aisopos skrev:Vad tror du om denna?
God portion presens.
Moderator: Redaktörer
aisopos skrev:petersteindl skrev:Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
Vad tror du om denna?
Så kommer produktionsexemplaren vara.
Mvh
Peter
Ser riktigt imponerande ut. Inga hyss ens riktigt högt upp i frekvens, det är nog till att så långt känna sig toknöjd.
Häftigt med ett fs på 550Hz tillsammans med den utsträckningen uppåt.
Jag får väl ställa mig mitt i körsången här ... "VILL ha!!!".
jonasp skrev:...Jag är övertygad om att utförandet är viktigare än principen.

lennartj skrev:aisopos skrev:petersteindl skrev:Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
Vad tror du om denna?
Så kommer produktionsexemplaren vara.
Mvh
Peter
Ser riktigt imponerande ut. Inga hyss ens riktigt högt upp i frekvens, det är nog till att så långt känna sig toknöjd.
Häftigt med ett fs på 550Hz tillsammans med den utsträckningen uppåt.
Jag får väl ställa mig mitt i körsången här ... "VILL ha!!!".
...
@Peter:
Hur är det med effekttålighet och dist i Bremen_HF26-X04-TiCu nere vid 700 Hz? Hur brant skulle jag behöva dela när drivningen inte är kraftigare än 25 W klass-A (från rör)?
...
petersteindl skrev:
Jag delar denna diskant vid 2 kHz med 12 dB/oct. Dessutom använder jag 2 st per högtalare.
Mvh
Peter

NiklasF skrev:petersteindl skrev:
Jag delar denna diskant vid 2 kHz med 12 dB/oct. Dessutom använder jag 2 st per högtalare.
Mvh
Peter
Jag kan ju villigt erkänna att jag inte kan ett skit om sånt här, men hade det inte vart än mer intressant att se mätningar som även visar dist vid olika nivåskillnader när man visar såna här kurvor?
Samt även se om kurvorna ändrar sig vid dessa, snackar jag goja så säg till
petersteindl skrev:NiklasF skrev:petersteindl skrev:
Mvh
Peter
Jag kan ju villigt erkänna att jag inte kan ett skit om sånt här, men hade det inte vart än mer intressant att se mätningar som även visar dist vid olika nivåskillnader när man visar såna här kurvor?
För mig är det intressantast att mäta distorsion på hela högtalaren inklusive delningsfilter. Då bör man också beakta att mätningen skall vara relevant i jämförelse med andras mätningar på sina högtalare. Dessutom är det inte så lätt för de allra flesta att dra vettiga slutsatser då element mäts för sig och utan delningsfilter. Jag har naturligtvis distorsionsmätningar på alla Bremenelement.
Mvh
Peter
NiklasF skrev:petersteindl skrev:NiklasF skrev:petersteindl skrev:
Mvh
Peter
För mig är det intressantast att mäta distorsion på hela högtalaren inklusive delningsfilter. Då bör man också beakta att mätningen skall vara relevant i jämförelse med andras mätningar på sina högtalare. Dessutom är det inte så lätt för de allra flesta att dra vettiga slutsatser då element mäts för sig och utan delningsfilter. Jag har naturligtvis distorsionsmätningar på alla Bremenelement.
Mvh
Peter
Så man undviker att posta dessa pga att 99% av oss ändå tolkar dom galet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster