DQ-20 skrev:det är inte utan att man likt Tristan vill utbrista "Lass' mich sterben..."
Och då är det ändå bara en bit in i andra akten...
Moderator: Redaktörer
DQ-20 skrev:det är inte utan att man likt Tristan vill utbrista "Lass' mich sterben..."
DQ-20 skrev:Ja, efter ca 30 sidor kan det ju vara bra att sammanfatta trådens huvudtema för att se hur vi kan nå vidare i diskussionen utan att prata om varandra. Det kan även vara bra för dem som kommer in sent i tråden och inte har lust att läsa hela. Jag skulle kortfattat vilja sammanfatta det hela med "Kuken!" Eller sagt på ett något annorlunda sätt "Men nog var det väl ändå kuken!" Sug på den.
/DQ-20
petersteindl skrev:Jag har en väldigt bra fotsalvaFötterna blir jättemjuka.
KarlXII skrev:Blir det inte litet obekvämt att ha högtalaren stående på den, och hur löser du det där med stereoperspektivet? Har du möjligen BÄGGE stående på....?
DQ-20 skrev:
Inte då. Det var en baggis - tekniken går ju framåt som bekant. En räcker numera. Jag har popnitat fast ett koniskt basreflexrör från hifikit ("high power") på baksidan för extra stöd. Sätter man snurr på den får man en intressant Leslie-effekt.
De som förespråkar spikes brukar inte vara säkra på att de är dåliga?Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Harryup skrev:Problemet är att mjukfoten redovisas som bästa valet och så bra att man inte ens behöver testa något annat. Skall man testa något annat så är det spikar och de är ju så dåliga att det behöver man inte testa.
Du fokuserar enbart på vad som skrivs om mjukisfoten. Varför?
Eftersom det som alternativ enbart fokuseras på spikar som man redan innan vet är dåliga.
Känns som att allt annat beter sig spikar trots att det finns andra fötter med fjädrar och att det finns andra fötter som finns i olika hårdare kopplingar utan att för den skull vara solida.
Jag ser jämförelserna som lite enahanda.
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:De som förespråkar spikes brukar inte vara säkra på att de är dåliga?Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Harryup skrev:Problemet är att mjukfoten redovisas som bästa valet och så bra att man inte ens behöver testa något annat. Skall man testa något annat så är det spikar och de är ju så dåliga att det behöver man inte testa.
Eftersom det som alternativ enbart fokuseras på spikar som man redan innan vet är dåliga.
Känns som att allt annat beter sig spikar trots att det finns andra fötter med fjädrar och att det finns andra fötter som finns i olika hårdare kopplingar utan att för den skull vara solida.
mvh/Harryup
Att du tycker det fokuseras för lite på andra fotbeklädnader är väl ingen annans fel än ditt möjligen.
Din fokusering borde vara på det du anser vara ett alternativ så kanske du kommer längre. Bara ett tips.
Harryup skrev:Jag har aldrig hört talas om det målet att en leverantör som inte har en aning om vad kunden har för golv ändå vill vibrera det.
Harryup skrev:Med SD så är det att uppfinna en lösning och sen skräddarsy problemet så att lösningen alltid passar.
Harryup skrev:Vi har olika problem hemma och därför fungerar olika lösningar,
IngOehman skrev:Harryup skrev:Vi har olika problem hemma och därför fungerar olika lösningar,
Nej, det har du missförstått. Att koppla till golvet fungerar aldrig, det blir alltid dåligt, omän på olika sätt beroende på förutsättningar.
Richard skrev:Högtalare låter bättre då de står stilla, och där transienter kan återges utan att högtalaren svajar som en mast i storm.
MagnusÖstberg skrev:De som förespråkar spikes brukar inte vara säkra på att de är dåliga?Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Harryup skrev:Problemet är att mjukfoten redovisas som bästa valet och så bra att man inte ens behöver testa något annat. Skall man testa något annat så är det spikar och de är ju så dåliga att det behöver man inte testa.
mvh/Harryup
Att du tycker det fokuseras för lite på andra fotbeklädnader är väl ingen annans fel än ditt möjligen.
Din fokusering borde vara på det du anser vara ett alternativ så kanske du kommer längre. Bara ett tips.
IngOehman skrev: vad han filosofiskt tror att han gillar
IngOehman skrev:Javisst.
Den som är rimligt fri från AN väljer ju bort dumheterna direkt och tar sen
ställning till övrigt på ett snabbt och förnuftigt sätt, Sedan använder man
anläggningen till att lyssna på musik i!
Vh, iö
single_malt skrev:Du och jag skiljer oss åt bla genom att att jag väljer att inte använda tweaks som inte har visats ge hörbar skillnad under kontrollerade tester. Att använda mjukfötter och annat kan såklart ändå genom placeboeffekten bidra positivt till upplevelsen!
Audiophilia Neurosa har vi nog båda två
Kimpost skrev:single_malt skrev:Du och jag skiljer oss åt bla genom att att jag väljer att inte använda tweaks som inte har visats ge hörbar skillnad under kontrollerade tester. Att använda mjukfötter och annat kan såklart ändå genom placeboeffekten bidra positivt till upplevelsen!
Audiophilia Neurosa har vi nog båda två
Jag fattar snart ingenting. Du verkar vara en intelligent kille så jag antar att du håller med om att fysiken står på mjukfötters sida? Alltså, analogt till att äpplen borde falla nedåt på grund av tyngdkraften, men att det i fallet mjukfötter saknas kontrollerade tester som faktiskt visar att de orsakar mindre ljud än spik-/hårdfötter? Har jag förstått dig rätt då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster