Den koppling du antyder är varken biwire eller bimping. Det är en sorts "halv-aktiv delning".
En väldigt dålig lösning för övrigt.
Du kommer att få väldigt dålig integration mellan bas- och mellanregister, eftersom det passiva HP-filtret i AT-100-lådan delar LÅNGT över LP-filtret (pre-out för subkanalen) i din hemmabioförstärkare.
En annan väldigt stor svaghet är att du kommer att slösa bort en förfärlig massa spänningssving på att köra fullregister in i det passiva filtret, och sedan låta det skära bort en massa spänning som ändå svingas från förstärkaren.
Förvisso är det möjligt att du kan ställa in förstärkaren så att fronthögtalarna är "small", men då blir det ännu värre med integrationen, eftersom luckan mellan registren kommer att bli ännu större...
Vh, iö
- - - - -
Möjligen kan det bli något mindre illa om du helt plockar bort det passiva HP-filtret i högtalaren (om det låter sig göras utan att påverka eq inom passbandet), men jag tror inte det blir en god lösning avseende vare sig tonkurva eller distorsion.
Mellanregisterelementet är ju, sin storlek till trots, inte är gjort för att arbeta så långt ned i frekvens, men jag är lite osäker. Finns det någon bra bild på AT-100? Jag kan möjligen blanda ihop systemet med något annat.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).