Hej!
Inte helt 100% på ämnet, men det har ju smygits iväg en del med 13-åriga "flickvänner" så varför inte?!
Spotify verkar -delvis- vara en generationsfråga, när jag växte upp på 70-talet var High Fidelity något på gränsen mellan religiösa artifakter och mitt i trendens öga, för vad man skulle ha att visa upp hemma, så att folk förstod att man hade så det räckte till mer än isterband...
En annan tråd här på forumet visar bilder gamla playboy-flickor, som blivit så till sej, när de sett en fin stereo, att de glömt att sätta på sej kläderna ,-)
Idag är det alltså ifånar som gäller och när senaste generationen, med bred marginal, penetrerat 10000 kr bariären, så behöver man inte vara antropolog, för att inse att det snarare är ett livsstilstillbehör än ett kommunikationsredskap.
Gå till närmaste hemelektroniktempel, titta efter "dockor". ifåndockorna har gått ifrån diskreta saker att ställa i ett hörn av någon avställningsyta, till veritabla möbler, ibland lika omfångsrika som en forntida tjockteve.
Jag tror att målgruppen för spotify hellre har en groteskt fet "docka" (kanske snarare beläte/amulett/husaltare) än en ljudanläggning avsedd att producera välljud.
De som inte nöjer sej med en normalt semifallisk konstruktion, från närmaste stormarknad, kan gå totalt överstyr med plastkortet och shoppa loss på denna (märkliga) danska hyllning till det manliga könet:
http://www.bang-olufsen.com/en/sound/sound-systems/beoplay-a8
Oturligt nog, verkar vårt broderfolk antingen drabbats av rädsla för de kaliforniska juristernas blodtörst. Eller så har de drabbats av insikten att folk kommer att tveka att svinga sina plastkort frimodigt, om de visar bilder på skapelsen med stridsberedd penis, öhh, hrrm, menar förstås ipad...
/p1