Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Spela musik som låter helt kaotisk på NAD´en. Alltså att det skramlar och inte låter speciellt trevligt.
Tidig Zappa brukar vara ett säkert tips. Eller så provar du med Sun Ra...PerStromgren skrev:Var börjar jag leta? Aggresiv punk? Har du förslag på något?Bill50x skrev:Spela musik som låter helt kaotisk på NAD´en. Alltså att det skramlar och inte låter speciellt trevligt.
Bill50x skrev:Kanske din gamla NAD är riktigt bra trots allt? (trots att jag tvivlar....)
Nattlorden skrev:Musik med mycket innehåll näre övre frekvensgränsen för att kolla ev vikningsproblem.
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Musik med mycket innehåll näre övre frekvensgränsen för att kolla ev vikningsproblem.
Bra, det var ungefär sådant jag behöver. Har du något konkret CD-förslag? Eller åtminstone genre?
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Musik med mycket innehåll näre övre frekvensgränsen för att kolla ev vikningsproblem.
Bra, det var ungefär sådant jag behöver. Har du något konkret CD-förslag? Eller åtminstone genre?
Nefilim skrev:Vad är vikningsproblem?
PerStromgren skrev:Jag tvivlar också, det är inget snack om saken. Sun Ra får det bli!![]()
Zappa har jag nästan bara hört strömlinjeformad, som till exempel Apostrophe. Jag gissar att jag behöver gräva litet djupare i skivbutiken.
Martin skrev:Vilken fantastisk pedagogisk förklaring!PerStromgren skrev:Nefilim skrev:Vad är vikningsproblem?
När vagnshjulen går baklänges på westernfilmerna!
Bill50x skrev:Spela musik som låter helt kaotisk på NAD´en. Alltså att det skramlar och inte låter speciellt trevligt. T gärna någon musik du inte ens gillar. Prova sedan samma musik på Duetten, låter det bättre?
/ B
Panelguy skrev:Zappa´s "G-Spot Tornado" är kaotisk och hela The Yellow Shark avslöjar obarmhärtigt en mindre bra anläggning.
Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Zappa´s "G-Spot Tornado" är kaotisk och hela The Yellow Shark avslöjar obarmhärtigt en mindre bra anläggning.
Nu var det dock bara CD-spelarens som skulle sättas på prov, inte resten.

PerStromgren skrev:Bill50x skrev:Spela musik som låter helt kaotisk på NAD´en. Alltså att det skramlar och inte låter speciellt trevligt.
Var börjar jag leta? Aggresiv punk? Har du förslag på något?
Max_Headroom skrev:Den är dock så bra, att det är stor risk att du inte kan koncentrera dig på ljudet utan lyssnar för mycket på musiken.
Panelguy skrev:(snipp)... och hela The Yellow Shark avslöjar obarmhärtigt en mindre bra anläggning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster