sportbilsentusiasten skrev:....SNIP....Det säger mer om hur kass återgivning de hade än kvaliteten i mitt system....
Fast säger det inte också en del om att de gjorde ett bra jobb - trots den kassa återgivningen i studion?
Jag har en kompis som jobbat mycket som ljudtekniker, och han sa så här:
"Man måste jobba mycket hårdare för att få ett bra slutresultat om man använder NS-10. Eftersom människan är av naturen lat, så är det därför inte helt fel med den monitorn.
Man kan bli "lurad" av en alltför 'bra' monitor - särskilt när man jobbar under tidspress och har sovit typ 4 timmar senaste 2 dygnen"
Dvs, om jag fattade IÖ rätt så håller jag med, dvs jag tror att många tekniker skruvar 'intuitivt' för att få det resultatet man vill ha i slutändan, trots att det inte låter riktigt så i monitorn.
Jag har hört någon gammal skröna om hur Bruce Swedien satte sig i nån liten studio i småland under 80-talet och skruvade lite på mixern (de hade NS-10 där) och resultatet efter mixningen var visst nåt i hästväg......(nu vet jag inte vad preferensen var, men musikerna i bandet var mäkta imponerade hur bra det lät om dom själva s.a.s)
Nåja - vad ville jag säga....? jo skyll inte för mycket på ljudteknikern!!

Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super