Moderator: Redaktörer
harald skrev:JBL 075
Haakan_W skrev:...men jag tycker 9700 låter strålande
Martin skrev:Det där med avrullad topp och mjukhet ställer jag mig kritisk till. Hade en gång ett par diskanter (i ett par köpe-hifihögtalare) som rullade av från 10Khz och de är de vassaste diskanter jag haft, de näst vassaste satt i ett annat par köpehögtalare som rullade av från 15kHz. Båda var softdomar. Mina erfarenheter går alltså tvärt emot den "gängse" uppfattningen att det mjukaste och snällaste gosedjursljudet ljudet fås med softomar som rullar av tidigt.
Svante skrev:Apropå det, hur höga frekvenser hör ni egentligen? Hör ni 20k?
Morello skrev:Det går at spela skitstarkt med SS9700. Jag har drivit mina burkar med ~600 W peak och ingenting har pajat.
IngOehman skrev:Ingen seriös diskant får förstås rulla av under 20 kHz. Då färgar den ju redan av klangliga skäl!![]()
norman skrev:Morello skrev:Det går at spela skitstarkt med SS9700. Jag har drivit mina burkar med ~600 W peak och ingenting har pajat.
Låter betryggande!Börjar nog luta åt att testa ss9700, hur lika brukar olika exemplar vara? är det nån vits med matchade par och går det att få tag i? (gäller ju att man litar på dom som matchar också...)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster