Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Raspberry Pi med XBMC och Spotifyaddon?
Empa skrev:MacMini är ju knappast billig, den kan inte heller hantera 24P korrekt om det är något man önskar.
adzer skrev:Kan den inte det?
Så vitt jag vet är den inte sämre än någon annan dator.
Empa skrev:adzer skrev:Kan den inte det?
Så vitt jag vet är den inte sämre än någon annan dator.
Nja iofs så är det inte hårdvaran som det är fel på utan OSX, kör man Windows eller Linux blir det bättre men OSX har inte stöd för 23.976 vilken de flesta filmer körs i.
adzer skrev:Ja du menar så. Ja jag tror att drivrutinerna för både Windows och Linux är bättre ur den aspekten, men det är få grafikkretsar som når den uppdateringsfrekvensen oavsett OS tyvärr.
Som tur var har XBMC funktioner för att fixa uppspelning trots detta
rylandes skrev:Xtreamer har väl haft ett lite vingligt rykte men ett par av de nya modellerna ser intressanta ut. Jag känner folk som har köpt och är nöjda.
Vill du köra XBMC så blir det oftast via HTPC. Här är Xtreamers version:
http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/nettop/xtreamer-ultra2deluxe/171399.5077/
steveo1234 skrev:Empa: Det är ett alternativ såklart. Nackdelen är att det är onödigt kompetent hårdvara och mycket inställningar som ska göras. Men, visst, det skulle nog vara alternativet som funkar bäst när det väl är igång.
Empa skrev:steveo1234 skrev:Empa: Det är ett alternativ såklart. Nackdelen är att det är onödigt kompetent hårdvara och mycket inställningar som ska göras. Men, visst, det skulle nog vara alternativet som funkar bäst när det väl är igång.
Tänkte du på att det var mycket inställningar med Shuttle/Zotacen eller Android lådan?
rylandes skrev:Nattlorden.
Ja man kan koppla en hårddisk direkt till spelaren om man vill. Ävenså en DVD/BD spelare.
steveo1234 skrev:Både ock faktiskt då de är "öppna" datorlösningar. Egentligen så hade nog den perfekta lösningen för mig varit en WDTV-hårdvarulösning som laddats med XBMC mjukvara.
Hmm, undrar om det finns någon hårdvara som klarar av att köra XBMC på något sätt. Det hade nog varit optimalt.. Får leta lite.
EDIT: Feltänk av mig. G-Box Midnight klarar såklart av XBMC och verkar helt rätt tänkt. Dags att läsa recensioner!
Kraniet skrev:appletv gen 2 går ju att flasha så man kan trycka in xbmc. då kan den helt plötsligt spela upp 1080 trots att den inte kan det med apples egen mjukvara.
apple tv gen 2 ges ju bort numera, kolla blocket.
NiklasF skrev:http://dune-hd.com/eng/
Detta skall vara the shit enligt dom som testat, kanske värt att tittade vidare på?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster