Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Någon som lyssnat noga på den? Jag tänker då på hur presterar analogt och digitalt ut.
sprudel skrev:Någon som lyssnat noga på den? Jag tänker då på hur presterar analogt och digitalt ut.
celef skrev:vad gör en sådan manick?
adzer skrev:celef skrev:vad gör en sådan manick?
Du kan strömma ljud via antagligen trådat eller trådlöst nätverk till den och ut till stereon. Den har både analog och digital utgång samt en USB anslutning för att koppla skrivare eller hårddisk.
celef skrev:adzer skrev:celef skrev:vad gör en sådan manick?
Du kan strömma ljud via antagligen trådat eller trådlöst nätverk till den och ut till stereon. Den har både analog och digital utgång samt en USB anslutning för att koppla skrivare eller hårddisk.
det låter som något jag måste skaffa, man köper ett kit med sändare och en mottagare som man ansluter till dator och stereo? hur lång räckvidd har den?
sprudel skrev:Tack för råd. Det är ju den "nya" då eftersom den är ny!
Hur gör ni med flacfilerna? Konverterar till ett acceptabelt format och kör via Itunes? Jag är ju van vid Squeezebox som jag gillar facet på men Airport är ju betydligt billigare än en SB Duet.
shifts skrev:sprudel skrev:Tack för råd. Det är ju den "nya" då eftersom den är ny!
Hur gör ni med flacfilerna? Konverterar till ett acceptabelt format och kör via Itunes? Jag är ju van vid Squeezebox som jag gillar facet på men Airport är ju betydligt billigare än en SB Duet.
Jag konverterar. Använder programmet XLD både till att rippa CD-skivor och konvertera FLAC-filer till Apple Lossless.
Har du kollat upp vad AE:n hanterar för upplösningar, om du har lust att köra något annan än standardupplösning? Tror den är rätt dålig på just det nämligen.
Richard skrev:shifts skrev:sprudel skrev:Tack för råd. Det är ju den "nya" då eftersom den är ny!
Jag konverterar. Använder programmet XLD både till att rippa CD-skivor och konvertera FLAC-filer till Apple Lossless.
Har du kollat upp vad AE:n hanterar för upplösningar, om du har lust att köra något annan än standardupplösning? Tror den är rätt dålig på just det nämligen.
Det är allmänt känt i studiokretsar att apple nästan alltid låter bättre än pc- baserad inspelning. Vet inte om det bara är ett rykte, men jag har själv hört skillnad mellan ett masterband som brändes direkt på appledatorn som användes vid inspelningen, och en sk. exakt kopia som brändes från en windowsbaserad pc.
Stereobilden var mera exakt via applebrännaren, och ljudet lät mindre ljust och spretigt än via pc: n.
Det är något som får mig att bli sugen på en apple airport, de gånger jag hört musik spelas via endera airplay ( hos mx ) eller via airport har det låtit väldigt bra.
Harryup skrev:brumel skrev:Airport Express är en router som bara fungerar i Mac-miljö om man kör trådlöst.
Hur menar du nu? Airport funkar utmärkt med PC.
mvh/Harryup
Stranne skrev:Harryup skrev:brumel skrev:Airport Express är en router som bara fungerar i Mac-miljö om man kör trådlöst.
Hur menar du nu? Airport funkar utmärkt med PC.
mvh/Harryup
Jo, men det behövs fortfarande "specialprogram" som typ Airfoil installerat om man vill streama från PC till Airport eller?
talibankocken skrev:Ska inte vara någon skillnad på ljudet om du har bränt en exakt kopia av skivan. Då är det fel på programmet eller skivan. Det är digitala 1 & 0'or så antingen så finns det ljud eller inte. Det är ju som att en bild skulle bli sämre för att du kopierar den från kameran till datorn.
shifts skrev:sprudel skrev:Tack för råd. Det är ju den "nya" då eftersom den är ny!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster