Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Jag har hört det också vid andra tillfällen.
Men i mitt eget fall blev det också suddigare bas och mer bas.
Många ggr då basen blir renare så har jag uppfattat det så att det i regel blir mindre bullrigt också.
mvh/Harryup
jonasp skrev:Harryup skrev:Jag har hört det också vid andra tillfällen.
Men i mitt eget fall blev det också suddigare bas och mer bas.
Många ggr då basen blir renare så har jag uppfattat det så att det i regel blir mindre bullrigt också.
mvh/Harryup
Men att basen blir suddigare betyder ju inte alls att SD-fötter är sämre som teknisk lösning!
Harryup skrev:Jag kommenterar hörbara skillnader i ett speciellt fall och där har ingen föredragit SD-foten som ett bättre alternativ om man lyssnar på musik.
Och det gör jag. Det finns inget naturligt i sämre basåtergivning. Om den sen går att "rädda" på annat sätt så att SD-foten ger lyssningsmässigt bästa återgivningen är intressant men jag har det golv jag har och de högtalare jag har just nu och vill att den kombinationen skall låta så bra det går. Och då ger inte SD-foten önskat resultat.
mvh/Harryup
Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Du är ju medveten om att du har problem i djupbasen med din uppställning/rum och det blev dåligt oavsett fötter, bara olika dåligt.
Material med djupbas är ju i princip ospelbart. Kan ju inte vara någon nyhet för dig.
MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Du är ju medveten om att du har problem i djupbasen med din uppställning/rum och det blev dåligt oavsett fötter, bara olika dåligt.
Material med djupbas är ju i princip ospelbart. Kan ju inte vara någon nyhet för dig.
KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Ospelbart?! Vilken pungspark.
När kom du fram till detta?
KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Ospelbart?! Vilken pungspark.
När kom du fram till detta?
Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Jag anser inte att jag har problemfri återgivning i något register men ser heller ingen anledning till att välja ett alternativ som ger ännu sämre faktiskt återgivning pga av att det teoretiskt borde ge en bättre återgivning.
mvh/Harryup
IngOehman skrev:- - -
Att byta fötter är lätt, skapligt lätt i varje fall, och det är därför lätt att
noja in på en sådan variabel - tro att den är konstruktiv att manipulera,
att det är där man när "fram" till något bra, att om man letar tillräckligt
länge där under lampan, så kommer man att hitta bilnycklarna. Där är ju
så ljust och lätt att se där! - - -
Vh, iö
Jag har sagt det förut, hos dig lät det minst sämst med hårda fötter.Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Hos dig.Harryup skrev:Bättre än?
Jag anser inte att jag har problemfri återgivning i något register men ser heller ingen anledning till att välja ett alternativ som ger ännu sämre faktiskt återgivning pga av att det teoretiskt borde ge en bättre återgivning.
mvh/Harryup
KarlXII skrev:Det kan ju också vara så att en seriös analys är gjord...
KarlXII skrev:...det bästa att göra och kanske enda möjliga utvägen är att gilla läget som det är.
Kompromisslöshet kostar ofta - pengar, tid eller möda.
Fimmer skrev:Det finns annat mjukt material som fungerar, fick det klart för mig idag när jag äntligen fick ordning på högtalarna som inte velat lira ordentligt tidigare.
Vetenskap och fysikens lagar är ju ingen religion.
Flint skrev:Vetenskap och fysikens lagar är ju ingen religion.
Här handlar det väl mest om att upphöja mjukfoten till religion i reklamkampanjen och där sitter ju vetenskap och fysikens lagar fint som lättköpta verktyg. I det fallet behöver förstås heller inget blindtestas.
Här handlar det väl mest om att upphöja mjukfoten till religion i reklamkampanjen och där sitter ju vetenskap och fysikens lagar fint som lättköpta verktyg. I det fallet behöver förstås heller inget blindtestas.
single_malt skrev:Flint skrev:Vetenskap och fysikens lagar är ju ingen religion.
Ett blindtest skulle nog avslöja en naken "kejsare"Eller en väldigt felklädd.
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 29 gäster