Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Ingenjör Öhman har skrivit till mig, jag har godtagit hans ursäkt, och jag har berättat lite om mig själv i mitt svar till honom. Det blir nog bra!
- - - - - - - - - - -
För min del så spelar det ingen roll om man ser apparaterna eller inte, ingenting kan få mig att inte fokusera på musik som jag älskar med hela mitt hjärta.![]()
Tycker det är mysigt med mycket prylar, det vet nog alla som varit hem till mig eller sett bilder på mitt rum, men jag gillar dem eftersom de ger ifrån sig musik, annars skulle jag inte ha dem hos mig.
/Falkis
Nattlorden skrev:( Eller att människor fungerar olika på den punkten kanske? )
Nattlorden skrev:( Eller att människor fungerar olika på den punkten kanske? )
Harryup skrev:Så bra.
Han sitter säkert och filar på en ursäkt till mig också.
PerStromgren skrev:Att se eller inte se när man lyssnar tycker jag är intressant! En sak är i alla fall säker: att se den som spelar på en TV eller liknande, höjer för mig hifin högst avsevärt! En cello låter som en cello, även i min lilla hemmabio, bara jag ser cellon spelas! Stänger jag av TV:n låter det inte alls så bra!
Men det är nog inte så konstigt, hjärnan kokar nog en fin soppa på all stimuli. Lukten av cellon kanske också skulle funka, vad vet jag?
phloam skrev:Ni som gärna lyssnar i mörker osv - märker ni att ni lyssnar mer på återgivningens kvalitéer då?
Typ mer av audiofilia neurosa[/flamebait]
phloam skrev:Ni som gärna lyssnar i mörker osv - märker ni att ni lyssnar mer på återgivningens kvalitéer då?
shifts skrev:Varför är detta löjligt? Förstår inte det riktigt.
Nattlorden skrev:phloam skrev:Ni som gärna lyssnar i mörker osv - märker ni att ni lyssnar mer på återgivningens kvalitéer då?
Snarare mindre av "där har jag en rinning i lacken" och "där måste jag damma" och "oj, dör saknas visst en quackti"...
Hela den här diskussionen om att se eller inte se apparaterna tycker jag är lite lustig.
Jag skulle gärna gömma elektroniken men hur gör ni med kablarna?
Blir det inte hemskt långa kablar när ni gömmer sakerna bakom soffan osv?
Jag har i regel så korta kablar som möjligt och då blir det altarplacering.
markusA skrev:Hela den här diskussionen om att se eller inte se apparaterna tycker jag är lite lustig.
Jag skulle gärna gömma elektroniken men hur gör ni med kablarna?
Blir det inte hemskt långa kablar när ni gömmer sakerna bakom soffan osv?
Jag har i regel så korta kablar som möjligt och då blir det altarplacering.
Nattlorden skrev:Snarare mindre av "där har jag en rinning i lacken" och "där måste jag damma" och "oj, dör saknas visst en quackti"...
MrMiyagi skrev:Om vi i stället skulle betrakta HiFi-teknik som en hobby och musikintresse som en annan och inse att båda inte behöver utövas samtidigt skulle nog tankebanorna kunna bli rakare.
IngOehman skrev:Varför ger du dig på mig?
Att Phloam gör det är ingen nyhet direkt. Han har betett sig illa nästan från
första stund han började skrivit här.
phloam skrev:IngOehman skrev:Varför ger du dig på mig?
Att Phloam gör det är ingen nyhet direkt. Han har betett sig illa nästan från
första stund han började skrivit här.
Menar du att jag har betett mig illa från start här i denna tråden, eller sen jag blev medlem på faktiskt.se?
Beter jag mig illa mot just dig, eller i största allmänhet?
Kom med lite citat annars kan man tro att du fabulerar
/leker med byggklossar och kan inte läsa innantill
PerStromgren skrev:Att se eller inte se när man lyssnar tycker jag är intressant! En sak är i alla fall säker: att se den som spelar på en TV eller liknande, höjer för mig hifin högst avsevärt! En cello låter som en cello, även i min lilla hemmabio, bara jag ser cellon spelas! Stänger jag av TV:n låter det inte alls så bra!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster