Moderator: Redaktörer
Kronkan skrev:en orgelkonsert spelad av jazzmusikern Keith Jarret
---
Vilken rysare den är.
Kronkan skrev:Vad som är extremt och udda skiljer sig åt utifrån betraktarens öga. Själv tittar jag inte speciellt mycket på TV. Då aktivt. Annars vinyl. Vilket ju är udda i sig. Sedan att jag lyssnar på en orgelkonsert spelad av jazzmusikern Keith Jarret är ju extremt. Dubbel-lp till råga på allt. Inne på sid 3 nu. Finns det många som i ett sträck överhuvudtaget lyssnat på hela konserten. Skivan har sedan några år väntat på detta tillfälle. Vilken rysare den är.
Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Medhåll. Stort problem inom hifimarknadsföring. "Dom kallar sin för trådlös och då måste också göra det"
Sorgligt är bara förnamnet.
Bill50x skrev:Frågan är ju VAD som är trådlöst? Jag tror de flesta inte tänker på strömförsörjningen (även om man teoretiskt kan driva det mesta med interna batterier) utan mer signalöverföringen.
Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Medhåll. Stort problem inom hifimarknadsföring. "Dom kallar sin för trådlös och då måste också göra det"
jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Jag håller också med...
Fjonkalicious skrev:Lite som vegetarisk mat med köttbuljong i.
UnholyRishna skrev:jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Jag håller också med...
Samma här!
Harryup skrev:UnholyRishna skrev:jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Jag skrattar lika gott varje gång något presenteras som trådlöst, men måste likfullt pluggas med sladd i ett vägguttag...
Jag håller också med...
Samma här!
Stort problem är det i vart fall inte för mig eller B&O's normalkunder när det gäller multirum grejor. I hus om kanske 600 kvadrat och flera plan så vill man inte dra extra kablar utanpåliggande och kanske få tapetsera och måla om rum på vägen till "rätt" rum. Eller kanske man vill ställa den över dan vid poolen. El går alltid att ordna, värre är det med signalkablar. Så nä ser inget problem alls. Trådlöst uppkopplade datorer måste också kopplas till el då och då och kunderna tror inte att dom klarar sig för evigt utan el.
Mvh/Harryup
Harryup skrev:Vilka högtalare visas med högtalarkablar på produktbilder?
Zzombie skrev:Ett par vitlackade ESL-57 är ju snyggare - och bättre...

Harryup skrev:Vad vill ni kalla skiten då? En Ganska trådlös högtalare?
Jag tycker den här tråden bara visar att det finns en skillnad på faktiskt bokstavstrohet och normala människors (dvs ej faktisktföljare) uppfattning om vad trådlöshet är. Jag tror ingen B&O-kund blir upprörd över att finna att man inte överför el trådlöst. Inom vilka andra hemprodukter överförs el trådlöst?
Harryup skrev:Vad vill ni kalla skiten då? En Ganska trådlös högtalare?
Jag tycker den här tråden bara visar att det finns en skillnad på faktiskt bokstavstrohet och normala människors (dvs ej faktisktföljare) uppfattning om vad trådlöshet är. Jag tror ingen B&O-kund blir upprörd över att finna att man inte överför el trådlöst. Inom vilka andra hemprodukter överförs el trådlöst?
Däremot blir B&O-kunder lättade över att man inte behöver dra dedicerade signalkablar genom hela hemmet och löda 9-poliga DIN-kontakter överallt. B&O är sjukt dyrt att installera och det blir svårt att göra det snyggt i ett redan färdigt hem. Vi pratar ju inte om att högtalaren står bredvid stereon normalt och man slipper en 2m sladd.
Visst kan man tycka att elkabeln skall synnas på foton men mer än så ser jag inte som något problem alls annat än för icke B&O-kunder.
mvh/Harryup
jonasp skrev:Vidare tycker jag att det här med att kabeln saknas på bilderna är ganska symptomatiskt för den stora missen på produkten, nämligen att det (vad det verkar) saknas en snygg lösning på hur sladden ska försvinna in i produkten.
Almen skrev:Kronkan skrev:en orgelkonsert spelad av jazzmusikern Keith Jarret
---
Vilken rysare den är.
Är det den där Spheres? Har inte hört den, varit lite skeptisk av någon anledning. Kanske vore nå't...?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster