Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Vissa dioder tror man nästan försöker göra hjärnkirurgi på en när man släcker ned belysningen... De flesta stör inte så farligt, men vissa få upplevs nästan som laser...
PekkaJohansson skrev:phloam skrev:Jag hade själv aldrig tidigare haft en tanke på att gömma hela anläggningen - förrän jag fick lära mig det tänkandet här på faktiskt.se.
Det kostar inget att prova, phloam! Du kanske blir fast!
Med vänlig hälsning
Pekka
Simp_the_pimP skrev:Holographic audios riaa 2 har en blå diod som försöker bränna hål på hornhinnan när man släcker ner...
phloam skrev:Nattlorden: Då är ju problemet att vissa lysdioder är dåligt implementerade - inte att det finns lysdioder. Jag misstänker att en del tejpar över varenda lysdiod oavsett hur de är designade..!

Simp_the_pimP skrev:Holographic audios riaa 2 har en blå diod som försöker bränna hål på hornhinnan när man släcker ner...
phloam skrev:Jag hade själv aldrig tidigare haft en tanke på att gömma hela anläggningen - förrän jag fick lära mig det tänkandet här på faktiskt.se. Och nu finns det där i bakhuvudet som ett störande moment. Kanske bäst att gömma hela skiten? Eller dra för gardinerna och släcka ner? *not*

jonasp skrev:Hmmm....
KarlXII skrev:jonasp skrev:Hmmm....
Inte en enda apparat!![]()
jonasp skrev:Det här steget hade fått stå fullt synligt mellan högtalarna. Det tilltalar mitt undermedvetande.![]()
jonasp skrev:Det här steget hade fått stå fullt synligt mellan högtalarna. Det tilltalar mitt undermedvetande.![]()

misanplass skrev:Inte min. Min avger ett skönt grönt sken. Jag bad om grön diod i samband med min beställning. Mitt Pre TwentyFive lyser också mysigt grönt.
KarlXII skrev:jonasp skrev:Hmmm....
När jag ser en sån där setup så får det mig att undra vad det är som stör så mycket med just apparaterna, när högtalarna är så framträdande.
Det spelar liksom ingen roll om man kläröver basar och grejer, det blir ju stora lådor iaf. Topparna syns ju i princip alltid.
jonasp skrev:Nattlorden skrev:jonasp skrev:Fast en högtalare är ju också en apparat.
Är den? Inte snarare en maskin?
Öh? Apparat och maskin är ju mer eller mindre synonymer???
KarlXII skrev:
Lite som den här killen.:
-Näe, jävla apparater altså. Jag orkar inte med dessa lysdioder och grejer längre, det måste flyttas undan så inget stör.
jonasp skrev:phloam skrev:Jag hade själv aldrig tidigare haft en tanke på att gömma hela anläggningen - förrän jag fick lära mig det tänkandet här på faktiskt.se. Och nu finns det där i bakhuvudet som ett störande moment. Kanske bäst att gömma hela skiten? Eller dra för gardinerna och släcka ner? *not*
Hmmm....
jonasp skrev:KarlXII skrev:jonasp skrev:Hmmm....
När jag ser en sån där setup så får det mig att undra vad det är som stör så mycket med just apparaterna, när högtalarna är så framträdande.
Det spelar liksom ingen roll om man kläröver basar och grejer, det blir ju stora lådor iaf. Topparna syns ju i princip alltid.
Fast en högtalare är ju också en apparat. Och mina slutsteg syns i det triangulära utrymmen bakom växten. Övriga apparater är placerade till vänster om fotografen, fullt synliga men väl bakom soffan. De är placerade där av praktiska skäl (kabeldragning!). I själva verket hade jag egentligen velat ha hemmabioapparaten mer synlig så att volyminställning var enkel att se från lyssningsplats.
jonasp skrev: Fast en högtalare är ju också en apparat.
phon skrev:jonasp skrev: Fast en högtalare är ju också en apparat.
På mina högtalare blinkar det blått mitt mellan basen och diskanten när jag drar på lite.
Måste jag gömma undan högtalarna i en garderob då?
phon skrev:jonasp skrev: Fast en högtalare är ju också en apparat.
På mina högtalare blinkar det blått mitt mellan basen och diskanten när jag drar på lite.
Måste jag gömma undan högtalarna i en garderob då?
Naqref skrev:Objektivisten skrev:Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om. Det är ingen skillnad mellan ''undermedvetet'' och ''omedvetet'' mer än språkligt och i din och andras fantasi. Det är en begreppsmässig dubbeltydning av engelskans 'unconsciousness'. Men det vore oerhört roande att höra dina definitioner av orden. Det undermedvetna verkar du förövrigt vara högst omedveten om.
Det är möjligt att IÖ använder orden lite udda men det är rätt uppenbart vad han avser.
Omedvetna processer är sådana som sker så tidigt i den sensoriska kedjan att de har ingen möjlighet att bil medvetna förrän de omtolkas av hjärnan. Då blir de antingen nya omedvetna stimuli, undermedvetna stimuli eller medvetna stimuli.
Undermedvetna sensoriska intryck är sådana som skulle kunna bli medvetna om de inte hade drunknat i det övriga flödet av sinnesintryck. De når alltså inte upp till medvetandenivån men är i allt annat väsentligt identiskt med medvetna dito.
jonasp skrev:UnholyRishna skrev:Jaha, och när får man komma över och lyssna då??
Jag återkommer!
jonasp skrev:phloam skrev:Jag hade själv aldrig tidigare haft en tanke på att gömma hela anläggningen - förrän jag fick lära mig det tänkandet här på faktiskt.se. Och nu finns det där i bakhuvudet som ett störande moment. Kanske bäst att gömma hela skiten? Eller dra för gardinerna och släcka ner? *not*
Hmmm....
[img]Lyssningsrum.jpg[/img]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster