Moderator: Redaktörer
När jag började här fràgade jag om det fanns nàgon som gillade horn. Och det skulle enligt Markih visst finnas medlemmar i LTS som hàller pà med SET och horn. Men var är dom?
Nattlorden skrev:Sen har det ju blivit ett antal mässor under årens gång, men slutsatsen är väl att alla mässor är sig lika, så efter en 3-4 stycken så behöver man inte gå igen.
Mayro skrev:DET FINNS KANONGREJOR där ute. Och man kan ha skoj i att debatera dom samt testa dom och delge sina åsikter..
Kolla bara in denna hifidel av forumet...
Snudd på dödande trist. ino.. rum... pioneer.. nad.. Knappt ett enda skit annat...titta med era ögon och se.. att få in info om saker här är ju dödsdömt...
Manzarek skrev:Mayro: Jag har ett boktips åt dig!
Om konsten att läsa och skriva, Olof Lagercrantz (1997), Wahlström & Widstrand.
Blue skrev:Mazarek: Jag har ett boktips till dig: "När Robert hade barnvakt", Margareta Lööf Eriksson (1970), Litteraturfrämjandet.
PS. Boktitlar skrivs antingen kursivt eller inom citationstecken.
Mayro skrev:
Grundpelarna för stagnation...
Du borde inte bli förvånad planetaryice,Så är det härBörjar inte denna tråd spåra ut? Jag tycker nivån verkar riktigt låg nu på en annars intressant tråd.
Mayro skrev:OINTRESSE samt EJ NYFIKENHET...
Grundpelarna för stagnation...
(...)
Detta forum påminner inte knappt om ett forum där man ventilera allt mellan himmel o jord. Man ventilera INO-NAD- EEK o lite rummsakustik..
Annat är dömt till att bli rent sågat omgående ju...såsom krap från oseriösa intresenter som endast vill stjäla ens pengar...
razor skrev:Håller helt och hållet med DTH. Det verkar som om den stora "subjektiva" massan har svårt att se vad som är "vägen framåt". I datorbranschen kan man relativt enkelt mäta bättre prestanda, bilar blir bränslesnålare och säkrare.
lasselite skrev:Skitsnack! Här sågas inte folk (ofta). Testmetoder sågas det däremot friskt i.
dimitri skrev:Min uppfattning är att folk inte sågas här.
Men, sågningar förekommer. Folk sågar sig själva.
Hifibranschen då? Nja.. på sin höjd låter sakerna lite olika. Den här prylen lät väl trevligt, och den där saken passar säkert i någon anläggning. Men vad är bra och bättre? I tidskrifterna är ju stagnationen total, och det är egentligen bara på forum som detta där man försöker nå fram med kunskap om förbättrad återgivning.
Sedan så vet jag inte om jag saknar resereportage så mycket här på faktiskt. De flesta sådana på grannforumen är plågsamt förutsägbara:
Bild på vägskylt. Bild på landskap. Bild på kaffebröd. Bild på kaffemugg. Bild på utdragen cd-släde i 45 graders vinkel. Bild på lyssningsfåtölj. Bild på kaffebröd. Bild på värden. Bild på anläggningen.
Och så några rader däremellan om hur fantastiskt bra det låter och hur fantastiskt gemytligt det har varit. Vad har man fått ut efter att ha läst ett sådant?
lasselite skrev:Kom gärna med exempel mayro.
Med testmetoder, så avsågs framför allt den relativt godtyckliga "lyssna å tyck"-metoden. Inte avhandlingar.
Ta exempelvis Sampix test på HF som även fick genomslag här. Väl genomförtingen sågning.
Som en motpol kan väl nämnas Hetsporrens 668 test, som sågades av både den ena och den andra anledningen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster