Pizza blev det här. Rätt god också, men det kändes onödigt att tappa 1/4 på golvetMagnusÖstberg skrev:
Se det positiva i det hela, en hel pizza innehåller kalorier fr två dagar - 3/4 pizza bara för 1,5 dagar...
/ B
Moderator: Redaktörer
Pizza blev det här. Rätt god också, men det kändes onödigt att tappa 1/4 på golvetMagnusÖstberg skrev:
Flint skrev:Öh... Börjar bli krångligt nu. Jag tror bara att ingen kan få Strmbrg att frivilligt skaffa en massa dönande brumburkar till sterion.
NiklasF skrev:Flint skrev:Öh... Börjar bli krångligt nu. Jag tror bara att ingen kan få Strmbrg att frivilligt skaffa en massa dönande brumburkar till sterion.
Ne några såna skall han inte lyssna på hos mig iaf, vet inte vems prylar du syftar på heller.
Flint skrev:NiklasF skrev:Flint skrev:Öh... Börjar bli krångligt nu. Jag tror bara att ingen kan få Strmbrg att frivilligt skaffa en massa dönande brumburkar till sterion.
Ne några såna skall han inte lyssna på hos mig iaf, vet inte vems prylar du syftar på heller.
Vet inte vad du spelar med men eftersom tråden (ibland) enligt trådämnet har handlat om lågbasens betydelse så antog jag att du spelade med subbar. Vad syftade du till då med din inbjudan? Att knäcka honom genom hela registret?
shifts skrev:FBK och Flint: Hur kan erbjuden provlyssning vara något av ondo? Förespråkar inte ni att utgå från egna upplevelser? Blir helt ställd av det jag läser från er i tråden nu.
NiklasF skrev:Flint skrev:NiklasF skrev:Flint skrev:Öh... Börjar bli krångligt nu. Jag tror bara att ingen kan få Strmbrg att frivilligt skaffa en massa dönande brumburkar till sterion.
Vet inte vad du spelar med men eftersom tråden (ibland) enligt trådämnet har handlat om lågbasens betydelse så antog jag att du spelade med subbar. Vad syftade du till då med din inbjudan? Att knäcka honom genom hela registret?
Om herr strömberg kommer över så skall han få lyssna på ett par subbar inte det fetmarkerade.
NiklasF skrev:Jag VET att dom inte står på millimetern rätt, inte ens på metern.
Inget optimalt rum heller, men Strömberg är välkommen ändå.
Man får en liten hint om vad en bra botten gör för film och musik.
Strmbrg skrev:Jag är inte speciellt intresserad av att bedöma andras anläggningar faktiskt.
Typ "se vad de går för när de utsätts för prövningar", och så.
Det som intresserar mig (så som jag tror nu åtminstone) är att få lyssna på storskalig orkestermusik.
Gärna helt utan "häftiga" excesser.
Och visst, det blir ju lite av en anläggningsbedömning det.
Men "jordbävningar, inflammerade svampar och sånt" inbillar jag mig att jag inte vill lyssna på.
Men man kan ju kanske ändra sig.
Med betoning på 'kanske', då alltså.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Grejjen är ju att se om DIN musik har ytterliggare dimensioner som kan förnöja ditt lyssnande.
Kanske det, men frågan är inte om dimensionen finns. Frågan är om man vill ha den eller inte.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Grejjen är ju att se om DIN musik har ytterliggare dimensioner som kan förnöja ditt lyssnande.
Kanske det, men frågan är inte om dimensionen finns. Frågan är om man vill ha den eller inte.
shifts skrev:steveo1234 och MagnusÖstberg skriver saker jag håller med om.Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Grejjen är ju att se om DIN musik har ytterliggare dimensioner som kan förnöja ditt lyssnande.
Precis, och hur tar man då bäst reda på det?
Nattlorden skrev:1812 med kanoner då?
Also Sprach Zarathustra med låga orgeltoner?
Strmbrg skrev:Men, vänta lite nu:
Jag har ju inte sagt att mer, djupare och bättre bas INTE kan tillföra något till den storskaliga orkestermusiken.
Jag sa bara att det är den typen av musik jag vill lyssna på.
Det vore ju faktiskt lite spännande att höra om den musik jag tilltalas av vinner på att avspisas via en rejält baskapabel apparatur.
Det kanske den gör.Vad jobbigt det är med alla som tycks VILJA tolka in irriterande budskap i mina inlägg!
PS
Filmen "Identitet... vad den nu hette" var alltför komplex för min lilla hjärna.
Jag hajade typ noll och gav upp.
Strmbrg skrev:Nattlorden skrev:1812 med kanoner då?
Also Sprach Zarathustra med låga orgeltoner?
Ja, jo.
Men just de styckena tycker jag inte är speciellt musikaliskt intressanta.
Troligtvis kan de dock bli lite intressantare om man kan klämma ut mer i lågbasen. Men jag GISSAR att den musikaliska aspekten på dessa stycken skulle bestå, för mitt vidkommande.
Men, det är såklart bara en pur gissning.
Nattlorden skrev: Och har du aldrig besökare som kan tänkas vilja höra något? Vill du inte vara stolt om någon gäst vill ha lite Trentemöller?
Personligen så har jag aldrig funderat i banor att bli stolt pga. hur en anläggning kan låta. Mina ungar gör mig stolt för att andra upplever att dom är väluppfostrade, lugna, vettiga och kunniga med det dom håller på med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster