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Jag tycker att det är lite enkelt att ställa SD- mot spikfötter. Särskilt utan att testa en del andra alternativ. Finns en massa andra olika "hårda" fötter som av någon anledning kan upplevas bättre.
mvh/Harryup
celef skrev:är materialet i sd-foten framtagen för just sd-foten eller är materialet möjlig att få tag på annat håll? det vore bra att ställa fläktaggregat och kompressorer på något dylikt, ute i fastigheterna så används allt som oftast stenhård gummi under dessa vibratorer, att det är så är jättekonstigt kan jag tycka
celef skrev:är materialet i sd-foten framtagen för just sd-foten eller är materialet möjlig att få tag på annat håll? det vore bra att ställa fläktaggregat och kompressorer på något dylikt, ute i fastigheterna så används allt som oftast stenhård gummi under dessa vibratorer, att det är så är jättekonstigt kan jag tycka
penke62 skrev:Fanns det inte ett material som IÖ började med som heter Sorbothane, eller något liknande? Jag har för mig att det skrevs en del om hur bra det absorberade energi. Det var nog så att nån lade en skiva på sin hand, som han sedan bankade till med hammare utan att känna något. Detta om inte mitt minne sviker mig, det har ibland status som en guldfisk av teflon
penke62 skrev:Fötter är inköpta. Just nu står de på SD. Mitt enda intryck ännu är att en massa bas "försvann". Det är möjligt att detta kommer att uppfattas som renare, det känns redan så.
Om jag inte känner mig nöjd om nån vecka får jag väl dra i spikes också, bara för att...
penke62 skrev:Harryup skrev:Jag tycker att det är lite enkelt att ställa SD- mot spikfötter. Särskilt utan att testa en del andra alternativ. Finns en massa andra olika "hårda" fötter som av någon anledning kan upplevas bättre.
mvh/Harryup
Jag har ingen som helst möjlighet att prova alla tänkbara alternativ. För min högst personliga del står det mellan mjuka och hårda fötter, och då har jag valt SD och spikes att representera dessa alternativ.
penke62 skrev:Fötter är inköpta. Just nu står de på SD. Mitt enda intryck ännu är att en massa bas "försvann". Det är möjligt att detta kommer att uppfattas som renare, det känns redan så.
Om jag inte känner mig nöjd om nån vecka får jag väl dra i spikes också, bara för att...
StefanL skrev:penke62 skrev:Fötter är inköpta. Just nu står de på SD. Mitt enda intryck ännu är att en massa bas "försvann". Det är möjligt att detta kommer att uppfattas som renare, det känns redan så.
Det är återkopplingen mot golvet som försvann, eller förstärkningen om du så vill.
Vissa gillar den, vissa inte.
Richard skrev:StefanL skrev:penke62 skrev:Fötter är inköpta. Just nu står de på SD. Mitt enda intryck ännu är att en massa bas "försvann". Det är möjligt att detta kommer att uppfattas som renare, det känns redan så.
Det är återkopplingen mot golvet som försvann, eller förstärkningen om du så vill.
Är du säker på att det är så det fungerar ? Menar du att Thiel, Kef, B/W , audiovector, Linn, snell, naim, mission, goldmund, Dali, monitor audio,Canton och martin logan har fel ?
Tillåt mig småle.
Richard skrev:StefanL skrev:penke62 skrev:Fötter är inköpta. Just nu står de på SD. Mitt enda intryck ännu är att en massa bas "försvann". Det är möjligt att detta kommer att uppfattas som renare, det känns redan så.
Är du säker på att det är så det fungerar ? Menar du att Thiel, Kef, B/W , audiovector, Linn, snell, naim, mission, goldmund, Dali, monitor audio,Canton och martin logan har fel ?
Tillåt mig småle.
foxman skrev:Tillverkare kanske inte vill skicka med fötter typ SD då det upplevs som lite vingligt?
penke62 skrev:Tro't om ni vill, men hustrun kommer uppflygandes ur tvättstugan och undrar om jag har flyttat runt högtalarna. Hon sa att det var mycket lättare att följa melodislingorna där nere nu, särskilt basisten var tydligare i sitt spel och lättare att följa.
Så stor skillnad trodde jag inte det var möjligt att uppfatta.
Harryup skrev:För mig är det inte rimligt att säga att golv beter sig på ett visst sätt.
Har man ett hårt golv eller ett svajigt golv så ser jag inngen anledning till att tro att det inte skulle betyda något.
Att mjuka fötter är bäst jämt ser jag som en tumregel. Att spikes är bästa hårda foten och alla hårda fötter beter sig likadant ser jag som andra tumregler.
penke62 skrev:Tro't om ni vill, men hustrun kommer uppflygandes ur tvättstugan och undrar om jag har flyttat runt högtalarna. Hon sa att det var mycket lättare att följa melodislingorna där nere nu, särskilt basisten var tydligare i sitt spel och lättare att följa.
Så stor skillnad trodde jag inte det var möjligt att uppfatta.
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 29 gäster