Moderator: Redaktörer
henrikwiklund skrev:När en kompis idag skulle köpa 5.1 system var jag inte sen att hänga på. Det var visserligen högtalare i de lägre prisklasserna vi lyssnade på men jag måste säga att det känns som att utvecklingen går framåt! T.ex. PSB Alpha B1 för 2650:- låter ju helt fantastiskt för det priset.
Själv kände jag idag att det är för sällan jag åker och aktivt lyssnar på högtalare. Jag har nog varit lite för nöjd.
Hur ofta är ni ute och aktivt lyssnar på nya högtalare?
Richard skrev:henrikwiklund skrev:När en kompis idag skulle köpa 5.1 system var jag inte sen att hänga på. Det var visserligen högtalare i de lägre prisklasserna vi lyssnade på men jag måste säga att det känns som att utvecklingen går framåt! T.ex. PSB Alpha B1 för 2650:- låter ju helt fantastiskt för det priset.
Själv kände jag idag att det är för sällan jag åker och aktivt lyssnar på högtalare. Jag har nog varit lite för nöjd.
Utvecklingen har verkligen gått framåt i många fall. Själv försöker jag lyssna så mycket jag kan på nya grejor.
Det finns en fara i att sitta " nöjd " med sina grejor. Just därför att det hela tiden kommer en del grejor som både är bättre och billigare än de föregående.
nadifierad skrev:Richard skrev:henrikwiklund skrev:När en kompis idag skulle köpa 5.1 system var jag inte sen att hänga på. Det var visserligen högtalare i de lägre prisklasserna vi lyssnade på men jag måste säga att det känns som att utvecklingen går framåt! T.ex. PSB Alpha B1 för 2650:- låter ju helt fantastiskt för det priset.
Utvecklingen har verkligen gått framåt i många fall. Själv försöker jag lyssna så mycket jag kan på nya grejor.
Det finns en fara i att sitta " nöjd " med sina grejor. Just därför att det hela tiden kommer en del grejor som både är bättre och billigare än de föregående.
Det är inte farligt att vara nöjd!
Richard skrev:Tekniken går framåt..
nadifierad skrev:Jag tror att hade jag hittat någon färdig produkt, som jag tyckte lät bättre än det jag har, så hade jag bara blivit ledsen då jag troligen inte hade haft råd att köpa den.
Nattlorden skrev:Inte aktivt sökande lyssningar som förr, men springer jag på något som ser spännande ut så passar jag på. Även återknyta bekantskap medsådant jag gillat en gång i tiden som referensuppdatering.
celef skrev:utvecklingen går absolut framåt, den som säger något annat har helfel, det hörs till och med på ordet
Jocke skrev:celef skrev:utvecklingen går absolut framåt, den som säger något annat har helfel, det hörs till och med på ordet
Undrar just om ordet används för sin ursprungliga betydelse så ofta...? Tycker mycket handlar om inveckling - att göra beprövade principer krångligare...
Tengil skrev:Sedan jag blev klar med ljud/bio rummet med tillhörande högtalarsystem 2007 så sitter jag helt nöjd med det system som jag har idag, jag har aldrig hört något som låter bättre![]()
Jag har ändå varit på en del mässor och lyssnat en del hos andra likasinnade men det finns inget som slår mitt eget system (som jag hört vill säga)![]()
Självklart är det akustikreglerade rummet en stor anledning till att det låter så bra, och kombinationen med högtalarna gör att jag kan slappna av och bara frossa i musik och film
Teoretisk kan det givetvis bli bättre, med större frontar än mina I28 och bassystemet med mina Y4, men även om jag spelar hårt emellanåt, så är jag inte i närheten av att spela på deras respektive gränser, det låter helt enkelt så obesvärat att jag inte känner att jag behöver ha något annat.
Vh Christer
Jocke skrev:Richard skrev:Tekniken går framåt..
Är du helt säker på det?^^
lennartj skrev:Jag sitter oerhört nöjd med den uppgradering jag gjorde 1994 på mina högtalare.
...högtalare för flera hundra tusen...ger mig inte en bättre musikalisk upplevelse än min egen anläggning.
...
mx skrev:Jocke skrev:Richard skrev:Tekniken går framåt..
Japp.
mx skrev:Jocke skrev:Richard skrev:Tekniken går framåt..
Japp.
shifts skrev:På tal om billiga högtalare undrar jag om någon lyckas lyssna på de snorbilliga högtalare Andrew Jones tog fram för Pioneers räkning? Vet att jag sett dem listas på svenska nätaffärer tidigare, men nu verkar de spårlöst försvunna. De var så billiga att man lätt kunnat chansköpa ett par av dem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster