Jag anade att det var ungefär som IÖ skrev: Leta under lampan...
Det absolut enklaste, och i slutändan mest kostnadseffektiva skulle nog vara att boka upp IÖ för att se vad som helst bör göras.
Men jag tycker om att pilla, räkna, fundera och prova.
Det man lär sig mest av, är misstagen.
Att ha hittat Ino var både en grymt bra och en grymt dålig sak.
Att labba med högtalare blev plötsligt menlöst. Problemet var ju redan löst.
Hur skulle jag kunna bygga något bättre för samma peng????
Svårt att matcha 40 år av intensiv yrkeskunskap med 15 år av sporadiska hobbyprojekt.
Förr var jag nöjd med dom högtalarna jag hade i ca 3 månader innan det byggdes om eller köptes nytt.
Jag kan inte nämna en enda pryl jag ägt, som skänkt mig 100% nöje i 6 år som mina piPs.
Just nu har jag dock ett par pi60 hemma på långlån. Självklart är det en rejäl uppgradering. (Men jag undrar om dom verkligen slår piP i ekonomi kontra välljud?)
Ja, det ska bli egna pi60 om ni undrar....
Dom rackarna visar tyvärr mer av mitt vardagsrums brister.
Ett av mina största nöjen är att ligga på soffan med en god whiskey, titta på fiskarna samtidigt som jag avnjuter bra musik.
SJUKT svårt när 46hz dånar. Det problemet var inte lika tydligt med piPs, även om det självklart fanns där.
Hörnen är fria för byggnationer, under soffan och snyggare byggen i taket likaså. En hel del kan jag offra, men det ska fortfarande vara ett fungerande vardagsrum med akvarium och så.
Fick snabb hjälp att mäta upp att det var 46hz vid lyssningsposition som var värst.
Troligen är det en god idé att fixa ett program (vilket?) och mäta mer seriöst innan vidare åtgärder.