Moderator: Redaktörer
Ljudkrav skrev:Vi kan ju limma fast honom i en soffa och spela 80-tals musik i en asdålig anläggning i flera timmar.
Mayro skrev:då min vän får detta anstå tills jag är färdig med mina högisar..
För att lyssna på Dali 400 som nu spelar tills vidare som nödlyssnande tror jag ingen reser 120 mil för att "uppleva".. JAG skulle i alla fulla fall INTE slänga bort soppapengar o tid för att beskåda dyliga burkar...
Nattlorden skrev:Mayro skrev:då min vän får detta anstå tills jag är färdig med mina högisar..
För att lyssna på Dali 400 som nu spelar tills vidare som nödlyssnande tror jag ingen reser 120 mil för att "uppleva".. JAG skulle i alla fulla fall INTE slänga bort soppapengar o tid för att beskåda dyliga burkar...
Nej, men om det varit Dali 40, så kanske...
Ljudkrav skrev:Ja det har du rätt i, såklart.
Sorry, jag kunde inte tänka logiskt för jag blev så tänd på idén med en fastlimmad Öhman i en soffa.
Man skulle kunna marknadsföra detta.
"Vi kan erbjuda en riktig audiofil som kan placeras i ditt lyssningsrum. Redan efter några minuter kan denne avgöra vad som behöver förbättras. Rumsren och snäll"
Pris: 1200 kr/tim inklusive lämning/hämtning
Man kan ju ge honom lite mat och godis om han börjar gnälla...
Vi kan lagra honom i mitt sovrum under nätterna. Jag har lite svårt att sova och då kan ju IÖ berätta om delningsfilter och annat jättespännande. Jag kommer att somna direkt.
Ojojoj - det är ju helt sjukt vilka bra idéer jag har.
tråkigt om du blev missförstådd.
NNord skrev:Här på jobbet plågar dom mig med Gary Moore nu, samt hela
dagen igår, jag börjar få ont i magen nu !
mats skrev:NNord skrev:Här på jobbet plågar dom mig med Gary Moore nu, samt hela
dagen igår, jag börjar få ont i magen nu !
Min hjärna tollkar detta, att du inte gillar Gary Moores musik.
lätt fixat. Om man tar bort endast en nolla så.. För en nolla betyder ju ändå endast just NOLL... DVS nada....
Så då är det ju vips en dali40
Nattlorden skrev:lätt fixat. Om man tar bort endast en nolla så.. För en nolla betyder ju ändå endast just NOLL... DVS nada....
Så då är det ju vips en dali40
Tro mig, jag kan se skillnaden.
Dali 400 är inte så illa, vet många sämre högtalare. (Gillade dock 350 någo bättre.)
Mayro skrev:nope. det blir blindlyssning...
ulf skrev:iö skrev:4. Vad gäller det som Ulf skrev vet jag inte vad jag skulle kommentera? Ulf har ju berättat för mig att du Mayro är hans guru och rådgivare (inte ordagrant), och att han litar på ditt omdöme och alltid lyssnar på det du säger. Han har även berättat att han inte tycker att han hör så bra själv - ärligt och rakt.
Jag blir väldigt ledsen för detta INGVAR. Jag har aldrig talat med Dig om min hörsel. JAG HAR INTE DÅLIG HÖRSEL. Varifrån har du fått detta att jag skulle sagt något sådant?
Jag har heller aldrig sagt till dig att Mayro skulle vara min guru. Hela påstående är gripet ur luften.
Jag respektera Mayro för hans kunnande och han har hjälpt mig vid många tillfällen...
...men vi har även ofta haft olika uppfattningar om vad som är rätt eller fel i både hans o min anläggning.
Med ditt påstående om vad jag sagt till dig reducerar du mig till en pajasfigur i Mayros ledband som dessutom har dålig hörsel. En person vars åsikter man ej ens behöver diskutera.
Ljudkrav skrev:Men vaffan - har ni slutat bråka?
Åhnej - vad ska man nu hitta för roligt att läsa under arbetstid?
Ett straff till Öhman är på plats eftersom han dissar 80-talet.
Vi kan ju limma fast honom i en soffa och spela 80-tals musik i en asdålig anläggning i flera timmar.
IngOehman skrev: vad jag menade var att det var för lite bra musik på 80-talet. Det var en peiod där kanske några tusen bra låter lancerades, när det borde ha varit tiotusentals, som det har varit under alla andra årtionden. Att det således finns gott om exempel ifrågasätter nog ingen.
Vad jag speciellt beklagar var att den "intelligenta popmusiken" (den som alltid kallats 'rock' i USA) alltså den som styrdes till stor del av grupperna själv, snarare än av monsterproducenter med uppdrag direkt från skivbolagen, försvann som i ett trollslag när 80-talet började, för att utbytas mot dumhårdrock, dumsynt och dumschlager.
Vh, iö
Nattlorden skrev:Alphaville, Aha, Depeche Mode, Eurythmics, Howard Jones, Thompson Twins, NASA, m.fl. m.fl. m.fl.
Betvivlar det funnits eller någonsin kommer att finnas ett lika bra musikårtionde!
rhenrics skrev:Fy f-n vad vidrigt rent ut sagt! Hade det bara funnits sådana musik att lyssna på hade jag inte ens haft en köksradio hemma.
jag blev så tänd på idén med en fastlimmad Öhman i en soffa.
Wolfie skrev:IÖ skulle du däremot vilja resa för att lyssna på hur illa dina högtalarkonstruktioner kan låta i ett helt felaktigt rum för musikåtergivning kan du få hälsa på hos mig![]()
![]()
Efter den kalla decemberkvällen 2004 i en källare på Lahäll får alla de (3) rum som jag spelat musik i via mina piP mig verkligen att inse vikten i att ha ett rum som akustiskt är anpassat för musikåtergivning... *suck*![]()
Om man bara kunde hitta lite pengar under madrassen till att bygga om källar-rummet någon gång...
rhenrics skrev:Nattlorden skrev:Alphaville, Aha, Depeche Mode, Eurythmics, Howard Jones, Thompson Twins, NASA, m.fl. m.fl. m.fl.
Betvivlar det funnits eller någonsin kommer att finnas ett lika bra musikårtionde!
Fy f-n vad vidrigt rent ut sagt! Hade det bara funnits sådana musik att lyssna på hade jag inte ens haft en köksradio hemma.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster