Moderator: Redaktörer
mickhe skrev:Hej...som ny och novis så skulle jag vilja veta vad en "... en perfekt LTS-anläggning" är?
Tack på förhand
/Micke
Blue skrev:Johan_Lindroos: Nu är vi far OT här... men, eftersom Brian Wilson typ är min personliga chefsideologså måste jag säga att det är helt fel sätt att jobba att börja med att lyssna på Brains sologrejer.
Jag föreslår att man börjar med Beach Boys surfperiod, sedan går vidare till deras 70-tal (sedan hoppar man över allt som kommit efter 1978) och slutligen ger man sig in på Brian Wilsons (och de andras) soloalster. Mest angelägna Brian Wilson-plattan är naturligtvis nyinspelningen av "Smile", och bästa soloskivan från de andra är förmodligen Dennis Wilsons "Pacific Ocean Blue".
När du lyssnar på Brian Wilsom bör du också ha i åtanke att hans ganska kraftfulla knarkande under många, långa år har satt sina spår.
mickhe skrev:Oki...så det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...
/Micke
IngOehman skrev:mickhe skrev:Oki...så det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...
/Micke
Nej, inga genvägar.![]()
För att nå det perfekta ljudet måste man gå den smala vägen. Men - den är väsentligt kortare än vad folk tror - om man har en relevant karta. Gissa vad kartan heter?![]()
(Priset är en hamburgare på MD)
Vh, iö
- - - - -
PS. Ledtråd: Det börjar på v...
Nattlorden skrev:Det är inte hypotetiskt, det är ett förklätt påhopp. Du kunde ställa två olika korrekt frågor på det materialet du har kokat ihop, men väljer att göra det... och det gör du inte utan anledning.
Svaren på det två rågorna är:
Jag väljer hellre en anläggning där flest skivor låter som inspelningarna (= som musik).
samt
Jag väljer hellre en perfekt LTS-anläggning än en annan sämre.
Dessa två svar står INTE i motsatsställning. Din besynnerliga frågeställning hade fått mitt svar att vara fel på en punkt oavsett vad jag svarat.
subjektivisten skrev:En enkel fråga. Vilken av dessa anläggningar skulle du köpa:
A. Mäter helt perfekt. LTS drömanläggning. Men 95% av dina skivor låter skit på den och låter inte alls som musik.
B. Mäter inte lika bra, men där 90% av din skivor låter bra och låter som musik.
Enkelt utryckt sig, är det ljud eller musik vi är ute efter
subjektivisten skrev:Nattlorden skrev:subjektivisten skrev:Det är inte ett ja.
En enkel fråga. Vilken av dessa anläggningar skulle du köpa:
A. Mäter helt perfekt. LTS drömanläggning. Men 95% av dina skivor låter skit på den och låter inte alls som musik.
B. Måter inte lika bra, men där 90% av din skivor låter bra och låter som musik.
Går inte att svara på eftersom påståendet att 95% av mina skivor låter skit på A är felaktigt. 95% av mina skivor låter kanon på den.
Återstående 5% låter tillräckligt bra för att kunna njutas ur ett musikaliskt perspektiv trots sina fel i inspelning.
Öhhh, jag fråga en fråga, vill du inte svara på den? Måste du alltid vara löjlig eller?
Subjektivisten skrev:...Och jag väljer den anläggningen som låter som musiken. Där ser du, vi har två helt olika synsätt på det hela.
Skillnaden är att jag tycker det är helt okej att man har olika synsätt, medans flera andra INTE verkar göra det utan måste HELA JÄVLA TIDEN åter om och om igen komma med att deras sätt är det RÄTTA.
paa skrev:iö skrev:Ledtråd: Det börjar på v...
Vetenskap?
subjektivisten skrev:Och jag väljer den anläggningen som låter som musiken. Där ser du, vi har två helt olika synsätt på det hela.
Skillnaden är att jag tycker det är helt okej att man har olika synsätt, medans flera andra INTE verkar göra det utan måste HELA JÄVLA TIDEN åter om och om igen komma med att deras sätt är det RÄTTA.
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 22 gäster