hifikg skrev: Tösen e hur duktig som helst och musikerna hon omger sig med e inte kattskit de heller. Du har gått på myten om mässjazz!
Ja så länge hon spelar piano är det bra, när hon sjunger blir det mediokert.
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev: Tösen e hur duktig som helst och musikerna hon omger sig med e inte kattskit de heller. Du har gått på myten om mässjazz!
Strmbrg skrev:Magsmockeriet är som jag ser det bara en (sketen) ingrediens i en helhet, som består av så himla mycket annat som är viktigt.
Men visst verkar det fokuseras ganska mycket på smockor och annat som händer i de nedre regionerna. Det har jag ju tjafsat ganska åtskilligt om i diverse trådar.
Harryup skrev:Fel orkester, lyssna på vaktparaden istället.
Flint skrev:Panelguy
Du kanske satt på ett olämpligt ställe i lokalen. Menar stående vågor, toppar, dippar.
DQ-20 skrev:Objektivisten skrev:Här smockar det på ---> http://vimeo.com/48040382
Fina grejor, hörrudu.
/DQ-20
Panelguy skrev:Visst är det så men nu handlade det mer om varför inte magsmockeriet uppenbarade sig under Krall´s konsert trots en i vissa låtar hårdslående trummis.
Harryup skrev:Fel orkester, lyssna på vaktparaden istället.
Strmbrg skrev:Hur smockar det till sig hemma då, "Panelis"?
Fel orkester, lyssna på vaktparaden istället.
Magnuz skrev:Trummor behöver inte smocka på så mycket, även om man slår hårt. Det beror på hur de är stämda också.Harryup skrev:Fel orkester, lyssna på vaktparaden istället.
Just marschtrummor och stora bleckblåsinstrument (men även barytonsax) smockar bäst, tycker jag.
Max_Headroom skrev:Objektivisten skrev:Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Här håller jag inte med. Magsmocka får man åtminstone hemma hos mig när jag spelar på baskaggen.
Är du trummis?
Objektivisten skrev:Max_Headroom skrev:Objektivisten skrev:Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Här håller jag inte med. Magsmocka får man åtminstone hemma hos mig när jag spelar på baskaggen.
Är du trummis?
Jag skulle inte skriva det i min CV men på hobbynivå, hjälpligt.
Vee-Eight skrev:Håller med dig; klart man får magsmocka på bra stämd baskagge.
RogerGustavsson skrev:Nja, barytonsax är ganska lågmäld och det blir inte så mycket tryck i verkligheten. Spelar väl ner till 65 Hz eller så. Inspelade saxfoner låter ofta rätt annorlunda än i när de spelas strax framför dig (sonen råkar spela saxofon).
RogerGustavsson skrev:Trumset avlyssnade utan PA tycker jag inte har den betoningen av smockan som många inspelade trummor har. Inspelade trummor är antagligen rätt duktigt dynamiskt komprimerade, eller?
Magnuz skrev:Nej, jag refererade till en högst reell upplevelse av oförstärkt barytonsax. Jag stod nära och blev rejält förvånad över vilken kraft det är i basen.
Stefanw skrev:Ha ha.... jag håller helt med dig bakerman22......vi träffades ju hos komorok...
Och jag har spelat mr magnuz hemma, och det låter inte alls som hos komorok......fast jag har ju bara 4 st PX basar.....![]()
Sjukt vilken skillnad faktiskt.....
Mvh/Stefan
bakerman22 skrev:Stefanw skrev:Ha ha.... jag håller helt med dig bakerman22......vi träffades ju hos komorok...
Och jag har spelat mr magnuz hemma, och det låter inte alls som hos komorok......fast jag har ju bara 4 st PX basar.....![]()
Sjukt vilken skillnad faktiskt.....
Mvh/Stefan
Jaha !! Är det du som är han !![]()
Vill inte verka dryg, men det trycker på bättre hemma hos mej än hos Micke..![]()
Men jag kan ju flytta en hel del mer luft..
Än så länge..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster