hifikg skrev:DVD-ai skrev:jag har aldrig hört något som låter som i verkligheten...
Men jag har hört en del som i vissa fall låtit ganska näsra, så att man skulle kunna tro det är verkligheten, men om man bara lyssnar lite nogrannare så hör man väldigt klart och tydligt att det inte skulle kunna vara verkligheten.
Men man kan få till det "tillräckligt bra" med rätt prylar och rum, och mycket faller ju på ljud-mediats egenskaper från första början...
När jag för någon månad sedan hörde orgelmusik i Storkyrkan lät det som musik från en hyfsad anläggning. MBL-systemet lät mer som orgel i en kyrka. Troligen för att det var ett trevligare musikstycke eller en mycket bra inspelning, men ändå, 1-0 till MBL. Den ensamma cello som trakterades efteråt lät nästan lika bra som i mitt lyssningsrum så där blev det 1-1 med reservation för att jag inte har just det spelade stycket i min samling och att "min" musik framförs av Frans Helmersson. Det får duga.
Jag tycker absolut inte att MBL det jag hört av dom, att dom låter verklighetstroget till den grad att jag någonsin skulle kunna förväxla dom med verkligheten.
har inte hört något system sm skulle kunna göra det nämligen

MBL värstingarna låter jäkla bra på många vis, men låter väldigt specielt och jag tycker inte att dom är det mest verklighetstrogna jag hört direkt.
men helt klart kul högtalare