Richard skrev:Precis, lyssna inte på jonasP.
Eller Richard!
Moderator: Redaktörer
chrisss skrev:Almen skrev:IÖ blandar också ihop matematik och musik!Det tycker jag är ännu värre!
IngOehman skrev:Det är lite som att prata om ett matematiskt problem
och tappa bort sig, för att man hela tiden blandar in
hur den miniräknare som man använder för beräkningen
fungerar! Men den har inte med saken att göra.
Så om han tror att matematik och musik är samma sak så tror han också att hjärnan fungerar som en miniräknare.
Nå, tror Richard och petersteindl att IÖ tror att matematik och musik är samma sak?
Fascinerande hur man (Richard & Peter) kan missförstå och tolka något så fel. (Miniräknarexemplet)
Det är ju uppenbart att liknelsen inte betydde det ni påstår/tror.
mx skrev:Så Peter rekommenderar också att alla högtalare ska stå på spikes, att man
ska skruva åt elementen stenhårt och att man bör fästa elementen från
baksidan... annars går det inte att följa melodin? Peter menar också att att
Tune Dem är den metod som är överlägsen alla andra metoder, och att det
här med fysik egentligen inte gäller... så länge det handlar om "musik" dvs.
Bra att du klargjorde det.
Richard skrev:Mx: varför diskuterar du inte sakfrågan ?( alltid person ) .
mx skrev:Richard skrev:Mx: varför diskuterar du inte sakfrågan ?( alltid person ) .
Därför att det är helt omöjligt att diskutera sakfrågan med dig. Jag har försökt
lääääänge. Du skiter i vad folk skriver och därför återstår bara det fenomenet
kvar att diskutera.
Richard skrev:...Ö tror att hjärnan fungerar som en miniräknare och det är helt uppåt väggarna fel.
Richard skrev:Däremot har han postulerat ( med rätta ) att hjärnan inte är en miniräknare, något som IÖ ( felaktigt ) påstår.
Richard skrev:Mx: varför diskuterar du inte sakfrågan ?( alltid person ) .
Om du någon gång kan kan göra ett inlägg där du diskuterar sak istället för person så svarar jag dig.
chrisss skrev:Almen skrev:IÖ blandar också ihop matematik och musik!Det tycker jag är ännu värre!
IngOehman skrev:Det är lite som att prata om ett matematiskt problem
och tappa bort sig, för att man hela tiden blandar in
hur den miniräknare som man använder för beräkningen
fungerar! Men den har inte med saken att göra.
Så om han tror att matematik och musik är samma sak så tror han också att hjärnan fungerar som en miniräknare.
Nå, tror Richard och petersteindl att IÖ tror att matematik och musik är samma sak?
Fascinerande hur man (Richard & Peter) kan missförstå och tolka något så fel. (Miniräknarexemplet)
Det är ju uppenbart att liknelsen inte betydde det ni påstår/tror.
IngOehman skrev:Om man missar en förändring kan det finns andra skäl än sinnesorsakade,
t ex att minnet inte duger.
mx skrev:Så Peter rekommenderar också att alla högtalare ska stå på spikes, att man
petersteindl skrev:mx skrev:Så Peter rekommenderar också att alla högtalare ska stå på spikes, att man
Bara för att förtydliga, så vill jag nog dementera ditt påstående![]()
MvH
Peter
jonasp skrev:Propaganda enligt wikipedia:Propaganda (av det latinska propagare, 'fortplanta', 'utbreda'), är ett meddelande eller en framställning som är avsedd att föra fram en agenda. Den som sänder budskapet är som regel part i målet. Syftet är inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, är avsiktligt ofullständigt eller rentav falskt. Termen avser framför allt politiska kampanjer och budskap.
Folk med goda intentioner ägnar sig åt upplysning, inte propaganda.
petersteindl skrev:...Bara för att förtydliga, så vill jag nog dementera ditt påstående![]()
chrisss skrev:Peter, jag har stor respekt för dina djupa kunskaper om hörseln och den inre signalbehandlingen.
Min tolkning av IÖs inlägg är att hur en minräknare fungerar är ovidkommande i sammanhanget.
IÖ har inte sagt att hjärnan fungerar som en miniräknare.
Den uppfattningen måste ha uppstått i den inre signalbehandlingen
hifikg skrev:petersteindl skrev:...Bara för att förtydliga, så vill jag nog dementera ditt påstående![]()
Huuuur kan Richard ha missförstått allt så... vojne. Släpper den här tråden, åtminstone vad Richard anbelangar.
petersteindl skrev:hifikg skrev:petersteindl skrev:...Bara för att förtydliga, så vill jag nog dementera ditt påstående![]()
Huuuur kan Richard ha missförstått allt så... vojne. Släpper den här tråden, åtminstone vad Richard anbelangar.
Det bästa är väl att du frågar Richard om saker som rör Richard![]()
MvH
Peter