MagnusÖstberg skrev:Insinuationen var väl snarast att du (Svante) i av mig upplevd negativ klang nämnde "retoriken" men undlät att tala om vem det var..
Ok, det ber jag om ursäkt för, jag trodde det var uppenbart.
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Insinuationen var väl snarast att du (Svante) i av mig upplevd negativ klang nämnde "retoriken" men undlät att tala om vem det var..
PerStromgren skrev:Jag kommer ihåg artikeln nu när jag läser utdragen, och kommer också ihåg min reaktion: vilken överreaktion! Felen som nämns i den citerade delen av artikeln är av den arten att ingen läsare rimligen kan tagit någon som helst skada av dem. Att då slå på den stora trumman tyckte jag då - och tycker fortfarande - är en överreaktion från styrelsens sida.
MagnusÖstberg skrev:Styrelsen ansvarar för tidningen genom den ansvarige utgivaren, och såtillvida styrelsen inte i efterhand agerar måste man nog se det som att styrelsen alltid står bakom det som produceras i en av föreningen utgiven tidning.
Styrelsen granskar inte utgivet material i förväg, men väl i efterhand. Styrelsen granskas i sin tur av revisorer och medlemmar via årsmötet.
Har inget kommit fram eller tagits upp i årsmötesprotokoll får man nog anse att föreningen som helhet vid perioden inte hade något att erinra.
Nattlorden skrev:Var går gränsen mellan retorik och personligt uttrycksätt/stil kan man då undra?
Ovässentligt med vem som skrivit vad. Det är inte skribenten som har ansvaret ensamt.Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:Styrelsen ansvarar för tidningen genom den ansvarige utgivaren, och såtillvida styrelsen inte i efterhand agerar måste man nog se det som att styrelsen alltid står bakom det som produceras i en av föreningen utgiven tidning.
Styrelsen granskar inte utgivet material i förväg, men väl i efterhand. Styrelsen granskas i sin tur av revisorer och medlemmar via årsmötet.
Har inget kommit fram eller tagits upp i årsmötesprotokoll får man nog anse att föreningen som helhet vid perioden inte hade något att erinra.
Ja, så kan man ju tolka det.
Själv väljer jag att undra hur många av de andra i styrelsen som skulle ha skrivit på samma sätt. Utan att veta riktigt vilka som var med då tror jag mig ändå kunna gissa att svaret är "inga".
Men det är förstås upp till var och en att välja synsätt.
(Observera att det inte är innehållet i artikeln jag debatterar, utan retoriken.)
MagnusÖstberg skrev:Ovässentligt med vem som skrivit vad. Det är inte skribenten som har ansvaret ensamt.Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:Styrelsen ansvarar för tidningen genom den ansvarige utgivaren, och såtillvida styrelsen inte i efterhand agerar måste man nog se det som att styrelsen alltid står bakom det som produceras i en av föreningen utgiven tidning.
Ja, så kan man ju tolka det.
Själv väljer jag att undra hur många av de andra i styrelsen som skulle ha skrivit på samma sätt. Utan att veta riktigt vilka som var med då tror jag mig ändå kunna gissa att svaret är "inga".
Men det är förstås upp till var och en att välja synsätt.
(Observera att det inte är innehållet i artikeln jag debatterar, utan retoriken.)
Nattlorden skrev:Var går gränsen mellan retorik och personligt uttrycksätt/stil kan man då undra?
Svante skrev:Ja, man kan som sagt ha olika synsätt map det. Eller ska jag säga: Källa på det?
Svante skrev:Vee-Eight skrev:Det finns ju en policy mot rykten, och jag har mig veterligen aldrig använt den policyn i ngt sammanhang. Iaf inte direkt. Men nu är det på gränsen. Om nu ingen kan komma med inskannade sidor eller liknande så borde en ursäkt att man förstått fel vara på sin plats.
Vem borde komma med ursäkten, menar du? Alla som inte har scannat in sidorna?
Vinylcalle skrev:Kanske är det dags för Ulf B Strange att få upprättelse kring det hela.
KarlXII skrev:Åh fy satan.
Jag känner mig helt gråtfärdig.
Tänk att ha lagt ner all den tiden (fritiden?) på att skriva artiklarna i molten, för att få dem verkligen nagelfarna och sedan inkompetensförklarade - i efterhand.
En ren avrättning. Inte undra på att han tackade för sig.
Detta kastar nytt ljus på censur och mastringsdebatten angående molten för ett tag sen.
Svante skrev:Nattlorden skrev:Var går gränsen mellan retorik och personligt uttrycksätt/stil kan man då undra?
Numera inser jag att det inte går att uttrycka sig utan retorik. Men retriken kan vara mer eller mindre slipad och ful.
Tengil skrev:single_malt skrev:Tengil, du behöver nog göra en liten insats i "Fakta och faktiskt.se"- råden också
Wow, jag heter inte IÖ, är du på bättringsvägen
single_malt skrev:Nattis och DQ har ett jäkla sjå där, den tredje musketören behövs bums! Seså
Rätt dålig etik att dra med strunt från andra trådarsingle_malt skrev:Tengil, du behöver nog göra en liten insats i "Fakta och faktiskt.se"- råden också
Vee-Eight skrev:Svante skrev:Vee-Eight skrev:Det finns ju en policy mot rykten, och jag har mig veterligen aldrig använt den policyn i ngt sammanhang. Iaf inte direkt. Men nu är det på gränsen. Om nu ingen kan komma med inskannade sidor eller liknande så borde en ursäkt att man förstått fel vara på sin plats.
Vem borde komma med ursäkten, menar du? Alla som inte har scannat in sidorna?
Trådskaparen givetvis. Vem annars?
Men nu har det ju visat sig att artikeln verkligen existerade, så det spelar nu mindre roll.
MagnusÖstberg skrev:Rätt dålig etik att dra med strunt från andra trådarsingle_malt skrev:Tengil, du behöver nog göra en liten insats i "Fakta och faktiskt.se"- råden också
MagnusÖstberg skrev:Varifrån får du "insikten" om en bruten överenskommelse?
För första gången tycker jag att det finns något ruttet bakom tråden, som om man hittat ett bra ställe att sticka ner en kniv
Tengil skrev:KarlXII skrev:Åh fy satan.
Jag känner mig helt gråtfärdig.
Tänk att ha lagt ner all den tiden (fritiden?) på att skriva artiklarna i molten, för att få dem verkligen nagelfarna och sedan inkompetensförklarade - i efterhand.
En ren avrättning. Inte undra på att han tackade för sig.
Detta kastar nytt ljus på censur och mastringsdebatten angående molten för ett tag sen.
Sniff sniff, hemskt, otroligt tragiskt att råka ut för rödpennan. Tänk även alla studenter som skrivit uppsatser och fått se sina mästerverk nedkladdade för banala faktafel, stavfel, syftningsfel, vart är världen på väg...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster