Moderator: Redaktörer
mandelma skrev:Hej,
Har en mjukvaruimplementering av Öhman X-Feed skapats?
Om inte så tillhandahåller jag gärna resurser för implementering.
Jag har 18 års erfarenhet av C/C++ programmering, varav de senaste 7 åren har bestått utav programmering av beräkningsprogram för statistik.
Ser både ett behov, intresse och marknad för denna funktion, främst för iPod/iPhone användare.
Mvh, Mandelma
mandelma skrev:Hej,
Jag har 18 års erfarenhet av C/C++ programmering, varav de senaste 7 åren har bestått utav programmering av beräkningsprogram för statistik.
Ser både ett behov, intresse och marknad för denna funktion, främst för iPod/iPhone användare.
Mvh, Mandelma
tobm skrev:Har precis blivit med Holographic Ear One hörlursförstärkare (begagnad). Har sedan tidigare Musical Fidelity X-Can V3 (och X-Can V2, men har använt V3 mer).
När jag lyssnar på Ear One behöver jag vrida upp volymkontrollen ända till kl 14-14.30 (beroende om jag kör 0,1 eller 100Ohm-läget) för att få ungefär samma volym som jag får när jag vrider upp X-Can V3 till ca kl 11.30-12, medan X-Can V2 bara behövs vridas upp till drygt kl 11. (Halvgrov uppskattning, har inte mätt exakta ljudnivåer, men skillnaden mellan Ear One och de andra två är påtaglig.)
Blev lite förvånad, power output för Ear One är specad till 3W/32 Ohm, medan den för X-Can V2 och V3 är specad till "typically 1W", och jag har sett även sett siffran 1,2W/32 Ohm för V2:an.
Har aldrig behövt vrida upp volymkontrollen så mycket på någon apparat jag haft, men det kanske bara är att vänja sig. Eller kan det vara något jag missat?
(Siffrorna ovan är vid vinyllyssning, vid cd-lyssning behöver jag (förstås) inte vrida upp lika mycket, men skillnaden mellan hörlursförstärkarna består.)
tobm skrev:Jo, men jag får inte riktigt ihop det med att Ear One ska ge upp till 3W, medan de andra två är specade till 1W. Såvida volympottarna inte skiljer sig väldigt åt?
Jag lyssnade för övrigt via ett par AKG K501.
Alexi skrev:Jag har aldrig ens vridit volymen högre än kl10 och då var det väldigt svagt inspelad klassisk musik, på min ear. Normalt vrider jag den kanske 5mm från bottenläget.
Jag bedömmer det hela från ett 0 läge vid kl 7.
Pettersson skrev:Ingen som har några tips på butiker i Stockholm?![]()
Är Holographic audio på väg utför..? Tråkigt i så fall. Förut så hade de många listade återförsäljare på sin hemsida, nu har de inga i Sverige!?!
icko skrev:mandelma skrev:Hej,
Mvh, Mandelma
Skulle ett program finnas till android skulle jag köpa det på momangen.
IngOehman skrev:icko skrev:mandelma skrev:Hej,
Mvh, Mandelma
Skulle ett program finnas till android skulle jag köpa det på momangen.
Mjukvaruimplementering är i skapandet!
Och det skall bli både för Iphone och Android. Minst tre versioner blir
det, de klassiska X-feed A och X-feed S, men även en alldeles ny. Lite
andra finesser blir det nog också.
Arbetet med det blev ett X-jobb på KTH.
Vh, iö
IngOehman skrev:Mjukvaruimplementering är i skapandet!
Och det skall bli både för Iphone och Android. Minst tre versioner blir
det, de klassiska X-feed A och X-feed S, men även en alldeles ny. Lite
andra finesser blir det nog också.
Arbetet med det blev ett X-jobb på KTH.
Vh, iö
IngOehman skrev:Mjukvaruimplementering är i skapandet!
[...]
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster