HiFi og Surround köpenhamn 2012 "nu med var det är"

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-09-22 11:48

Vafalls, har Ordet skaffat sig det jag kallar för "ekonomiklipping"? 8)
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-09-22 13:58

Fjonkalicious skrev:Vafalls, har Ordet skaffat sig det jag kallar för "ekonomiklipping"? 8)

8O +1

Lycka till på mässan.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2012-09-23 10:48

Personligen är jag klart besviken på mässan. Väldigt få utställare, väldigt många försäljare av kablar och kontakter. I de flesta rummen gick det inte att lyssna seriöst då någon annan störde med alldeles för hög volym. Sämst var det hos Dynaudio som konkurrerade med sig själva med volym. Den där tomten som sålde trädgårdshögtalare spelade sönder de flesta andra rummen på egen hand. Det enda som fick mig att riktigt slappna av och försvinna i musiken var när Ola spelade O Helga Natt, det var lysande vackert.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2012-09-23 22:21

penke62 skrev:Personligen är jag klart besviken på mässan. Väldigt få utställare, väldigt många försäljare av kablar och kontakter. I de flesta rummen gick det inte att lyssna seriöst då någon annan störde med alldeles för hög volym. Sämst var det hos Dynaudio som konkurrerade med sig själva med volym. Den där tomten som sålde trädgårdshögtalare spelade sönder de flesta andra rummen på egen hand. Det enda som fick mig att riktigt slappna av och försvinna i musiken var när Ola spelade O Helga Natt, det var lysande vackert.
Jag räddar gärna någons dag... och bara så ni alla vet det jag älskar önskemål och feedback... så om ni ngn hört så ge både positiv och negativ kritik. jag önskar bli proffs på det jag pysslar med
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-09-24 12:00

penke62 skrev:Personligen är jag klart besviken på mässan. Väldigt få utställare, väldigt många försäljare av kablar och kontakter. I de flesta rummen gick det inte att lyssna seriöst då någon annan störde med alldeles för hög volym. Sämst var det hos Dynaudio som konkurrerade med sig själva med volym. Den där tomten som sålde trädgårdshögtalare spelade sönder de flesta andra rummen på egen hand. Det enda som fick mig att riktigt slappna av och försvinna i musiken var när Ola spelade O Helga Natt, det var lysande vackert.

Jag håller med att det var för lite utställare. Som jag uppfattade det så har man lite omvänt problem där jämfört med på exempelvis Arken. PÅ Arken får inte alla plats som vill och det har då gjort att mässan har spritt sig ut över halva stan. Här har vi det omvända. Och det är lite krisen i branschen som gör att de är försiktiga. Men som mässarrangören uttryckte det på middagen - man kan inte klara sig genom krisen genom att bara vänta. Många butiken hade uttryckt en önskan om en mässa men när det väl blev dags så bemödade de sig inte ens att svara i telefon. Tyvärr. Vi får hoppas att det blir bättre till nästa år - då i slutet av Oktober. Minst 50% större måste den bli för att klara sig långsiktigt.

Jag trodde f ö inte att jag skulle hamna i den position jag gjorde - utspökad med hifiuniform (svart skjorta med logga) och mer eller mindre upptagen. Det var en av anledningarna till att det inte gick att ordna en träfflunch. Vid den gamla mässan så fanns där hur många korvmojjer som helst utanför men här var det betydligt sparsammare. Man hade ju åtm kunnat hoppas att det fanns en ambulerande munkförsäljare vid rikspoliti men så icke fallet. 8)

För egen del upplevde jag helgen som lyckad. En tusing fattigare men en hel del upplevelser och kontakter rikare. Frågan är inte om det bästa var när Ordet dansade magdans på mässmiddagen. 8) (Bildbevis finns på fejjan.)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2012-09-24 20:56

"Naqref: ni var så fina så i era skjortor...
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-09-24 21:30

Jag har en vag känsla av att det är inte första gången Naqref kommer att vara utspökad i en corporateskjorta. 8)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-09-24 21:42

Fjonkalicious skrev:Jag har en vag känsla av att det är inte första gången Naqref kommer att vara utspökad i en corporateskjorta. 8)

Då hoppas jag den inte är svart. Jag hoppas få se Jonas spänna sina muskler i en fjorrosa skjorta!

Det där kom nog ute lite fel. :oops: :D

Det absolut största problemet som jag ser med mässan var att donnorna som sålde kimber power cables på lördagen inte var där på söndagen. 8)

Ang bilderna så höll min Nikon inte batteriet. Jag glömde ladda det efter Arkenmässan. Men kanske finns där någon bild. Jag kollar senare.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-09-24 21:48

Naqref skrev:
Fjonkalicious skrev:Jag har en vag känsla av att det är inte första gången Naqref kommer att vara utspökad i en corporateskjorta. 8)

Då hoppas jag den inte är svart. Jag hoppas få se Jonas spänna sina muskler i en fjorrosa skjorta!

Det där kom nog ute lite fel. :oops: :D

Det absolut största problemet som jag ser med mässan var att donnorna som sålde kimber power cables på lördagen inte var där på söndagen. 8)

Ang bilderna så höll min Nikon inte batteriet. Jag glömde ladda det efter Arkenmässan. Men kanske finns där någon bild. Jag kollar senare.

Är det något sånt här du tänker dig? 8)

Bild

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-09-24 21:55

Fjonkalicious skrev:Är det något sånt här du tänker dig? 8)

Det vågar jag inte kommentera. 8)

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-09-24 23:22

Naqref skrev:Ang bilderna så höll min Nikon inte batteriet.

Hur menar du, det är väl inte RAM-minne i en kamera?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-09-25 05:57

Naqref skrev:
Fjonkalicious skrev:Är det något sånt här du tänker dig? 8)

Det vågar jag inte kommentera. 8)

Jag innehar flera american eagle t-shirtar och tenniströjor :lol:
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Föregående

Återgå till Generellt om hifi