Moderator: Redaktörer
Jag hörde dom på en mässa på Norra Latin. Allt låter bumligt i lilla lysningsrummet på Reference Audio. Så jag skulle inte bedömma några högtalares basförmåga efter att ha lysnat där. M7 är mycket riktigt större och nyare än dom i trä M6 som var monoblock. Det var alltså biampat med dubla M7:or så rätt mycket effekt.Mayro skrev:alexi.
Var hörde du föresten Mirage M1Blev nyfiken. kanske har jag o du hört samma system....
Mayro skrev:ja mässor är ju alltid den rättaste platsen för att höra högtalare.. Detta har nog ino audio råkat ut för otaliga ggr har jag läst...
Oj vilken sarkasm! Just mässan på Norra Latin, som ju är ett litet slott. Hade gedigna rum med mycket tjocka väggar mellan varje rum. Just rummet där Mirage spelade vill jag minnas hade rätt hygliga mått, någonstans runt 5x6m. Fast placeringen hade dom såklart säkerligen kunnat gjort bätre. Det verkar ju vara praxis på mässor att ställa upp högtalare helt utan invinkling.Mayro skrev:ja mässor är ju alltid den rättaste platsen för att höra högtalare.. Detta har nog ino audio råkat ut för otaliga ggr har jag läst...
Sanny_X skrev:Ang. piP på DIY mässa.;
Tank hade med sig sina piP på DIY träffen här i Göteborg. Det var första gången jag hörde piP. De spelade i ett ganska litet rum som inte var åtgärdat alls vad jag kunde se. Jag hade skyhöga förväntningar efter allt jag läst/hört om dem.
Trots det blev jag helt förbluffad över hur bra det lät. Direkt där bestämde jag mig för att detta ska bli mina nästa högtalare.
Jag har inte hört några andra Ino-högtalare än, men är ganska nyfiken på pi60.
Sanny_X skrev:Ang. piP på DIY mässa.;
Tank hade med sig sina piP på DIY träffen här i Göteborg. Det var första gången jag hörde piP. De spelade i ett ganska litet rum som inte var åtgärdat alls vad jag kunde se. Jag hade skyhöga förväntningar efter allt jag läst/hört om dem.
Trots det blev jag helt förbluffad över hur bra det lät. Direkt där bestämde jag mig för att detta ska bli mina nästa högtalare.
Jag har inte hört några andra Ino-högtalare än, men är ganska nyfiken på pi60.
Sanny_X skrev:Tja, du tog ju upp denna demon, och jag som var där förklarade att det lät bra. Det måste ju inte låta illa på mässor och träffar, även om det oftast gör det.
Ang. din fråga så verkar det lite "udda" att fråga vad folk tycker för att sen förringa deras upplevelser. Om det "nästan alltid" är fel på rum, elektronik m.m. verkar ju högtalarna... svåra?
Rydberg skrev:Mayro inte för att jag vill sparka på den som ligger ner men du har ju bråkat med rätt många här på faktiskt nu och många tar illa vid sig av det du skriver, exempelvis Alexi i denna tråden. Istället för att uppmana alla andra att ändra sitt skrivande kanske du skulle ta en tankeställare själv, hur kan det komma sig att du kommer i konflikt med så många?
Sanny_X skrev:De man ska lyssna på är de som kör med Denver DVD och Yamaha PA-slutsteg, såklart.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster