*Förutsatt att man byter nätkabeln
Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev: Vad tycker ni om BMW's senaste.....
Rydberg skrev:MichaelG>inte varje dag man får en highendspelare* gratis av en däcksgubbe
![]()
*Förutsatt att man byter nätkabeln
Mayro skrev:Man ser TYDLIGT att det ända som finns intresse för är att totalt förstöra trådar där man talar om annan än det gängse inom detta forum.
bosco skrev:Mayro skrev:Man ser TYDLIGT att det ända som finns intresse för är att totalt förstöra trådar där man talar om annan än det gängse inom detta forum.
Faktiskt har över 1500 medlemmar, då är det taskigt tycker jag mot ganska många av de 1500 att säga att det enda man vill göra här är att förstöra för oliktänkande. Visst tar ämnena slut ibland under Generellt om hifi, men i de andra avdelningarna är det mycket mer blandat!
Mayro skrev:varför syns då inte dom andra då.. dom med tysta inlägg....
Kanske sitter dom och garvar åt skiten här.. Ni har förstört min tråd och sitter o orerar över hur många som finns här..
RENT o skärt skitsnackl..
Mayro skrev:Kribban...
Jag ser du ler.. Men ärligt så finner jag detta rent fördjävligt..
varenda ord jag sagt stämmer till fullo om hur forumet är o fungerar. TYVÄRR...
Man behöver enbart titta här så ser man detta.
Man sågar INTE produkter. Man sågar FOLK.
så till den grad att INGEN skriver om annat än vissa få märken som är OK för detta forum.
Maken till likriktat forum får man leta efter
INTE ens moderatorerna går in.
bedrövligt är en underdrift får man säga..
Johan_Lindroos skrev:Jag har faktiskt ett lyssningsintryck av M1 också!
Jag tog inte upp det i förstone eftersom det är så länge sedan, och att jag inte lyssnade så jättemycket heller.
Det hela utspelades på Ljudbutiken som då låg på Tulegatan. Då var Mirage ett nytt märke i Sverige och tämligen okänt.
I detta rum som Ljudbutiken hade, det största demorummet alltså, så lät många högtalare trevligt faktiskt. Rummets alla väggar bestod av spaltpanel med absorption bakom. Kanske inte helt perfekt egentligen, men bra för en butik som flyttar runt utrustning hela tiden på olika ställen.
I detta rum, vad jag minns, så lät det inte helt oävet. "Fullregistrigt" skulle man kunna säga. Inget som man direkt saknade eller tyckte var direkt konstigt. Jag tror att den akustiska miljön var närapå sådan som är lämplig för dessa högtalare.
Jag tror de drevs av tyngre grejor från McIntosh rakt igenom.
Ljudbutiken hade också en fulkul skivspelare som hette Maplenoll och svävade på en luftkudde. Billig var den. Hade den möjligtvis vissa problem med pumpen vill jag minnas?
P.S. Angående hur det lät på norra Latin-mässan, så lät väl ALLT på den mässan mer eller mindre skrutt? Tyckte jag i alla fall. Rummen var väldigt kala på väggarna, och hade väldigt högt i tak. Jag kommer inte ihåg om det satt takabsorbenter i taket. D.S:
b_lindroos skrev:Hej Mayro,
nej Johan och jag är inte släkt så vitt jag vet. Fast vi har ju en del gemensamt, förutom efternamnet. Jag heter Johan i andra namn och har snarlika intressen som Johan Lindroos (bl a hifi och foto).
yip_man skrev:Har din uppfattnig ändrats kring M1:orna Mayro??
Lever själv med ett par M5:or som jag bara gillar mer och mer. Placeringen och elektroniken anser jag dock var viktig. angående testerna på "M högtalarna" är det någon som kan hänvisa till vilket nummer de var med eller ev scanna testet??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster