Naqref skrev:"We are the Larsen...
Till skillnad från "The Lars" då förmodar jag
/ B
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Skoj att så många verkar gilla ljudet i vårt rum
Fjonkalicious skrev:Den är också imponerande ful, tycker jag. Man överraskas över att den hamnat i produktion.
Nattlorden skrev:Inte speciellt svårt att bygga en lätt ram att klä med tyg och ställa över/runtom för att få dem fyrkantiga.
Morello skrev:Skoj att så många verkar gilla ljudet i vårt rum
Vovven skrev:Nattlorden skrev:Inte speciellt svårt att bygga en lätt ram att klä med tyg och ställa över/runtom för att få dem fyrkantiga.
Mycket insiktsfullt av Dig Nattlorden.
Om Du gillar soundet hos Vivid men vill ha dem fyrkantiga kan Du ju alltid skicka ett mail till Vivid och föreslå denna lösning.
sprudel skrev:Morello skrev:Skoj att så många verkar gilla ljudet i vårt rum
Lät ju nästan som hemma så det är klart man tyckte om detta. Rent, klart och dynamiskt utan att något sticker ut. Att man jobbat med rummet betyder också en del. Det var en bra demo ni gjorde, men det gör man inte om inte grejorna är bra.
Kan ni inte göra en mindre förstärkare, den är ju stor som ett badkar.
Vovven skrev:Fjonkalicious skrev:Den är också imponerande ful, tycker jag. Man överraskas över att den hamnat i produktion.
Designen är primärt för dess akustiska egenskaper, inga stående vågor, vridstyvhet o s v. Att utseendet inte lockar somliga är förvisso inte konstigt. Skulle tro att de flesta är mycket konservativa när det gäller design, fyrkantigt och boxigt är ju det som gäller för de flesta. Jag känner en kompis som älskar soundet hos Dynaudio Confidence stativare men kunde inte förmå sig att köpa för att diskanten ligger under basen. Under Arkenmässan 2008 gjorde jag en högst ovetenskaplig undersökning där jag frågade kvinnor jag vad dom tyckte om Vivids design. Det stora flertalet föredrog tveklöst denna rundade och okonventionella design framför de tradionella boxarna.
Som tur är får vi ju tycka vad vi vill och även välja vad vi vill men från Vivids sida handlar det i första hand om en design som gagnar musikaliet.
Vovven skrev:Nattlorden skrev:Inte speciellt svårt att bygga en lätt ram att klä med tyg och ställa över/runtom för att få dem fyrkantiga.
Mycket insiktsfullt av Dig Nattlorden.
Om Du gillar soundet hos Vivid men vill ha dem fyrkantiga kan Du ju alltid skicka ett mail till Vivid och föreslå denna lösning.
jonasp skrev:Rydberg skrev:Ingen som tog bilder på O&G-rummet?? Såg en bild på HF men that's it
Adzers tjej hade gillat rummet

Berätta mer!schmutziger skrev:Gladaste överraskningarna:
Att Opalums Högtalare lät långt mycket bättre än vad jag vågade hoppas på!
Att Totem(forrest?) faktiskt lät riktigt bra! Kommer inte ihåg basen men resten var redigt fint.
Sen att jag oxå tyckte att de två säljarna från båda ställena oxå var redigt bra o fria från bullshit var befriande o kanske spelar in i omdömet? stort plus till de, dem, dom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster