Blir ni sågade här?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bernt_inaktiv

Inläggav Bernt_inaktiv » 2005-08-28 10:29

Nattlorden skrev:Stora tipset är... använd förhandsgranska och LÄS det man tänker posta.... ibland blir man förvånad över vad man skrivit och kan självcensurera... eller helt enkelt inte posta det man skrivit. Speciellt om det bara var att avreagera sig man skrev för...

Ett mycket bra råd!
Utnämnd till kräk och viktigpetter men bryr mig inte.

Admin och DIY-mod www.hififorum.nu

använder INTE ignorescript.

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-28 15:42

Woland: "Nej, här blir man inte sågad, men på HiFiForum blir man avstängd om man kritiserar en dålig produkt (kablar TRANSPARANT).
Sorgligt men sant. Självklart måste man få kritisera en produkt(märke)."

Jasså minsann? Om jag kollar på dom trådar som just nu är mest aktiva på hififorum.nu så förekommer produktkritik i ungefär hälften av dom. Ungefär som det brukar vara skulle jag uppskatta. Om alla dom som emellanåt framförde produktkritik hade blivit avstängda skulle det nog inte finnas särskilt många registrerade kvar på hififorum idag. Men det gör det, lustigt nog!

Visst, på faktiskt.se är det mer än okej att såga kablar från Transparent. Trevligt. Men skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften...

:)

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-08-28 19:13

Blue skrev:Visst, på faktiskt.se är det mer än okej att såga kablar från Transparent. Trevligt. Men skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften...

Det är väl ingen som påstått att 668 är världens bästa signalkälla. Däremot är den mycket prisvärd.

Fördomarna haglar igen :?
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-28 20:23

Jax: "Det är väl ingen som påstått att 668 är världens bästa signalkälla. Däremot är den mycket prisvärd."

Nu blir jag lite nyfiken. Om ni inte anser att 668:an är världens bästa signalkälla, vilken spelare är det då som ni anser vara bättre? Och om det finns någon som är bättre, hur kan den i så fall enligt era kriterier vara bättre än "inga hörbara färgningar" - som ju tydligen ska vara fallet med 668?

:roll:

För övrigt kan jag hålla med om att 668 är en hyfsat prisvärd seplare om man räknar in att man får riktigt bra bildåtergivning på köpet.

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-08-28 20:35

Blue skrev:Jax: "Det är väl ingen som påstått att 668 är världens bästa signalkälla. Däremot är den mycket prisvärd."

Nu blir jag lite nyfiken. Om ni inte anser att 668:an är världens bästa signalkälla, vilken spelare är det då som ni anser vara bättre? Och om det finns någon som är bättre, hur kan den i så fall enligt era kriterier vara bättre än "inga hörbara färgningar" - som ju tydligen ska vara fallet med 668?

:roll:

För övrigt kan jag hålla med om att 668 är en hyfsat prisvärd seplare om man räknar in att man får riktigt bra bildåtergivning på köpet.

För att kunna utnämna en signalkälla till världens bästa sådan så måste man ju ha testat samtliga på marknaden förekommande signalkällor. Så är inte fallet här men det räcker ju att hitta en signalkälla som inte färgar hörbart. Man kan ju knappast hitta något bättre, bara lika bra.

Sedan vill jag bara påpeka att jag talar för mig själv och inte som en LTS-talesman, jag är bara en medlem. Vänligen sluta placera mig i något slags kollektiv.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-28 21:47

Jax: "För att kunna utnämna en signalkälla till världens bästa sådan så måste man ju ha testat samtliga på marknaden förekommande signalkällor. Så är inte fallet här men det räcker ju att hitta en signalkälla som inte färgar hörbart. Man kan ju knappast hitta något bättre, bara lika bra."

Just precis. Och eftersom det inte kan bli bättre, enligt LTS kriterier, än det redan är med 668:an så ÄR den ju faktiskt världens bästa signalkälla - med förbehållet att det eventuellt kan finnas andra som är lika bra (bland dom som inte F/E-testats hos LTS). Är vi överens om logiken här?

Fotnot: Jag skrev "ni" istället för "du" eftersom jag vet att det är många här som delar din uppfattning om 668:an, och som läser dessa inlägg.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-08-28 22:03

Tja, jag tycker jag blir mindre sågad här än annorstädes. Men man får sig ju en känga ibland visst. Och jag delar ju galtt ut dylika också, så det jämnar väl ut sig...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-08-28 22:06

Blue kan du inte bara inse att ni testar helt olika saker. Du testar hur bra du tycker att en apparat är. LTS testar och försöker hitta fel på själva ljudåtergivningen, hittar man inget så gör man inte det, än... Det är inget mer med det. Men oftast (nästintill alltid)så hittar man uppenbarligen många fel i olika storlekar och visar dessutom att det faktiskt är så genom att blindtesta.

Det går inte att säga att något faktiskt är världens bästa det blir bara tyckande gissningar eftersom man rimligtvis inte kan testa alla apparater som sagt. Det är den enda logiken man behöver använda för att inse att påståendet blir konstigt.

Men detta har vi diskuterat såå många gånger att de flesta har slutat svara. Det är som att folk inte läser vad som står, det är samma "frågor" (med felaktiga påståenden som utgångspunkt) som dyker upp hela tiden.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-08-28 22:25

Blue skrev:Visst, på faktiskt.se är det mer än okej att såga kablar från Transparent. Trevligt. Men skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften...

På faktiskt så slår vi uppåt på hififorum slås det uppifrån...

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2005-08-28 22:36

Bild

:wink:
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2005-08-28 23:01

Flåt flåt flåt, men bara en till :twisted:

Bild

Flåt! Jag har obefintlig humor :lol:

Är detta en sågning?
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Manzarek

Inläggav Manzarek » 2005-08-28 23:07

Slartibartfast skrev:På faktiskt så slår vi uppåt på hififorum slås det uppifrån...

Intressant i sammanhanget:
Inne på Euphonia-Audioforum slåss ingen. Ej heller kritik, olika åsikter eller elakheter förekommer. Det är en klubb för hifi-nörden som helst sitter och mastruberar åt bilder på dyra Accuphase steg.
Det känns som en meningslöshet att yttra sig i den messtugan. Skulle säkert ändå bara förstöra deras världsfrånvända Alfons Åberg liv.
The world divides into facts

Ludwig Wittgenstein

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-29 00:05

Startibartfast: "På faktiskt så slår vi uppåt på hififorum slås det uppifrån..."

Hmmm... vem, menar du, är det som i så fall är "där uppe" respektive "där nere"?

Lasselite: "Är detta en sågning?"

Nja, jag vet inte om jag vill kalla dina festliga photoshop(?)-kreationer för sågningar. Jag tolkar dom snarare som tecken på att du inte har några vettiga argument mot vad det är jag säger som du uppenbarligen inte håller med om...

Och apropå humor: Jag skrev tidigare "... skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften..."

Har du lagt märke till att bland annat dina svar är ett exempel på hur rätt jag hade i det jag skrev?

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-29 00:15

Blue, efter det att du skrev i en annan tråd
"Bäste lasselite, fördomsfullt? Den dagen vi på forumen kan se en enda LTS-are uttala sig osarkastiskt positivt om någon enda produkt annan än dom som finns med på LTS-listan (alternativt uttala sig kritiskt om någon av produkterna på LTS-listan) så kan jag möjligen gå med på att inlägget ovan är en smula (men inte "vansinnigt") "fördomsfullt"."

och fått många av dig efterlysta exempel varvid du fegt slingrade dig, så har begreppet "vettiga argument" fått en helt ny betydelse.
Är det jag säger nu en sågning? Jajamensann!
Dimitri
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-08-29 01:41

Bild
admin

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-08-29 02:02

Blue skrev:Just precis. Och eftersom det inte kan bli bättre, enligt LTS kriterier, än det redan är med 668:an så ÄR den ju faktiskt världens bästa signalkälla - med förbehållet att det eventuellt kan finnas andra som är lika bra (bland dom som inte F/E-testats hos LTS). Är vi överens om logiken här?

Fotnot: Jag skrev "ni" istället för "du" eftersom jag vet att det är många här som delar din uppfattning om 668:an, och som läser dessa inlägg.

Din "logik" är konstig. Hur kan något som är "tillräckligt bra för att det inte ska behöva letas upp en bättre variant" bli "världsbäst"? Ligger säkert någon logik i det, fast jag inte riktigt kan se den.. Om du sedan kikar lite mer, så är det flera produkter som saknar hörbara fel (inom CD-spelarområdet) enligt LTS.

Det är en liten länk där det står LTS, den är till för dig Blue, och går till LTS rekomenderad elektronik, studera den litet: om två äpplen smakar lika gott, men de kommer från två olika sorters träd vilken är bäst?

[quote="Blue"]
Och apropå humor: Jag skrev tidigare "... skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften..." [/Blue]

Jag kan tycka att bilderna var roliga, dock lite missvisande. Men att ideligen få en svansfalang på sig tycker jag är träligt! Om du tittar längst ner, där man kan skriva hälsningar och så, har jag skrivit ADEPT, och det var länge sedan. Det låter bra mkt trevligare än svans, så om ni (du och alla dina ryggdunkarkompisar*) börjar använda adept för oss som råkar digga liknande saker och inte är med i LTS så vore det tacksamt.

Mvh Jocke

*Om ni (du och dina ryggdunkarpolare*) vill bli kallade något annat än just 'ryggdunkarpolare' rekomenderar jag att ni för fram det till oss som slår upp.
admin

Användarvisningsbild
IngOehman

Re: Blir ni sågade här?

Inläggav IngOehman » 2005-08-29 02:52

subjektivisten skrev:Ähh, det är fullt med folk här som borde ut och träffa folk och försöka bli mer normala. :roll:

Möjligtvis just de som säger just sådant. :wink:

Å andra sidan kan man fråga sig om "normala" verkligen är ett bra kvalitetskriterium? Jag tycker till exempel att de som är "bättre än normalt" är bättre än normalt. :wink:

Exempelvis Faktiskt-befolkningen.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-29 03:11

Blue skrev:Om jag kollar på dom trådar som just nu är mest aktiva på hififorum.nu så förekommer produktkritik i ungefär hälften av dom. Ungefär som det brukar vara skulle jag uppskatta. Om alla dom som emellanåt framförde produktkritik hade blivit avstängda skulle det nog inte finnas särskilt många registrerade kvar på hififorum idag. Men det gör det, lustigt nog!

Det har du ju rätt i. Uppenbart är det selektivt. Här på Faktiskt blir ingen avstängd, men på hifi-forum blir folk avstängda ibland - om de kritiserar "fel produkt". De som kritiserar rätt produkt blir däremot hyllade! Eller? :wink:

Allvarligt talat - jag har fått veta att folk inte har fått registrera sig ens, på grund av att de äger mina högtalare. :o

Själv har jag blivit utslängd "på livstid", men trots det har jag nyligen fått veta att jag kan ansöka om inträde, så det gjorde jag. Jag har dock väntat i över en vecka nu... Vi får väl se hur om min ansökan blir avslagen.

Men skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften... :)

Du är lustig du.

Först: Inser du alls skillnaden mellan återgivning och sound? Du skriver "tycker" och "märklig hörsel". Menar du alltså att en person med märklig hörsel godtyckligt kan definiera om återgivningsbegreppet?

Sedan: Vad får dig att kalla en apparat som introducerades på marknaden till ett pris av 8500:-, för en "mid-price DVD-spelare"?

Vi talar om en apparat som inte ens säljs av vanliga hifi-butiker, eftersom den är alldeles för dyr. Normalt är väl mid-price det stora segmentet, medan de billigaste appraterna kostar typ mindre än hälften. Allt däröver räknas till high end. Sådant som bara köps av specialintresserade.

Om man tror att high end bara är "rip off-produkter till överpris med usla tekniska prestande tillverkade av inkompetenta entusiaster", så misstar man sig gruvligt. :wink:

High end är "de bästa grunkorna".

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Re: Blir ni sågade här?

Inläggav matså » 2005-08-29 07:09

IngOehman skrev:
subjektivisten skrev:Ähh, det är fullt med folk här som borde ut och träffa folk och försöka bli mer normala. :roll:

Möjligtvis just de som säger just sådant. :wink:

Å andra sidan kan man fråga sig om "normala" verkligen är ett bra kvalitetskriterium? Jag tycker till exempel att de som är "bättre än normalt" är bättre än normalt. :wink:

Exempelvis Faktiskt-befolkningen.

Vh, iö

Elittänkande? Härskarklassen faktiskt.se :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-08-29 07:13

Ja här är högt i tak, men gudnåde om det är någon som skulle ge kritik på vissa på produkter :lol: och skulle man tycka att en dyrkabel är bra så blir man snabbt ifrågasatt :D

ifrågasätta tycker inte jag är konstigt egentligen, men det kan göras utan hån :wink:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-08-29 07:38

Martin skrev:LTS testar och försöker hitta fel på själva ljudåtergivningen, hittar man inget så gör man inte det, än... Det är inget mer med det.

Jag är medlem i LTS och tycker det testförfarandet är märkligt, ungefär lika märkligt som att Pioneer 668 skulle vara en "första klassens" CD-spelare...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-08-29 07:54

Finns massor av saker som är märkliga, men sanna. :wink:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2005-08-29 08:53

herr Blå skrev:Nja, jag vet inte om jag vill kalla dina festliga photoshop(?)-kreationer för sågningar. Jag tolkar dom snarare som tecken på att du inte har några vettiga argument mot vad det är jag säger som du uppenbarligen inte håller med om...

Och apropå humor: Jag skrev tidigare "... skulle någon av en händelse ha en så, eh... märklig hörsel, eller något, att han inte tycker att världens bästa signalkälla är en mid-price DVD-spelare från Pioneer... då minsann, då kan man vara säker på att svansen börjar vifta i luften..."

Har du lagt märke till att bland annat dina svar är ett exempel på hur rätt jag hade i det jag skrev?

Nja asså

agent Blå skrev:Jag tolkar dom snarare som tecken på att du inte har några vettiga argument mot vad det är jag säger

Jag behöver inte ha några argument. Dels är jag inte medlem i LTS, dels äger jag inga av deras rekomenderade produkter. Dock tycker jag att filosofin verkar sund. Dessutom finns det andra, mer insatta, som kan gå i svaromål.

Det jag vänder mig mot är ditt sätt att titt som tätt, i alla möjliga och omöjliga trådar, glida in i dessa diskussioner, som som nämnts varit uppe måååånga gånger.

Nu, i den här tråden, som inte alls handlar om vare sig LTS, Pioneer eller F/E, beskriver du att; gör man såhär och såhär, så händer detta och detta. Det primära målet verkar inte vara att få veta mer om 668, LTS eller F/E, utan ditt mål är att få "svansen att vifta". Det som brukar kallas för trolling.

Starta gärna en tråd där du ifrågasätter/sågar/krossar/hyllar LTS och deras metoder. Det skulle vara bra, för då kan vi "adepter :wink: " hävisa dit när den här typen av argument kommer upp igen. Och tro mig, det gör dom. Du är inte först, och du kommer sannolikt inte att vara sist heller.

(Om en sådan tråd redan finns, hänvisar jag till min oändliga lättja som hindrat mig från att söka :D )

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-29 10:03

Dimitri: Läs gärna tråden som du refererar till en gång till (det gjorde jag). Har väldigt svårt att få det till att jag "fegt slingrar" mig där. Vad som hände var att jag blev ärligt och uppriktigt positivt överraskad av att få höra om LTS-are som själva kör med produkter som inte finns med på listan.

Startibartfast: Okej, jag försöker en sista gång för detta är ren logik. Om man menar att det yttersta målet med en cd-/dvd-spelare är att ge korrekt återgivning utan hörbara färgningar, och man hittar en maskin som man menar gör just detta, t.ex. Pioneer 668. Då kan det, enligt kriterierna som finns uppsatta, inte finnas något som är bättre, bara lika bra. Således kan man även säga "världens bästa", eller ja, om vi ska vara petiga: "en av världens bästa". Hoppas att denna fråga därmed kan betraktas som utredd.

Öhman: "Å andra sidan kan man fråga sig om "normala" verkligen är ett bra kvalitetskriterium? Jag tycker till exempel att de som är "bättre än normalt" är bättre än normalt. Exempelvis Faktiskt-befolkningen."

På tal om ryggdunkning... "Bättre"? På vilket sätt, kan man undra? Är det statistiskt bevisat, eller?

Hetsporren: "Jag är medlem i LTS och tycker det testförfarandet är märkligt, ungefär lika märkligt som att Pioneer 668 skulle vara en "första klassens" CD-spelare..."

That makes two of us.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-29 10:08

Blue skrev:
"Hetsporren: "Jag är medlem i LTS och tycker det testförfarandet är märkligt, ungefär lika märkligt som att Pioneer 668 skulle vara en "första klassens" CD-spelare..."

That makes two of us. "

Det var en överraskning, så du är medlem ock asså.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2005-08-29 10:51

Jag har blivit "sågad" vid ett par tillfällen här på Faktiskt. Det har varit när jag har framfört åsikter om sakförhållanden. Mina åsikter baserade sig inte på egna erfarenheter, utan på sådant jag läst eller hört i HIFI-pressen eller på andra fora och som jag trodde var sant. De som "sågade" mig hade andra erfarenheter/kunskaper som de mer eller mindre diplomatiskt "slog mig i huvudet med".

I det läget hade jag några val:

- Tycka att besservissrarna (med svans) på Faktiskt var ogenerösa och inskränkta som inte lät mig få framföra mitt tyckande oemotsagt och vända mig till något annat fora där jag fått tycka så i fred.

- Ge mig in i en ändlös diskussion där jag banne mig inte tänker vika mig för några fyrkantiga ingenjörer och deras svans!

- Bortse från den ibland något mästrande tonen och fundera över om det kanske ligger något i det som bankas i huvudet på mig. Kan det vara så att det finns de som äger kunskaper som jag saknar? Och kan det vara så att jag kan ha något att lära?

Jag valde det senare alternativet. Och har därmed lärt mig en del och fått en något mer ödmjuk intällning till mina egna "kunskaper".

Vi något tillfälle har mitt tyckande baserats på egna erfarenheter (hörbara effekter av nätpolaritet). Skepsismen från vissa var stor, men argumentationen från dessa haltade såpass betänkligt att jag valde att anse att mina erfarenheter var riktiga.

Klart placebobaserade åsikter har jag nog bara framför vid ett tillfälle. Jag hörde stor skillnad vid byte av nätkabel. Den stora och tydliga skillnaden (fastare och djupare bas, mer detaljerat mellanregister, mer trasparens i toppen... Känns det igen?) var dock inte större än att när jag lät en kompis byta kabel blint, så hörde jag inte skillnad alls! :oops:

Som helhet tycker jag att "folk" är snälla här på Faktiskt. Här finns ett stort teoretiskt och praktiskt kunnande som "man" gärna delar med sig av. Oftast på ett korrekt och välformulerat sätt. Men ibland kan jag sakna ett (eller två) uns av diplomati i formuleringarna.

Och då, tycker jag, är det upp till mottagaren att överse med detta och försöka tränga in i och förstå det som egentligen sägs i stället för att börja gnälla om åsiktsförtryck och annat! :twisted:

Förnumstiga hälsningar, Michael

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-08-29 11:19

Hej Öhman! Jag hoppas att du vill medverka till att göra debatten lite mer konstruktiv än sist!

Öhman: "Allvarligt talat - jag har fått veta att folk inte har fått registrera sig ens, på grund av att de äger mina högtalare."

Jag har sett sådana rykten florera här förrut. Verkar mycket märkligt. Det finns nämligen GOTT om folk som äger dina högtalare på hififorum.nu Det finns till och med ett särskilt "märkesforum" där dessa personer brukar diskutera sina/dina högtalare.

Öhman: "Själv har jag blivit utslängd "på livstid", men trots det har jag nyligen fått veta att jag kan ansöka om inträde, så det gjorde jag. Jag har dock väntat i över en vecka nu..."

Jasså minsann, för ett tag sedan lät det som att du inte hade några som helst avsikter att ansöka?

Öhman: "Inser du alls skillnaden mellan återgivning och sound? Du skriver "tycker" och "märklig hörsel". Menar du alltså att en person med märklig hörsel godtyckligt kan definiera om återgivningsbegreppet?"

Gissar att du åter kör "klipp, klista och förvirra din motståndare"-trixet nu. Prova vänligen att läsa det textstycke som du här har klippt ut fraser ur en gång till, och se om du möjligen kan förstå vad jag försökte säga med det inlägget. Att döma av de efterföljande inläggen i övrigt verkar det i alla fall som att de flesta har förstått innebörden i det jag skrev.

"Vad får dig att kalla en apparat som introducerades på marknaden till ett pris av 8500:-, för en "mid-price DVD-spelare"?"

Tja, man kan väl använda lite olika begrepp och indelningar. Pioneer 668 säljs väl, skulle jag gissa avnligtvis, i det jag kallar "vanliga" hifi-/hembiobutiker, däremot inte på stormarknader som Siba, Onoff etc. Mid-price kan den väl sägas vara eftersom den är dyrare än spelare i "budgetkategorin" men betydligt billigare än diverse andra spelare på marknaden.

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2005-08-29 11:29

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-08-29 11:37

Öhman: "Allvarligt talat - jag har fått veta att folk inte har fått registrera sig ens, på grund av att de äger mina högtalare."
Detta stämmer inte! Och om du inte tror på mig, så fråga Bernt då han även är medlem på detta forum.
Precis som Blue skriver:
"""Det finns nämligen GOTT om folk som äger dina högtalare på hififorum.nu Det finns till och med ett särskilt "märkesforum" där dessa personer brukar diskutera sina/dina högtalare."""

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-08-29 11:50

Förut behövde man inte ansöka om medlemsskap och genomgå "intresse-granskning" som nu verkar förekomma.

Vad är det som säger att det inte finns medlemmar som köpt eller redan ägt Ino-produkter innan den ökade kontrollen av ansökande infördes?

Eller kan de finnas de som har blivit godkända och efteråt blivit intresserade av Ino Audios produkter?

Mvh

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi