Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:1400 spänn för en app som man ska styra sina Bladelius-apparater med![]()
/ B
Nattlorden skrev:Du får avancerade GPS-navigeringsappar för halva priset. Oavsett hur bra den navigerar musik så kan den aldrig bli prisvärd. 140:- hade varit tveksamt.
DorreN skrev:Jag tycker att prislappen på appen är vansinnig. Speciellt med tanke på vad apparaterna från samma tillverkare kostar. Detta säger jag utan att veta vad appen är kapabel till.
hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
Bra kombination rum/ högtalare alltså.
Bill50x skrev:Det behöver det inte vara. Det kan lika gärna betyda att man fokuserar på olika delar av ljudåtergivningen när man bedömer kvaliteten.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
Det behöver det inte vara. Det kan lika gärna betyda att man fokuserar på olika delar av ljudåtergivningen när man bedömer kvaliteten.
/ B
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
Griff skrev:Bill50x skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
Det behöver det inte vara. Det kan lika gärna betyda att man fokuserar på olika delar av ljudåtergivningen när man bedömer kvaliteten.
/ B
Bill50x, hur skulle det kunna låta bra utan bra högtalare?
MagnusÖstberg skrev:Vad är det för fel med att ta 1400 spänn för en app?
De som tycker det är värt det betalar det, och de andra har ju iallafall köpt aparaten utan appen med de förutsättningar som gäller?
Bill50x skrev:Griff skrev:Bill50x skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:Inte den uppsättningen som min polare har. Det låter makalöst bra. Så är det bara.
/ B
Bill50x, hur skulle det kunna låta bra utan bra högtalare?
Det har jag väl inte påstått? Jag menar bara att det braiga ljudet inte alls behöver vara högtalar/rum-kombination utan att det lika gärna kan vara elektroniken som ger kvaliteten. Det blir väl inte så bra ljud utan förstärkare heller?
/ B
Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Skulle gissa att det kostar 400-500'000kr att ta fram en sådan app och kundbasen är väll inte så stor att sprida utvecklingskostnaden på.
Ja det är mitt jobb att estimera utvecklingskostnader. Om han inte har någon som gjort det till kompispris förstås. Eller kanske köpt allt Färdig från M/D-koncernen och bara satt sin design på det hela.hifikg skrev:Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Skulle gissa att det kostar 400-500'000kr att ta fram en sådan app och kundbasen är väll inte så stor att sprida utvecklingskostnaden på.
Tror du verkligen det? Det handlar om en fjärrkontroll, liknande de som många har för betydligt billigare prylar, men det kanske är mängden som gör det.
Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Alexi skrev:Ja det är mitt jobb att estimera utvecklingskostnader. Om han inte har någon som gjort det till kompispris förstås. Eller kanske köpt allt Färdig från M/D-koncernen och bara satt sin design på det hela.hifikg skrev:Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Tror du verkligen det? Det handlar om en fjärrkontroll, liknande de som många har för betydligt billigare prylar, men det kanske är mängden som gör det.
mm en första prototyp har man säkert framme efter två veckor, som i bästa fall har enhetstestats, sen ska den integrationstestas, så ska den få ett bra gränssnitt och så hård och mjukvaran i Emblan, till slut ska allt acceptanstestas å produktionssättas i någon typ av förvaltning som kan ta hand om slutanvändarnas problem.Nattlorden skrev:Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Om man lägger ut det på någon som aldrig gjort en app innan möjligen. En van appare gör det säkert på två veckor blankt om de bara får en korrekt spec på protokollen från start.
Alexi skrev:Ja det är mitt jobb att estimera utvecklingskostnader. Om han inte har någon som gjort det till kompispris förstås. Eller kanske köpt allt Färdig från M/D-koncernen och bara satt sin design på det hela.hifikg skrev:Alexi skrev:Jag tycker det låter väldigt billigt!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster